
Ververs de teksten op je website regelmatig

Wat veel ondernemers maar heel weinig doen, is surfen op de eigen website. Wanneer ben jij voor het laatst op je eigen website geweest als bezoeker? Ververs de teksten op je website (regelmatig).
Sta niet stil
Bedrijven staan nooit stil; zijn constant in ontwikkeling en beweging. Met goede websites is dat net zo. De beste manier om hoog te scoren in zoekmachines als Google is om je website levend en in beweging te houden. Regelmatig de informatie die erop staat verversen en aanvullen is daardoor essentieel.
Je kan dat op verschillende manieren doen o.a. door;
- Steeds je bestaande teksten herschrijven
- Pagina’s hernoemen of verwijderen
- Een nieuwspagina bijhouden
- Een blog bijhouden
#1. Steeds je bestaande teksten wijzigen
Door steeds de teksten van je website te herschrijven, ziet Google tijdens het indexeren van je website dat je iets hebt verandert en weet dus dat je bedrijf nog in business is. Maar om steeds weer de teksten te wijzigen dat is veel werk en het maakt je website voor terugkerende bezoekers lastig te volgen. Het kan een tijdelijke oplossing zijn, maar niet een die je heel lang kunt volhouden. Dit raad ik dus niet aan om als strategie te gebruiken. Naast dat je erg moet opletten dat je genoeg van de tekst wijzigt dat Google het oppikt, tegelijkertijd moet je ook opletten dat je niet je zoekwoorden verandert, waardoor je hele SEO onderuit gaat.
#2 Pagina’s hernoemen of verwijderen
Door de menustructuur van je website aan te passen kan Google ook beweging zien. Door pagina’s in titel te veranderen en daarmee de links te veranderen, of door pagina’s toe te voegen aan het menu of juist te verwijderen uit het menu is er beweging. Echter bepalen de titels van je pagina’s voor een groot deel je zoekwoorden, en dus wil je die niet steeds veranderen. Maar je hebt ook erg je best gedaan op de pagina’s die je hebt en die wil je dus ook niet zomaar verwijderen. Daarnaast zijn er consequenties voor het zomaar verwijderen van je pagina’s. Er zijn wellicht interne links die dan niet meer werken. Daar kom je relatief snel achter door elke pagina’s daarop te checken. Maar er kunnen buiten je eigen website ook links zijn die verwijzen naar die pagina’s. Dat is niet te checken en die links zouden dan nu doorlopen. Dat is niet handig en zeker ook niet (altijd) nodig. Ook dit raad ik daarom niet aan als structurele SEO strategie.
Is jouw website in TOP conditie?
Deze checklist gaat je helpen om:
#3 Een nieuwspagina bijhouden
Wanneer jouw bedrijf met regelmaat nieuws genereert dan is het bijhouden van een nieuwspagina een goede manier van je website continu updaten. Maar dat werkt alleen als je het ook echt goed en structureel bijhoud. Wanneer je echter geen relevant nieuws genereert, of je vergeet die pagina te updaten en het laatste nieuws blijft hangen in het verleden dan denken je bezoekers dat je bedrijf niet ontwikkeld. En dat is natuurlijk wel het laatste wat je wilt. Nadeel van een nieuwspagina is wel dat de mensen die je al kent de meest waarschijnlijke lezers van je nieuws zijn. Je zult er in veel mindere mate nieuwe bezoekers mee genereren.
#4 Een blog bijhouden
Nog beter dan het bijhouden van een nieuws pagina is het bijhouden van een blog. Op een blog kun je naast nieuws ook kennis delen die je weer kunt combineren met calls to actions om zo meer conversie en rendement te genereren. Een goede blog die gaat over het delen van kennis en het geven van tips en tricks trekt nieuwe bezoekers naar je website. Bezoekers die oprecht geïnteresseerd zijn in wat je te vertellen hebt en als je ze voldoende vertelt jou gaan zien als expert in jouw vakgebied. Expert waar ze graag meer van horen en waar ze naar luisteren. Allemaal nieuwe potentiële klanten dus.
Deel dit blog op Social Media
Website laten maken

Laat door ons je website maken die slimme functies bevat die jou tijd en geld op gaan leveren.
WordPress Onderhoudsabonnement

Laat ons het onderhoud aan je Wordpress website doen, zodat jij meer tijd hebt om te ondernemen!
Download de gratis Website onderhoud checklist

Zelf je website onderhouden maar weet je niet waar te beginnen? Met deze checklist kun jij zelf controleren of je website nog in topconditie is of toch nodig toe is aan onderhoud.
Bedrijfsmagazine

Je eigen magazine laten maken en inzetten als krachtige zichtbaarheidstool
Vraag ons gratis magazine aan!
Een slimme website zit boordevol super handige functionaliteiten die jouw leven als ondernemer een stuk makkelijke gaat maken!


Auteur:
Kelly Eekhof
Grafisch Vormgever - Personal Branding Expert
"Ik help ambitieuze ondernemers om zichzelf als expert in de markt te zetten en te onderscheiden van collega-ondernemers. Zodat zij hun eigen authentieke verhaal vertellen en vanuit de eigen unieke eigenschappen gaan werken aan hun gunfactor en alleen die klanten aantrekken die 100% bij ze passen."
Advies nodig?
Neem contact op met Kelly.

15+ jaar ervaring in het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van (huisstijl)drukwerk.
West-Friese nuchterheid, heldere taal en een gezonde dosis enthousiasme. Dat is wat je kan verwachten. Zo simpel is het.
Contact opnemen:
Sterk in MEDIA
De Veken 17
1716 KE Opmeer