Twee creatieve zielen, één gedachte.

“Onze vaardigheden zijn verschillend, onze gedachtestroom is gelijk.
Dat zorgt voor ultieme balans en perfecte samenwerking.”

Grafisch Vormgever: Pixels of vectoren, zolang het maar creatief is

Kelly Eekhof

Kelly Eekhof (1985) woont in Wervershoof en is getrouwd met Patrick. Zij studeerde af aan het Media College in Amsterdam als grafisch vormgever.

Door de specialisatie typografie en kleurpsychologie heeft zij een scherp oog voor het gebruik en plaatsing van tekst en beeld ontwikkelt. Zowel offline als online. Haar ongeremde creativiteit zorgt ervoor dat ze voor elke bedrijf passende marketing kan ontwerpen.

Kernwoorden die passen bij Kelly:

Creatief, enthousiast, veelzijdig, duizendpoot, motivator, oog voor detail, verbinden, structuur en focus.

Kernwoorden die passen bij Wendy:

Energiek, snel, omdenken, ‘Jip en Janneke-taal’, verbinden, WordPress, mensen mens, behulpzaam en sociaal.

Webbouwer, zolang het maar WordPress is

Wendy Weel

Wendy Weel (1973) woont in Oudkarspel, is getrouwd met Ron en is moeder van Renske en Doris. Zij startte in 2009 haar eerste eigen onderneming gericht op vormgeving en internet.

Van nature houdt zij van structuur en bewaakt zij graag de focus. Daarbij is ze dusdanig flexibel dat zij die focus in een handomdraai verlegt als de praktijk daarom vraagt.

Kernwaarden van Sterk in MEDIA:

Enthousiasme, structuur, vertrouwen, authenticiteit en expertise

Dit zijn de vijf woorden waarop wij elk project draaien.

Wij krijgen heel vaak de vraag:

Hoe hebben jullie elkaar leren kennen en hoe is Sterk in MEDIA ontstaan?

Het antwoord daarop vindt je hieronder:

2012 - het prille begin van onze samenwerking

Het begon met één enkele opdracht...

Voor de grande opening van Babylon Alkmaar was een team van specialisten aangetrokken om de marketing te verzorgen. Wendy, vers uit de Social Media Managers opleiding, kreeg de opdracht voor het Facebook deel. Kelly, in loondienst bij een marketingbureau, kreeg de opdracht tot het ontwerpen van het drukwerk en de visuals.

En zo werden zij dus zonder spontaan aan elkaar gekoppeld. De samenwerking verliep 100% via e-mail en telefoon. Zij hebben elkaar tijdens het verloop van het project nooit ontmoet. En bij dat ene project samen bleef het ook een lange tijd...

2014 - netwerken

In 2013 verloor Kelly haar vaste baan en zette zij de stap naar full-time ondernemen. Na een jaar kwam zij weer ik contact met Wendy:

"Ik moest ik die tijd op zoek naar manieren om aan klanten te komen. Echt een netwerk had ik niet en ik was onwijs verlegen. Dus een Open Koffie binnenstappen was niet echt mijn ding.

Wendy was een eigen vrouwennetwerk begonnen (ZO STOER) met drie andere ondernemers en via Facebook had ik dat voorbij zien komen. Ik besloot Wendy een mailtje te sturen om haar te vragen wat dat netwerk precies inhield en ook of zij dacht dat dat wat voor mij zou zijn om bij aan te sluiten."

En zo was hun contact weer een beetje warm gemaakt. 

2015 - het bleef prikkelen

Kelly sloot niet aan bij Wendy haar netwerk maar ging op zoek naar een actiever netwerk. Haar bedrijf begon lekker te groeien, mede door haar lidmaatschap bij BNI en ze begon meer samenwerking te zoeken met andere ondernemers. 

Wendy had inmiddels een kantoor buitenshuis in een verzamelgebouw en zocht ook naar samenwerkingen en sparringspartners;

"In februari was door mij Facebook tijdlijn aan het scrollen en zag een verontrustend bericht. Een In Memoriam op de tijdlijn van Kelly. Ik dacht bij mezelf... die heb ik al eerder gezien nog niet zo lang geleden.

Ik ging naar haar tijdlijn en vond daar het eerdere bericht; een in memoriam voor haar moeder. Maar het bericht dat mij triggerde was voor haar vader... Vreemd! Hier wilde ik meer over weten. Dus ik besloot haar een berichtje te sturen. Wat was er aan de hand?"

De twee berichten klopten beiden. Kelly was in 2 jaar tijd haar beide ouders verloren.

"Ik kreeg dat berichtje van Wendy en dacht; dit is teveel om in een berichtje terug te appen, dus ik stelde voor om samen koffie te gaan drinken."

Die ene koffie werd een lunch en die lunch werd nog weer een koffie...

Het verhaal, wat te lang was om te appen, lees je op het persoonlijk blog van Kelly.

2016 - intensiever samenwerken

Tijdens de koffies en lunches leerder Wendy en Kelly elkaar pas echt goed kennen. Ze kwamen erachter dat ze geen concurrenten van elkaar zijn, maar elkaar juist perfect aanvullen;

"Kelly is een vormgever die wel veel kennis heeft van programmeren, maar zelf geen website wil bouwen, de techniek ligt haar niet. En ik heb een grafische achtergrond maar ik kan lang niet zo goed vormgeven als zij, die kijk op lettertypes en kleuren heb ik niet zo. Het was een perfecte match om juist die dingen die wij niet leuk vinden elkaar te laten doen."

En zo besloten zij een aantal projecten samen te gaan doen. Hun samenwerking zo te onderzoeken en hun krachten te bundelen. 

2016 - Krachten én kantoren bundelen

Naar mate het jaar vorderde werd de samenwerking steeds hechter. Tijdens een van hun inmiddels befaamde koffiemomenten (bij Babylon) besprak Kelly haar wens om ook een kantoor buitenshuis te gaan zoeken. 

"Ik vroeg aan Wendy hoe zij dat had aangepakt; haar zoektocht naar een werkruimte. Mijn kantoor aan huis was een heel fijne werkplek maar ik miste de balans tussen werk en privé. Ik wilde aan het eind van de dag mijn deur kunnen sluiten en dan "naar huis". Een van de weinige dingen die ik miste aan mijn werkplek in loondienst.

Het was echt puur toeval dat Kelly juist op dat moment begon over een werkplek buitenshuis.

"Later die avond ging het bij mij dagen. Kelly zoekt een werkplek buitenshuis en ik wilde graag een groter kantoor. In het pand kwam een twee keer zo grote ruimte vrij. Die was perfect voor mijn eigen groeidoelen, maar ik zat niet te wachten op een dubbele huur. Ik heb toen Kelly een mail gestuurd met de vraag of zij met mij samen dat kantoor wilde huren.

Daar hoefde Kelly niet lang over na te denken!
Op 1 december 2016 was alles rond en verhuisde Kelly naar het nieuwe kantoor op de Galileistraat. 

2017 - Sterk in MEDIA

Twee dames, twee bedrijven, één kantoorruimte en een hoop verwarring bij klanten...

Het delen van de kantoorruimte was bedoelt als echt alleen dat; samen de huurkosten delen, met elkaar kunnen sparren en zo nu en dan een project samen doen. Maar als je samen in één ruimte zit gaan ideeën veel meer leven en sneller groeien. 

"We gingen steeds meer campagnes samen bedenken en via Social Media werden onze gezamenlijke plannen kenbaar gemaakt.

We deelden alles van elkaar en wanneer er klanten langskwamen wisten die niet meer wat nou Kelly haar deel en wat nu mijn deel was. En met twee bedrijfsnamen werd het al helemaal lastig voor de klanten om alles uit elkaar te houden."

Er werd besloten om samen onder één noemer naar buiten te treden. Niet de bedrijven samen te voegen, maar alleen een gezamenlijke werknaam. 

"We zijn nog steeds beiden eigen ondernemer. Hebben een eigen inschrijving bij de KVK onder onze eigen bedrijfsnaam. Maar naar buiten toe wilden we één front vormen.

Een sterk merk neerzetten. 
Mijn bedrijfsnaam wilde ik vanaf, die is niet uit te spreken en ook niet te spellen. Wendy haar bedrijfsnaam die was niet alles dekkend genoeg voor alle diensten die wij samen uitvoerden. Dus besloten we dat we een helemaal nieuwe gezamelijke naam wilden."  

En zo is op 21 juni 2017 de naam Sterk in MEDIA gelanceerd en voeren we die naam beiden met onwijs veel plezier. 

En onze volgende stap?

Voorlopig blijven we lekker doen wat we nu ook doen:

Alleen die projecten die we leuk vinden
en samenwerking zoeken met mensen waar we blij van worden. 🙂

Zakelijk netwerken - sociaal vs structuur

Sterk in MEDIA en zakelijk netwerken

Netwerken is een groot onderdeel van de acquisitie en marketing binnen bedrijven om nieuwe klanten binnen te halen. Dat kan je lezen in zo’n beetje elk ondernemers handboek wat er te krijgen is. Zonder netwerk bestaat je onderneming niet. Iedereen heeft een netwerk of je daar nu actief iets mee doet of niet. Vele soorten…

uurtje factuurtje of vaste projectprijs

Uurtje factuurtje of vaste project prijs hanteren?

In dit artikel geven we antwoord op een van de meest gestelde vragen die wij krijgen in onze mailbox. Wat kost [fill in the blank…] en hoeveel uur denk je daarmee bezig te zijn? Op het eerste deel van de vraag hebben we relatief snel een antwoord: Wij werken namelijk met vaste tarieven als het…

teamleider-design-wceu-2019

Teamleider van het design team

Geeft een compleet nieuwe dimensie aan WordCamp Europe 10 maanden hebben we keihard toegewerkt naar WordCamp Europe in Berlijn. Wat begon in augustus 2018 met een online videogesprek met de Global Lead die mij vroeg om teamleider te worden is uitgegroeid tot een onwijs mooi, groot, vermoeiend, leerzaam, chaotisch, druk, leuk, geweldig, once in a…

organisatie wordcamp 2019 WCEU

Organisator van WCEU 2019

Organisator van WCEU 2019 – Wat houdt dat in? Onderdeel van een groter geheel – Onderdeel van het Design Team, het mooist team om deel van te maken  Wij krijg heel veel vragen over WordCamp Europe (WCEU) en onze deelname in het organisatie team. Wat is het? Wat houdt het in om organisator te zijn?…

ondernemen-en-kwetsbaaheid

Ondernemen in openheid: oprecht en vol vertrouwen

Drie woorden die deze week het centrum vormen van dit blog We hebben een vreemde week achter de rug. En dit blog is dan ook niet zozeer zakelijk maar van een veel persoonlijker aard. Een kijkje achter de mens die we als ondernemer zijn en die ons in staat stelt ons kwetsbaar op te stellen…

wordpress consultants

De volgende stap in professionalisering: WordPress Website Consultants

Een kijkje in onze Sterk in MEDIA keuken. 2016 en 2017 stonden in het teken van persoonlijke ontwikkeling – met als grootste winpunt de ontwikkeling van Sterk in MEDIA. Maar we zijn er nog niet! 2018 en 2019 staan in het teken van professionalisering; we gaan groeien met ons bedrijf met als primaire doel onze…

Logo_Sterk-in-MEDIA_wit_250

13 jaar ervaring in het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van (huisstijl)drukwerk.

West-Friese nuchterheid, heldere taal en een gezonde dosis enthousiasme. Dat is wat je kan verwachten. Zo simpel is het.

Volg ons op:

Contact opnemen:

Sterk in MEDIA
Galileistraat 67
1704 SE Heerhugowaard