Social Media
Echte verbinding met je doelgroep

Je wilt effectief aan de slag met Social Media. Maar hoe?

Je kent het vast wel. Je schrijft zo nu en dan een blog en je post berichten op Sociale kanalen wanneer je tijd en inspiratie hebt. Je wilt hiermee jouw doelgroep aanspreken en al je kennis en ervaring overdragen en zo je klanten helpen. Maar je merkt dat je inspanningen maar weinig resultaten opleveren. Dan wordt het tijd om terug te gaan naar het begin en te starten met een goede basis.

Goede content marketing werkt het beste als je een strategie hebt. Het geeft je richting en focus en een steady stroom aan content.

Ontdek de 6 stappen voor een goede Social Media strategie

Stel je doelen scherp

Zodra je je doelen helder hebt kun je daar naartoe werken en zul je ook resultaten zien. En dan wordt content marketing pas écht leuk!

Leer je doelgroep kennen

Creëer voor je strategie één of maximaal twee persona’s. Wees niet bang om (delen van) je doelgroep uit te sluiten. Zij herkennen zich ongetwijfeld in bepaald gedrag van jouw persona en weten je dan evengoed wel te vinden.

Welk probleem los jij op?

Schrijf in één zin exact welk probleem jij oplost. Die oplossing wordt de centrale boodschap van al je uitingen. Dat betekent niet dat je die zin ook in al je uitingen opschrijft, dat zou saai worden. Maar het is wel het focus punt van al je uitingen.

Bepaal je speerpunten

Start met je hoofdpijlers verzin er een stuk of vier. Die hoofdpijlers ga je uitdiepen in subpijlers en zo creëer je een onderwerpen boom. Zo hou je het overzichtelijk en kun je toch eindeloos creatief aan de slag.

Kies 2 a 3 kanalen

Aan de hand van je doelgroep kun je herleiden welke kanalen je het beste kunt inzetten. Wees daar actief waar je doelgroep zich bevind. 

Content Kalender

Met een content kalender maak je overzichtelijk welke content je wanneer en waar gaat publiceren.

Onderschat de waarde van je expertise niet

Content Marketing is niets zonder waardevolle inhoud. Om ervoor te zorgen dat dit werkt moet je kwalitatieve inhoud posten die jouw doelgroep willen lezen en delen. Op Facebook, bijvoorbeeld, word je post getoond afhankelijk van het aantal lezers. Hoe meer lezers je hebt, hoe meer je post getoond zal worden. Lezers houden van transparante posts, posts die jouw merk weergeven als een echt persoon, niet enkel een bedrijf. Schrijf je inhoud vanuit een persoonlijk perspectief, gebruik verhalen om emoties bij je lezers op te wekken; Storytelling.

Gebruik veel content welke altijd relevant is – en herbruik het verschillende keren gedurende het jaar om het voor nieuw publiek te presenteren. Monitor welke posts het breedste publiek aantrekt en het meeste interactie opwekt, en re-post op regelmatige basis.

TIP: Het is ook de moeite waard om je concurrenten in het oog te houden en bij te houden welke soort inhoud de meeste reacties krijgt. Wees geen copy-cat maar gebruik dit te inspiratie.

Toon je unieke kwaliteit op Social Media

Je kunt net als je concurrenten exact dezelfde opleiding volgen, exact dezelfde cursussen doen en exact dezelfde doelgroep bedienen.

Maar het is jouw unieke persoon(lijkheid) die al die ervaringen en kennis samenvoegt tot een unieke mix, volledig geblend met jouw eigen unieke kijk op jouw vakgebied.

Laat je online publiek groeien!

Yeah, je Social Media kanalen zijn ingericht! Maar hoe zorg je er nu voor dat de juiste bezoekers je berichten lezen? Hoe bereik je jouw doelgroep en zorg je dat Google je op de eerste pagina van de zoekmachine plaatst?

Hoe kunnen wij jou helpen met je Social Media?

Voor Social Media hebben wij verschillende workshops waarin wij jou leren hoe jij zelf aan de slag kunt met het vergroten van je expertstatus, je online bereik en succesvolle Social Media Strategie.

Wil jij tips ontvangen in je mailbox?

Over het verbeteren van je website en je (content) marketing?
Wij schrijven elke week Maandag = Blogdag! boordevol tips en trics waar jij zelf mee aan de slag kan.

Logo_Sterk-in-MEDIA_wit_250

13 jaar ervaring in het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van (huisstijl)drukwerk.

West-Friese nuchterheid, heldere taal en een gezonde dosis enthousiasme. Dat is wat je kan verwachten. Zo simpel is het.

Volg ons op:

Contact opnemen:

Sterk in MEDIA
Galileistraat 67
1704 SE Heerhugowaard