
Waarom ook jij moet bloggen voor je bedrijf
Bloggen is hot en happening. Iedereen kan het en de blogs schieten als paddestoelen uit de grond.
Waarom bloggen?
Het lijkt alsof bloggen iets is wat we de laatste jaren allemaal wel doen of gedaan hebben. Toch is het slim om ook nu (weer) te bloggen als je dit niet doet. Niet over je hobby of over mooie reizen, maar dit keer over jouw bedrijf!
De website van je bedrijf ziet er prachtig uit; je gebruikt aantrekkelijke kleuren, je hebt een mooie lay-out, de website is gevuld met pakkende teksten en prachtige foto’s, maar toch blijven de bezoekersaantallen laag en lopen de conversies via je website een beetje achter.
Je besluit om te kijken waar dit door komt en ziet dat jouw website pas op de 2e pagina van de Google zoekresultaten komt. Aii.. de tweede pagina wordt nauwelijks bekeken, hier moet je iets aan doen, maar wat? Bloggen!
Bloggen voor Google
Ik hoor het je bijna denken: ‘Wat hebben Google zoekresultaten met bloggen te maken?’ Als je regelmatig nieuwe content op je website plaatst over hetzelfde onderwerp, dan vindt Google dat leuk en geeft je een expertstatus. De expertstatus zorgt er vervolgens voor dat je een boost in de zoekresultaten krijgt; precies wat je nodig hebt om potentiële klanten je website makkelijker te laten vinden en om hen vervolgens via je website binnen te halen.
Begin met bloggen voor je bedrijf
Goed, bloggen wordt het dus. Maar hoe begin je, waar schrijf je over, hoeveel schrijf je per blog en met welke frequentie?
Begin eens om elke twee weken of elke maand een blog te schrijven van ongeveer 900 woorden. Het mag natuurlijk ook korter of langer, maar in een korte blog kun je natuurlijk minder interessante dingen kwijt dan in een langere.
Google wil haar zoekende bezoeker de beste antwoorden geven, dus gebruik al die kennis in je hoofd! Kies de kennis en ervaringen uit jouw branche die leuk en interessant zijn voor jouw (potentiële) klant en schrijf daar over.
Weten hoe jouw website beter voor je kan werken?
Vraag dan een website verbeterplan aan. Wij screenen de hele website en vertellen jou in heldere taal op welke punten jij je website kan verbeteren.
Start met het maken van een contentkalender.
Met een contentkalender kun je voor een periode inplannen wat voor content je gaat maken en wanneer je het gaat plaatsen. Sterk in MEDIA plaatst elke maandag een blog, maar die schrijven zij ook niet pas op zondagavond. 😉
Je bedenkt dus van te voren waar je over gaat schrijven. Kies een onderwerp waar je veel vanaf weet en dus veel over kunt schrijven. Zo scoor je de expertstatus bij Google. Werk je onderwerp uit in meerdere subonderwerpen en schrijf per subonderwerp ongeveer 900 woorden.
Denk na over waar jij je lezers echt mee kunt helpen; deel bijvoorbeeld een verrassende tip of een bijzondere ervaring die jij tijdens je werk hebt gehad.
Schrijf niet met als doel verkoop.
Een blog heeft inhoudelijk geen commerciële insteek, maar het achterliggende doel is wel om er klanten mee te werven. Als tekstschrijver zou ik een blog kunnen schrijven met als onderwerp hoe je jouw doelgroep aanspreekt; met u of met je/jij of hoe je een call-to-action verwerkt in een blog. Dit zijn twee losse onderwerpen waar een bezoeker van mijn website echt iets aan kan hebben.
Na het lezen heeft de lezer het gevoel dat ik weet waar ik over praat en kan mij vervolgens inhuren om de teksten voor zijn bedrijf te redigeren. Probeer op deze manier slim te spelen met de onderwerpen voor je blog en spring waar het kan in op de actualiteiten.
Bloggen in 2020
Er zijn al zoveel blogs, maar toch is het juist nu belangrijk om ook te gaan bloggen. Het is een manier om je kennis te delen, hoger te scoren in Google en om in het hoofd te blijven hangen van jouw potentiele klant. Dus ja, ook jij moet nu echt beginnen met bloggen voor je bedrijf!
Is jouw website in TOP conditie?
Deze checklist gaat je helpen om:
Nadia Brander, schrijfster van dit blog

Van een nieuwe tekst tot het redigeren van een bestaande tekst, Nadia schrijft!
Nadia heeft een voorliefde voor mode, reizen en beauty maar ze schrijft ook teksten voor ondernemers in andere vakgebieden.
Dit artikel is afkomstig uit ons eigen Sterk in MEDIA Marketing Magazine.
De juli 2020 editie staat volledig in het teken van bloggen!
Je kan deze gratis aanvragen door je in te schrijven voor onze
wekelijkse Maandag = Blogdag in je mailbox hieronder!
Deel dit blog op Social Media
Met slimme tools en functionaliteiten wordt je website je meest krachtige marketingtool én kan je veel tijd besparen door automatiseren.

NEXT LEVEL Website
Een NEXT LEVEL Website wordt op maat gemaakt met super handige functionaliteiten die jouw leven als ondernemer een stuk makkelijker gaan maken.
- Je wilt met je branding uniek zijn ten opzichte van je collega’s
- Je huidige website voelt een beetje basic
- Je website lijkt teveel op andere websites
- De huidige website past niet meer 100% bij jou en je onderneming
Naast je website heb je wellicht een heleboel extra tools en accounts die al je online marketing aan elkaar knoopt. Dat kan een heel stuk makkelijker en efficiënter als je de juiste functionaliteiten in je website toepast. Daarmee bespaar je kosten en tijd.
Auteur:
Kelly Eekhof
Grafisch Vormgever - Personal Branding Expert
"Ik help ambitieuze ondernemers om zichzelf als expert in de markt te zetten en te onderscheiden van collega-ondernemers. Zodat zij hun eigen authentieke verhaal vertellen en vanuit de eigen unieke eigenschappen gaan werken aan hun gunfactor en alleen die klanten aantrekken die 100% bij ze passen."
Advies nodig?
Neem contact op met Kelly.