De waarde van hoge kwaliteit drukwerk

Bezuinigen op je marketing is het laatste wat je moet doen! Investeer in hoge kwaliteit drukwerk.

Voor bijna iedere ondernemer is de concurrentie moordend: Op elke straalhoek lijkt jou concurrent wel een zelfde soort bedrijf op te starten. Des te belangrijker is het voor ondernemers om op marketing niet te bezuinigen. Laat zien dat je bedrijf een gezonde onderneming is door veel naar buiten te treden. Als de doelgroep niet naar jou komt, ga dan naar je doelgroep toe.

Steeds vaker krijgen wij aanvragen van bedrijven voor goedkoop drukwerk. Hoe goedkoper hoe beter. Over de kwaliteit van drukwerk wordt haast nooit gesproken. Bedrijven letten op de centen en marketing mag vooral niets kosten. Doodzonde!

TOP kwaliteit drukwerk; let op de kleintjes

Juist nu is het zo belangrijk dat alles dat jouw onderneming naar buiten brengt van topkwaliteit is. Ook het drukwerk. Het lijkt misschien bijzaak, maar iets kleins als een visitekaartje van een slap stukje papier, opgemaakt in Word en met zichtbare pixels, wordt door jouw doelgroep veel minder goed ontvangen dan een strak uitziend kaartje van stevig papier (misschien zelfs PVC) en een opmaak waar over nagedacht is.

Merkdragers van hoge kwaliteit drukwerkNaamsbekendheid vergroten met opvallende merkdragers

Onderzoek wijst uit dat bedrijven die veel naar buiten treden, op de langere termijn veel beter onthouden worden. Wanneer mensen vaak de naam van een bedrijf tegenkomen, zullen zij dit bedrijf ook beter onthouden. Klink logisch...

Naamsbekendheid opbouwen begint heel klein, in je eigen omgeving. Maar zodra je jezelf of je bedrijf vaker "in the picture" zet op een mix aan kanalen (denk aan Social Media, je eigen website en adverteren in de lokale krantjes) zul je zien dat je steeds meer naamsbekendheid krijgt.

Als jij het goed aanpakt en je vanaf het begin af aan alles wat je doet met kwaliteit doet, dan wordt dat ook de standaard van je bedrijf. Dan leggen mensen die link (kwaliteit) met jouw (bedrijfs)naam.

Beeld je eens in: Een potentiële klant komt bij je binnen, word vriendelijk ontvangen met een kop koffie en het logo bedrukt op de koffiekopjes. Aantekeningen maak je met een pen en kladblok met het bedrijfslogo erop. Bij het weggaan geef je nog even je folder en visitekaartje mee voor thuis.

Als die merkdragers er niet geweldig uit ziet, smaakt de koffie ook meteen een stuk minder...

Direct mail; target je doelgroep

Direct mail is ook een ideale optie om snel meer naamsbekendheid te genereren. Met de huidige digitale cultuur en de vele spamfilters op e-mailboxen is het des te belangrijker om op te vallen op de deurmat.

E-mail marketing is natuurlijk lekker goedkoop, maar veel van de mails zullen hun doel niet bereiken en dat is dan weer zonde van de tijd die je erin gestopt hebt om hem op te maken. Zelf kijk ik nooit naar mailtjes met schreeuwende onderwerpen die me proberen te overtuigen toch echt deze mail met die geweldige aanbieding te lezen. Bij mij belanden ze direct in mijn digitale prullenbak. Ik ben veel eerder geneigd een goede direct mail, die mijn aandacht trekt door eruit te springen, te lezen.

Direct Mail met behulp van doelgroep targeting is een manier om heel specifiek jouw mailing af te stemmen op de ontvanger. Zo behaal jij een veel hoger rendement met je mailing dan de standaard huis-aan-huis folders.

Over onze ontwerper:

Kelly straalt rust en betrouwbaarheid uit. En ze geeft mij de indruk dat het allemaal wel goed zal komen. Dat is heel prettig als je zelf niet zo thuis bent met deze materie. Al mijn vragen werden op tijd en volledig beantwoord wat het samenwerken met Kelly heel plezierig maakt.
~ André Stuut, Stuut TCB

kelly_rond

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laat een reactie achter