Online ondernemen met Mailblue

Nieuwsbrieven versturen, een e-boek aanbieden en deze opvolgen met een e-mailfunnel dat doen veel ondernemers. En terecht! Want het werkt onwijs goed voor je zichtbaarheid en expertstatus. En een programma als MailBlue is daar een heel fijne voor. Maar wat veel ondernemers zich niet realiseren is dat je met deze slimme tool nog véél meer kunt doen en hiermee nog beter online kunt ondernemen.

Zelf ben ik groot fan van zoveel mogelijk automatiseren wat repeterend is aan mijn werkzaamheden. Niet alleen omdat ik dan het werk niet zelf hoef uit te voeren, maar ook omdat ik op die manier nooit iets vergeet te doen.

Klantcontact met mailopvolging automatiseren

Voordat ik automatiseerde nam ik mezelf altijd voor om na de oplevering van een project actief onder de aandacht te blijven van onze klanten. Ze steeds te blijven mailen met tips en tricks om top of mind te blijven met de verwachting dat er nog weer een vervolg-opdracht uit zou komen. Maar ik hield nooit echt goed bij wie ik wat, wanneer, gemaild had en na een tijdje schiet dat er dan volledig bij-in. En dat is onwijs zonde, want de meest waardevolle bron van inkomsten zit hem in je bestaande klanten.

Sinds een aantal jaar heb ik meerdere funnels opgezet die dit automatisch voor me doen. Zodra wij een project hebben opgeleverd drop ik het e-mailadres van de klant boven in de funnel en start en een reeks e-mails die een jaar lang mijn klanten blijft voeden met informatie over hun marketing en tips en tricks om zelf ook actief te blijven met marketing en zichtbaarheid.

Door slim gebruik te maken van mailfunnels kun je jezelf een hoop werk besparen en je klanten nog meer, en beter, van dienst zijn.

Verbinding behouden met klanten

Wat het mij oplevert is dat ik zeker weet dat onze klanten steeds weer Sterk in MEDIA in de mailbox ziet binnenwandelen, maar ook dat het voor onze klanten fijn is dat zij al die waardevolle informatie als een extra service van ons ontvangen. Het is onderdeel van onze unieke werkwijze en ik krijg er vaak hele leuke reacties op.

Waarde toevoegen aan je dienstverlening

Als je een dienstverlenend beroep hebt dan helpt een funnel je een deel van die dienstverlening te automatiseren. Zo kan jij meer klanten bedienen en meer verdienen in dezelfde tijd.

Key bij deze funnel is dat deze heel specifiek een waardevolle aanvulling is voor je dienstverlening.
Je zou hem zelfs als upsell of bonus kunnen gebruiken om de prijs van je diensten te verhogen.

Elke mail in deze funnel is een toevoeging van waarde op de vorige en biedt de lezer verdieping op de dienst die is afgenomen. In de mails in je funnel geef je je klanten eigenlijk onophoudelijk aandacht en hoe waardevoller jouw mails zijn hoe groter de kans is dat jouw klant je aanbeveelt bij anderen en meer en meer waarde bij je willen komen halen door meer van je betaalde diensten af te nemen.

Een concreet voorbeeld:
Stel je bent business-coach en je klant komt ééns per maand bij je voor een coaching sessie. Veel van de informatie die jij je klanten leert is algemeen en een deel zal zijn toegespitst op de unieke situatie van jouw klant. Alle informatie die algemeen is kan je op voorhand in deze funnel zetten en voorafgaand aan de sessie al toegankelijk maken voor je klant. Die kan zich alvast zelf inlezen en zo ben jij tijdens de sessie minder tijd kwijt aan uitleg van het algemene en kunnen jullie direct het diepe in van de specifieke situatie. Hierdoor word jouw coaching traject waardevoller, zonder dat het jou zelf meer tijd kost.

Zelf aan de slag met mailblue: › sterkinmedia.nlondernemerstips-tools

Dit artikel is afkomstig uit ons Marketing Magazine: NEXT LEVEL Website

Een magazine bom vol met tips en tricks om je website naar een volgend niveau te tillen en er een ware marketingmachine van te maken. Luchtig om te lezen en zeer gevarieerd in aanbod en artikelen.

Deel dit blog op Social Media

Met slimme tools en functionaliteiten wordt je website je meest krachtige marketingtool én kan je veel tijd besparen door automatiseren.

sterk-in-media-magazine-next-level-website
Gratis marketing magazine

NEXT LEVEL Website

Een NEXT LEVEL Website wordt op maat gemaakt met super handige functionaliteiten die jouw leven als ondernemer een stuk makkelijker gaan maken.

  • Je wilt met je branding uniek zijn ten opzichte van je collega’s
  • Je huidige website voelt een beetje basic
  • Je website lijkt teveel op andere websites
  • De huidige website past niet meer 100% bij jou en je onderneming

Naast je website heb je wellicht een heleboel extra tools en accounts die al je online marketing aan elkaar knoopt. Dat kan een heel stuk makkelijker en efficiënter als je de juiste functionaliteiten in je website toepast. Daarmee bespaar je kosten en tijd.

Auteur:

Kelly Eekhof

Grafisch Vormgever - Personal Branding Expert

"Ik help ambitieuze ondernemers om zichzelf als expert in de markt te zetten en te onderscheiden van collega-ondernemers. Zodat zij hun eigen authentieke verhaal vertellen en vanuit de eigen unieke eigenschappen gaan werken aan hun gunfactor en alleen die klanten aantrekken die 100% bij ze passen."

profielfoto-kelly-blogs

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laatst toegevoegde artikelen

maak-jij-al-gebruik-van-deze-slimme-tools-van-google

Maak jij al gebruik van de slimme tools van Google?

wanneer-je-meer-winst-uit-je-onderneming-wilt-halen

Wanneer je méér winst uit je bedrijf wilt halen…

online-leeromgeving-jouw-kennis-verkopen-en-passief-inkomen-genereren

Online Leeromgeving: Jouw kennis verkopen en passief inkomen genereren.

video-zorgt-voor-authentieke-eerlijke-en-oprechte-verbinding

Video zorgt voor authentieke, eerlijke en oprechte verbinding met je doelgroep

Logo_Sterk-in-MEDIA_wit_250

15+ jaar ervaring in het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van (huisstijl)drukwerk.

West-Friese nuchterheid, heldere taal en een gezonde dosis enthousiasme. Dat is wat je kan verwachten. Zo simpel is het.

Contact opnemen:

Sterk in MEDIA
De Veken 17
1716 KE Opmeer

kelly@sterkinmedia.nl
06 – 50 969 173