
Simpel SEO? Bestaat dat?
Hoor je dat wel eens, je website moet wel SEO geoptimaliseerd zijn….. waaat?? Ja dat dus, SEO geoptimaliseerd. Maar weet jij eigenlijk wat dat inhoudt?
Google je vriend of vijand?
Als je een website hebt, dan is het wel handig als deze ook gevonden wordt door je klant, ja toch? Dan zal deze eerst gevonden moeten worden door Google. Google kan je vriend zijn of je vijand. Als jij je aan de spelregels van Google houdt, dan wordt het zeker je vriend, maar let op het kan ook je vijand worden. In dit blog neem ik de spelregels met je door waarmee Google je vriend wordt. Want het hoeft niet zo heel ingewikkeld te zijn en dat willen we toch?
Wat als je je niet aan de regels houd?
Als je je niet aan de spelregels houd van Google, wordt het zoals hierboven gezegd je vijand en dat is niet wat je wilt bereiken met je website.
Dit kan verschillende gevolgen hebben :
- Je website is slecht of zelfs niet vindbaar
- Je potentiele klanten kunnen je niet vinden
- Je krijgt minder klanten
- En dus minder verdiensten
- Dit alles veroorzaakt stress etc etc…
Laten we dit voorkomen, vind je ook niet?
Maaaaar hoe dan?
De spelregels
Je hoeft niet gelijke de grote SEO bureau’s te benaderen om dit voor elkaar te krijgen, dit kan altijd nog als je flink budget hebt 😉
Met kleine simpele dingen, kom jij al een heel eind :
- WordPress en Google zijn hele goede vriendjes, dus met een WordPress website ben jij al een stap voor, hoe fijn is dat?
- Geef al je foto’s een naam, liefst met de naam van je bedrijf. Haal in ieder geval de algemene omschrijvingen weg als IMG_019 (bijvoorbeeld)
- Schrijf je teksten vanuit je hart, je passie, dan schrijf je precies genoeg zoekwoorden zoals Google het graag ziet.
- Schrijf blogs en laat mensen reageren op je blogs, Google houdt immers van beweging op je website, als je blogt en men reageert hierop wordt je blog weer langer, Google smult hiervan (fijn om te weten toch?)
- Zorg voor een goede gebruikersvriendelijke navigatie van je website.
- Heb je al een Google+ bedrijfspagina? Zo niet, direct aanmaken dan! Vul hierin je website, wat je doet en andere waardevolle informatie.
- Meld je website aan bij Google (dat kan via deze link)
- Zorg dat je website mobiel vriendelijk is (responsive) je website daalt echt in de zoekresultaten als je website hier NIET aan voldoet, zonde toch?
- Wil je toch iets meer? Gebruik dan de plugin van Yoast ( SEO by Yoast) dit is een mooie tool (in het Nederlands!) waarbij je per pagina je website SEO kan optimaliseren.
- Vermeld je website op al je social media kanalen, met name op Linkedin en Facebook.
- Deel je blogs op social media
Als je hiermee alvast goed aan de slag gaat, kom je al een heel eind! Spelenderwijs word je er zelf al handiger in en ondervind je resultaten, als in meer bezoekers, conversie, klanten en dus ook meer verdiensten!
Weten hoe jouw website beter voor je kan werken?
Vraag dan een website verbeterplan aan. Wij screenen de hele website en vertellen jou in heldere taal op welke punten jij je website kan verbeteren.
Deel dit blog op Social Media
Met slimme tools en functionaliteiten wordt je website je meest krachtige marketingtool én kan je veel tijd besparen door automatiseren.

NEXT LEVEL Website
Een NEXT LEVEL Website wordt op maat gemaakt met super handige functionaliteiten die jouw leven als ondernemer een stuk makkelijker gaan maken.
- Je wilt met je branding uniek zijn ten opzichte van je collega’s
- Je huidige website voelt een beetje basic
- Je website lijkt teveel op andere websites
- De huidige website past niet meer 100% bij jou en je onderneming
Naast je website heb je wellicht een heleboel extra tools en accounts die al je online marketing aan elkaar knoopt. Dat kan een heel stuk makkelijker en efficiënter als je de juiste functionaliteiten in je website toepast. Daarmee bespaar je kosten en tijd.
Auteur:
Kelly Eekhof
Grafisch Vormgever - Personal Branding Expert
"Ik help ambitieuze ondernemers om zichzelf als expert in de markt te zetten en te onderscheiden van collega-ondernemers. Zodat zij hun eigen authentieke verhaal vertellen en vanuit de eigen unieke eigenschappen gaan werken aan hun gunfactor en alleen die klanten aantrekken die 100% bij ze passen."
Advies nodig?
Neem contact op met Kelly.