Uitgelichte casus

Guido Lamm - Deelnemer The Voice Senior

Professionalisering door deelname aan The Voice Senior

Toen Guido als deelnemer mee deed aan The Voice Senior 2018 werd hem door Talpa aangeraden om vóór de eerste uitzending op TV te werken aan de website. De algehele uitstraling, maar ook de content. Met die boodschap kwam Guido bij ons op kantoor.

Huisstijl Guido Lamm:
Logo en Huisstijl ontwikkeling

Website:
Professionalisering en herpositionering

Promotioneel drukwerk:
Posters, flyers en visitekaartjes 

Vraagstelling:

De verouderde website en huisstijl graag vernieuwen en moderniseren om aan de huidige tijd te voldoen. Bestaande website was er een met veel advertenties van derden erop en niet volledig naar wens aan te passen.

Wij dragen Guido een warm hart toe en hebben de ontwikkeling van de website deel als sponsoring gedaan.

Oplossing:

Voor Guido hebben wij een compleet nieuwe website ontworpen en gerealiseerd. Met een eigen domeinnaam en nieuw hostingpakket zodat hij zelf de regie van de website volledig in handen heeft.

Naast de website hebben we Guido adviezen gegeven over Social Media en hebben we hem voorzien van een hele set aan beelden die hij daar kan gebruiken.

Na zijn deelname aan The Voice Senior volgden al snel meer aanvragen en boekingen en zo ook de vraag naar promotiemateriaal. Dus zijn we aan de slag gegaan met posters, flyers en visitekaartjes.

Resultaat vernieuwen website:

Door de professionalisering van de website en ook het drukwerk is er nu een duidelijke stijl neergezet waar Guido zichzelf kan neerzetten zoals hij is. De boekingen stijgen enorm. Gemiddeld 4 keer per week heeft Guido nu een optreden en wordt hij gevraagd voor diverse programma's en werkt hij aan een theaterstuk.

De poster en flyers worden door de locaties waar hij optreed gretig afgenomen en opgehangen/uitgedeeld.

champagne-met-guido

Eerste stappen in website ontwikkeling

We zijn gestart met het luisteren naar de wensen van Guido zelf in combinatie met de adviezen vanuit Talpa. Guido had zijn bestaande website helemaal zelf in elkaar geknutseld en was best trots op het resultaat. Het enige nadeel was hij niet de kennis in huis had voor grote veranderingen in de template die hij had gekozen.

Verbeterplan voor de website

Aan de hand van het gesprek hebben wij eerste een verbeterplan opgesteld.

Dat plan was tweeledig. Enerzijds het aanpassen van de bestaande website. Echter was die website ondergebracht bij WordPress.org en daardoor stonden er veel advertenties van derden op die er niet af konden.

Het tweede deel bestond uit een voorstel voor een compleet nieuwe website. Een nieuw, uniek ontworpen design met een hostingpakket bij onze hostingpartner zodat die advertenties van de site af konden en Guido zelf de regie van zijn website weer in handen zou hebben.

champagne-met-guido-2
meedenken

Op het verbeterplan kwam de volgende reactie:

"Hartelijke dank voor het prettige gesprek over mijn website. Het is fijn te ervaren hoe professionals zoals jullie snel zien wat er wel/niet deugd aan mijn website.

Verder wil ik jullie bedanken voor de snelheid van jullie verbeterplan. Een helder verhaal."

Optimaliseren van de bestaande website

Guido koos voor de compleet nieuwe website, maar omdat de eerste uitzending van The Voice al wel heel snel naderde hebben we afgesproken om eerst een deel van de bestaande website te optimaliseren zodat deze toonbaar was. Daarop kwam deze reactie:

In de week daarna hebben wij alvast op de huidige site de grootste struikelblokken verandert en verbeterd. Voordat de nieuwe website af is zijn we nog wel een paar weken verder en wij konden de website echt niet laten zoals hij was.

champagne-met-guido-3

Met een paar relatief simpele aanpassingen hebben we hem toonbaar gemaakt en toen kwam deze mail:

Het werkt als een tierelier. Wat leuk en goed dat dit nu zo snel is opgepakt. Hé hé, ben ik daar nu 4 jaar voor onderweg geweest?

Ik had veel eerder bij jullie moeten komen!

Van ontwerp tot realisatie van de huisstijl

Daarna zijn we gestart met het ontwerpen van de nieuwe website. Ondertussen hebben we Guido geadviseerd in het gebruik van Social Media en de aanpak van het schrijven van extra content voor de nieuwe website.

Die nieuwe website kreeg naast een nieuw uiterlijk ook een heel scala aan nieuwe functionaliteiten, die in de bestaande website geen optie waren. Zo heeft hij nu een actuele speellijst en kunnen er samples van de muziek afgespeeld worden.

Ook is er een nieuwe rubriek; Uitgelicht. Met de hoogtepunten uit Guido zijn carrière en is er een nieuwe pagina ontstaan voor alle vermeldingen in de media. Na zijn eerste optreden is er een heuse storm aan publiciteit ontstaan en in de regio staat Guido zo'n beetje elke week in de krant.

Naast de website hebben we ook de overige promotiematerialen van Guido onder handen genomen. Zo waren de bestaande flyers veroudert en niet meer correct qua inhoud en vroegen steeds meer locaties om posters ter promotie van het optreden dat geboekt was.

Alles bij elkaar hebben we een sterke image opgebouwd waar Guido zichzelf mee kan promoten precies zoals hij is.

guido-lamm-naamsbekendheid-vergroten

Dit vertelt Guido zelf over het proces:

guide-lamm

Guido Lamm

Zanger kleinkunst

Kelly en Wendy heb ik leren kennen als een kei op hun vakgebied. Persoonlijke aandacht gecombineerd met een no-nonsens benadering maakt hen tot een fijne samenwerkingspartners. Glashelder in wat zij doen. En…een ruime uitvoering van het geen zij zeggen te doen.

Het is maar een detail maar als ik naast Kelly zit om wat veranderingen of wijzigingen voor te leggen, dan zijn haar handen op het toetsen bord sneller dan mijn ogen kunnen volgen.

Ik werd echt bij toen ik de nieuwe en in stijl passende visitekaartjes, flyers en posters ontving. ‘Zeg wat je doet en doen wat je zegt’ daar staan zij voor.

Het jaar 2018 zal in mijn herinnering altijd een extra bijzondere jaar blijven. Ik was namelijk een van de deelnemers aan de 1e The Voice Senior.

Een prachtige ervaring om in Studio 24 in Hilversum je lied te mogen zingen. John de Mol sprak ons, vlak voor de opname toe met de woorden: ‘realiseer je dat je hier in de mooiste studio van Europa bent, met het beste geluid, de beste technici, het mooiste licht en decors en de beste musici. Jouw liedje duurt maar even dus geniet er van’. Bij de knock-out koos mijn coach Marco helaas voor andere kandidaten en vloog ik er uit. 

In augustus en september werden de opnames, The blind-audition en The knock-out uitgezonden. De regiemedewerkers van The Voice hadden ons meerdere keren uitgelegd dat, hoe je prestatie ook zal zijn, je mailbox zal ontploffen en er erg veel reacties naar je toe zullen komen.

Mijn website was een, met behulp van WordPress, door mij zelf gemaakte site. Netjes maar saai. De agenda/speellijst was daarin het belangrijkste onderdeel. Verder bezat ik visitekaartjes en een eerder door Sterk in MEDIA gemaakte flyer. Niets daarvan vormde een geheel.

Vrijdag 24 augustus was de eerste uitzending van The Voice Senior. Vóór die tijd wilde ik graag mijn website verbeterd hebben.

Op 3 juli had ik een afspraak met Kelly en Wendy en legde uit wat mijn wensen waren. 18 juli lag er een analyse en een plan van aanpak in de mailbox. Twee mogelijkheden a. verbeteren van de bestaande site, b. een nieuwe site bouwen.


Ik begreep de vele voordelen bij een nieuwe site, gaf hen de opdracht daar voor en deze site was vóór 24 augustus in de lucht.

Dank je wel!

Waar kunnen wij jou mee van dienst zijn?

Websites

WordPress websites

Wanneer is jouw website succesvol? Als hij zijn doelen behaalt natuurlijk! 

Laat jouw website in WordPress maken door professionals. Wij ontwerpen altijd een unieke website die aansluit bij je bedrijf en aanslaat bij je doelgroep. Wij ontwikkelen in WordPress zodat jij er zelf ook mee kunt werken na oplevering.

Vormgeving

Drukwerk ontwerp

Val op met creatieve vormgeving en onderscheidend drukwerk.

Flyers, visitekaartjes, folders of een bedrukt kladblok met pen? Misschien wil je wel een eigen bedrijfsmagazine of wat dacht je van koffiemokken met je logo?

Wij hebben altijd de juiste oplossing én een creatief idee!

Content Marketing

Online zichtbaarheid

Zet jezelf als expert in de markt door het delen van jouw kennis en expertise!

Werken aan content marketing is heel veel werk. Dat weten we! Daarom hebben we abonnementen om dit samen met jou te doen. En als je niet weet hoe je moet beginnen? Dan hebben we leuke workshops om je op weg te helpen!

Logo_Sterk-in-MEDIA_wit_250

13 jaar ervaring in het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van (huisstijl)drukwerk.

West-Friese nuchterheid, heldere taal en een gezonde dosis enthousiasme. Dat is wat je kan verwachten. Zo simpel is het.

Volg ons op:

Contact opnemen:

Sterk in MEDIA
Galileistraat 67
1704 SE Heerhugowaard

Bekijk ook eens:

Web.
Website verbeterplan
WordPress website ontwikkelen
WordPress Hosting

Druk.
Grafisch Vormgeving
Bedrijfsmagazines
E-boek vormgeving

Content Marketing.
Blogabonnement
Social Media abonnement
Workshops en trainingen