Waarom je geen offerte krijgt zonder complementair kopje koffie…

koffie

Gem. 10 keer per week krijgen wij de vraag: “Wat kost een website?” Die vraag is net zo makkelijk te beantwoorden als “Wat kost een auto?”.  Wanneer je een Suzuki dealer binnenloopt en je vraagt om een offerte voor een auto en vervolgens loop je een Audi dealer binnen met dezelfde vraag krijg je twee offertes met twee heel verschillende prijzen.

 

Vergelijken op gelijk niveau

Helaas is het antwoord op de vraag “Wat kost een website?” niet zo makkelijk te beantwoorden als het lijkt. De ene website is de andere namelijk niet. Er zitten heel veel variabelen in een website die de prijs bepalen. Elementen die niet allemaal los gespecificeerd staan in een offerte of waarvan je als leek de bewoording en impact zonder uitleg niet snapt. Wanneer je dus lukraak offertes opvraagt bij een aantal verschillende webbureaus en dan bij de vergelijking alleen kijkt naar de cijfers onder aan de streep dan ben je in feite appels met peren aan het vergelijken. Daarom is het zaak dat de offertes van gelijke inhoudelijke waarde zijn om de prijzen te kunnen vergelijken.

 

Maatwerk

Een website die voor je bedrijf werkt is maatwerk en geen twaalf in een dozijn standaard product. Jouw bedrijf is uniek en de behoeften die jij online hebt en wil vervullen met je website zijn ook uniek en dat maakt jouw website ook een uniek product. Om tot de essentie te komen van wat jij wil bereiken met je website en welke middelen daarvoor nodig zijn hebben wij een open gesprek nodig. Tijdens dat gesprek gaan we aan de hand van een vragenlijst onderzoeken wat jij precies verwacht van je website en kunnen wij exact uitleggen welke middelen we daarvoor gaan inzetten en op welke manier de website dan gaat doen wat jij graag wil dat die doet.

Vier speerpunten van een optimale website

De meeste ondernemers willen soortgelijke doelen behalen met hun website; meer naamsbekendheid, beter gevonden worden in Google en hoog rendement of hoge verkopen in de shop. Hoewel het doel vaak soortgelijk is zijn het voor elke website, elke branche en elke doelgroep een andere manieren om die te behalen.

  1. Design
    Een uniek ontwerp die helemaal toegespitst wordt op jouw wensen, je bedrijf en de doelgroep. Kelly ontwerpt elke website op maat en met behulp van kleurpsychologie en typografie stemt zij de kleuren en fonts helemaal af op de doelgroep én de huisstijl.
  2. WordPress fundering
    De technische mogelijkheden binnen WordPress zijn vrijwel oneindig. Wendy is expert op het gebied van WordPress implementatie en zorgt ervoor dat het unieke ontwerp naadloos omgezet wordt in een optimaal functionerende en gebruiksvriendelijke website voor zowel jou als eindgebruiker als de bezoeker van je website.
  3. Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
    Een website kan op heel veel manieren geoptimaliseerd worden voor vindbaarheid in Google zonder dat je meteen moet investeren in Google Adwords of andere betaalde methoden. Naast dat WordPress en Google hele goede vriendjes zijn en een WP website al een streepje voor heeft op andere websites optimaliseren wij je teksten, afbeeldingen en websitestructuur. Daarnaast implementeren we de Yoast Plugin die je pagina’s individueel optimaliseert.
  4. Conversieverhoging
    Om de bezoekers te laten doen wat jij wilt dat ze doen vullen we de pagina’s aan met aantrekkelijke calls 2 action en zorgen we voor een logische structuur met interne linkjes, zodat je bezoekers getriggerd worden om door te lezen in plaats van weg te gaan van je website en zodat Google je website beter leert begrijpen. Hoe beter Google je website begrijpt hoe hoger je komt in de rankings.

Maar naast deze vier speerpunten komt er nog meer kijken bij de ontwikkeling van een optimale website. Ook al is het dan niet ons vakgebied, we willen wel dat onze klanten ook deze aspecten goed geregeld hebben en verdiepen ons daarom op een breder vlak dan alleen het design en de techniek van de website. Zo werken wij met verschillende partijen samen voor alle overige benodigdheden om van die website een optimale website te maken.

 

  • Hosting
    Ongelofelijk belangrijk bij het maken van een goede website is de fundering van die website. Je kan bij heel veel partijen je hosting (ruimte op een server om je website op te zetten) regelen. Prijzen lopen enorm uiteen en ook het lijstje diensten wat wordt aangeboden varieert.Zelf werken wij samen met Natuurlijk Hosting. Naast dat zij de standaard hostingdiensten aanbieden verzorgen zij ook gelijk de beveiliging van de website. Zo hebben wij en onze klanten nooit omkijken naar het updaten van WordPress of de plug-ins. Voor de beveiliging is van belang altijd mee te gaan met de updates van de software, maar mocht je een plugin gebruiken die na updaten niet meer werkt met je website dan zorgt Natuurlijk Hosting ervoor dat dat opgelost wordt.  En het mooiste, het zit gewoon bij de prijs inbegrepen.

 

  • Waarom beveiliging
    Die beveiliging is tegenwoordig niet meer weg te denken. Heb je een onbeveiligde website, dan krijg je te maken met dagelijkse aanvallen. Hoe klein je website ook is, een hacker discrimineert niet op grote van website. Belangrijker dan ooit is het dan ook om je website goed te beveiligen. WordPress is natuurlijk een gratis te gebruiken programma, maar niets in deze wereld is gratis en met alle verschillende (vaak weer gratis) plugin’s komen ook een hele hoop hackers mee. Gratis!
    Hackers krijgen een kick van het schrijven van een programma die door de gaten van plugins heen kunnen breken, dat programma zetten ze online en die doet de rest. Ze breken in bij een website en veranderen dan kleine broncodes waardoor je website niet meer goed functioneert. Super irritant maar helaas wel dagelijkse gang van zaken.Veel hostingpartijen beveiligen wel hun eigen servers tegen hacken, maar niet jouw website. Dus komt een hacker dan via een andere website op de server binnen dan ben jij gedekt, maar komt de hacker via jouw website binnen dan ben je de Sjaak. Bij Natuurlijk Hosting is dit niet het geval. Die beveiligen hun servers én jouw website. Mocht er onverhoopt toch een hacker door de beveiliging heen breken (want dat kan nu eenmaal gebeuren) dan verhelpen ze het onmiddellijk.

 

  • AVG
    Ook de wet en regelgeving omtrent de AVG was natuurlijk een ding het afgelopen jaar (en voor de toekomst). Ook hier hebben wij ons in verdiept en kunnen jouw adviseren over hoe je op je website wel of niet voldoet aan de wet. Zo heeft een informatieve website zich aan andere regels te houden dan een webshop of online leeromgeving.Lees meer over de AVG wetgeving >

 

  • Teksten
    Uiteraard heeft je website teksten nodig. Teksten typen kan iedereen, maar een daadwerkelijk activerende tekst schrijven, die tot de verbeelding spreekt, de zintuigen prikkelt en de bezoeker van je website aanspoort tot actie is een vak apart. Wij zijn ook geen tekstschrijvers. We hebben een brede kennis van schrijfstijlen, kunnen van passieve teksten actieve teksten maken en lezen altijd met onze klanten mee om de teksten op de website te verbeteren. Maar nogmaals, wij zijn geen tekstschrijvers. Wij werken we heel nauw samen met verschillende schrijvers. Elk met hun eigen expertise. Ook hierin adviseren we en waar nodig leggen we contact met de juiste schrijver.

 

  • Beeldmateriaal
    Last but not least; even belangrijk als goede teksten zijn ook goede beelden. Foto’s spreken je doelgroep in één oogopslag aan. Met foto’s kun je emoties opwekken en de sfeer bepalen die jij wilt uitstralen. Het mooiste is natuurlijk om foto’s te gebruiken die uniek zijn, foto’s die je zelf hebt geschoten of foto’s van jezelf die gemaakt zijn door iemand anders. Kwalitatief goed beeldmateriaal zegt ook veel over hoe jij jezelf als ondernemer neerzet. Als jij zelf niet over foto’s beschikt dan hebben wij in ons netwerk een aantal fotografen. Elk met hun eigen fotostijl en werkveld. Of we kunnen een greep doen uit onze eigen stockphoto database. Dan zijn we niet uniek, maar wel kwalitatief hoogstaand.

Alle aspecten die komen kijken bij de ontwikkeling van jouw (nieuwe) website komen aan bod tijdens het gesprek voorafgaand aan de offerte. Én je mag die leuke koffiebeker mee naar huis nemen! #BONUS 😀

Dit doen we enerzijds omdat jij dan niet alleen naar de prijs onderaan de offerte kijkt, maar ook omdat we op die manier een eerste filtering kunnen doen op de klanten waarmee wij willen samenwerken. Want wij zien het ontwikkelen van een website niet als “project voor een klant” maar als een echte tweezijdige samenwerking. Want een website waar jij niet actief aan meewerkt slaat sowieso de online plank mis.

 

En om ervoor te zorgen dat jij ook ná oplevering actief met je eigen website aan de slag kan geven we je na oplevering een 1 op 1 workshop van 1,5 uur waarin we je precies uitleggen hoe je wat en waar kunt aanpassen. En ter ondersteuning daarvan voorzien we je website ook van videotrainingen. Die kun jij dag en nacht raadplegen mocht je er onverhoopt toch niet helemaal uitkomen.

Laat een reactie achter