Ververs de teksten op je website regelmatig

Wat veel ondernemers maar heel weinig doen, is surfen op de eigen website. Wanneer ben jij voor het laatst op je eigen website geweest als bezoeker? Ververs de teksten op je website (regelmatig).

Sta niet stil

Bedrijven staan nooit stil; zijn constant in ontwikkeling en beweging. Met goede websites is dat net zo. De beste manier om hoog te scoren in zoekmachines als Google is om je website levend en in beweging te houden. Regelmatig de informatie die erop staat verversen en aanvullen is daardoor essentieel.

Je kan dat op verschillende manieren doen o.a. door;

  1. Steeds je bestaande teksten herschrijven
  2. Pagina’s hernoemen of verwijderen
  3. Een nieuwspagina bijhouden
  4. Een blog bijhouden



#1. Steeds je bestaande teksten wijzigen

Door steeds de teksten van je website te herschrijven, ziet Google tijdens het indexeren van je website dat je iets hebt verandert en weet dus dat je bedrijf nog in business is. Maar om steeds weer de teksten te wijzigen dat is veel werk en het maakt je website voor terugkerende bezoekers lastig te volgen. Het kan een tijdelijke oplossing zijn, maar niet een die je heel lang kunt volhouden. Dit raad ik dus niet aan om als strategie te gebruiken. Naast dat je erg moet opletten dat je genoeg van de tekst wijzigt dat Google het oppikt, tegelijkertijd moet je ook opletten dat je niet je zoekwoorden verandert, waardoor je hele SEO onderuit gaat.

#2 Pagina’s hernoemen of verwijderen

Door de menustructuur van je website aan te passen kan Google ook beweging zien. Door pagina’s in titel te veranderen en daarmee de links te veranderen, of door pagina’s toe te voegen aan het menu of juist te verwijderen uit het menu is er beweging. Echter bepalen de titels van je pagina’s voor een groot deel je zoekwoorden, en dus wil je die niet steeds veranderen. Maar je hebt ook erg je best gedaan op de pagina’s die je hebt en die wil je dus ook niet zomaar verwijderen. Daarnaast zijn er consequenties voor het zomaar verwijderen van je pagina’s. Er zijn wellicht interne links die dan niet meer werken. Daar kom je relatief snel achter door elke pagina’s daarop te checken. Maar er kunnen buiten je eigen website ook links zijn die verwijzen naar die pagina’s. Dat is niet te checken en die links zouden dan nu doorlopen. Dat is niet handig en zeker ook niet (altijd) nodig. Ook dit raad ik daarom niet aan als structurele SEO strategie.

Is jouw website in TOP conditie?

Deze checklist gaat je helpen om:

  • Te ontdekken wat er allemaal komt kijken bij website onderhoud
  • Welke tools je het beste kan gebruiken
  • Waar je op moet letten voordat je druk aan het updaten slaat

#3 Een nieuwspagina bijhouden

Wanneer jouw bedrijf met regelmaat nieuws genereert dan is het bijhouden van een nieuwspagina een goede manier van je website continu updaten. Maar dat werkt alleen als je het ook echt goed en structureel bijhoud. Wanneer je echter geen relevant nieuws genereert, of je vergeet die pagina te updaten en het laatste nieuws blijft hangen in het verleden dan denken je bezoekers dat je bedrijf niet ontwikkeld. En dat is natuurlijk wel het laatste wat je wilt.  Nadeel van een nieuwspagina is wel dat de mensen die je al kent de meest waarschijnlijke lezers van je nieuws zijn. Je zult er in veel mindere mate nieuwe bezoekers mee genereren.

#4 Een blog bijhouden

Nog beter dan het bijhouden van een nieuws pagina is het bijhouden van een blog. Op een blog kun je naast nieuws ook kennis delen die je weer kunt combineren met calls to actions om zo meer conversie en rendement te genereren. Een goede blog die gaat over het delen van kennis en het geven van tips en tricks trekt nieuwe bezoekers naar je website. Bezoekers die oprecht geïnteresseerd zijn in wat je te vertellen hebt en als je ze voldoende vertelt jou gaan zien als expert in jouw vakgebied. Expert waar ze graag meer van horen en waar ze naar luisteren. Allemaal nieuwe potentiële klanten dus.

Nóg meer tips lezen voor het verhogen van de zichtbaarheid van je website, zonder technische kennis nodig te hebben

Deel dit blog op Social Media

Met slimme tools en functionaliteiten wordt je website je meest krachtige marketingtool én kan je veel tijd besparen door automatiseren.

sterk-in-media-magazine-next-level-website
Gratis marketing magazine

NEXT LEVEL Website

Een NEXT LEVEL Website wordt op maat gemaakt met super handige functionaliteiten die jouw leven als ondernemer een stuk makkelijker gaan maken.

  • Je wilt met je branding uniek zijn ten opzichte van je collega’s
  • Je huidige website voelt een beetje basic
  • Je website lijkt teveel op andere websites
  • De huidige website past niet meer 100% bij jou en je onderneming

Naast je website heb je wellicht een heleboel extra tools en accounts die al je online marketing aan elkaar knoopt. Dat kan een heel stuk makkelijker en efficiënter als je de juiste functionaliteiten in je website toepast. Daarmee bespaar je kosten en tijd.

Auteur:

Kelly Eekhof

Grafisch Vormgever - Personal Branding Expert

"Ik help ambitieuze ondernemers om zichzelf als expert in de markt te zetten en te onderscheiden van collega-ondernemers. Zodat zij hun eigen authentieke verhaal vertellen en vanuit de eigen unieke eigenschappen gaan werken aan hun gunfactor en alleen die klanten aantrekken die 100% bij ze passen."

kelly-eekhof

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laatst toegevoegde artikelen

maak-jij-al-gebruik-van-deze-slimme-tools-van-google

Maak jij al gebruik van de slimme tools van Google?

wanneer-je-meer-winst-uit-je-onderneming-wilt-halen

Wanneer je méér winst uit je bedrijf wilt halen…

online-leeromgeving-jouw-kennis-verkopen-en-passief-inkomen-genereren

Online Leeromgeving: Jouw kennis verkopen en passief inkomen genereren.

video-zorgt-voor-authentieke-eerlijke-en-oprechte-verbinding

Video zorgt voor authentieke, eerlijke en oprechte verbinding met je doelgroep