Je eigen magazine uitgeven verhoogt je expertstatus!

Een van de beste manieren om je te onderscheiden en jezelf neer te zetten als expert is het uitgeven van je eigen magazine!



Veel ondernemers denken dat het uitgeven van een boek de ultieme manier is om als expert gezien te worden. Maar schrijven van een boek is heel veel werk en neemt hoge kosten met zich mee. Een veel betaalbaarder en creatief alternatief is het uitgeven van je eigen magazine.

Waarom zou je een magazine uitgeven?

Als ondernemer of bedrijf heb je een enorme hoeveelheid vakkennis en ervaring die jouw onderscheiden van je concurrenten. Kennis waarvan jij het als normaal beschouwd dat je die hebt maar die voor anderen een openbaring kunnen zijn.

Om jezelf neer te zetten als expert en je doelgroep jouw als dé autoriteit binnen jouw vak gaat beschouwen moet je boven het maaiveld uitsteken. Veel van jouw concurrenten zullen zich online profileren via Social Media en hun kennis delen via blogs. Jij doet er goed aan dat zelf ook te doen. Maar door een extra stapje te zetten in de profilering van jouw bedrijf, en te laten zien dat jij meer doet dan de basis, toon jij aan over meer kennis van zaken te beschikken.

Een eigen magazine geeft jou een platform om met veel informatie op een unieke manier onder de aandacht te komen van jouw doelgroep.

Veel soorten en vormen magazines

Uiteraard zijn er vele manieren om een magazine uit te brengen.

  1. Glossy magazine

    Je kunt een super strakke glossy magazine a la de Linda laten uitbrengen. Hierin vertel je uitgebreid wie jij bent en wat je doet, ga je uitweiden over bepaalde onderdelen en trends in je vakgebied en jouw eigen unieke werkwijze. Mooie klantverhalen en case-omschrijvingen met super gave foto’s vormen een showcase en samenwerking met partners verrijken je content nog verder. Je geeft hierin een unieke kijk in je bedrijf en achter de schermen. Het verhoogt niet alleen je expertstatus maar ook je gunfactor omdat jij de tijd en moeite hebt genomen voor de ontwikkeling.
  2. Catalogus

    Of, wanneer je producten verkoopt, kun je een catalogus ontwikkelen in de vorm van het grote speelgoedboek a la Bol.com.Hierin kun je perfect al je producten showcasen met goede foto’s en omschrijvingen en als je deze aanvult met artikelen en succesverhalen die je producten omlijsten kun je hier een enorme boost geven aan je productverkoop. De catalogus kun je vlak voor piekperioden versturen naar je klantenbestand en ter download aanbieden op je website.
  3. Personeelsblad of bedrijfsblad

    Nog een vorm van een magazine is een personeelsblad of bedrijfsblad voor periodieke communicatie met je personeel en of klanten. Dit is meestal een kleinere vorm van magazine die periodiek uitgegeven wordt en bevat veelal nieuws en actualiteiten vanuit je bedrijf. Het is een perfect middel om de gunfactor van je bedrijf bij je bestaande klanten te vergroten. Je blijft top of mind elke keer als het magazine uitkomt. En je houdt hen op de hoogte van ontwikkelingen binnen jouw branche en  zo aan je te binden.

Elk magazine kun je laten drukken en weggeven aan je klanten of bij verkoopgesprekken achterlaten. Maar je kunt ook kiezen voor een, interactief, online magazine die je kan aanvullen met geluid en video. Afhankelijk van je budget en de tijd die jij in de ontwikkeling wilt stoppen kun je ook een combinatie van beiden maken uiteraard. 😊

Wat komt er kijken bij het uitgeven van een magazine?

Bij de ontwikkeling van een magazine komt zo veel kijken als jij zelf wilt. Maar uiteraard is jouw kennis en expertise cruciaal alsmede een opmaak die je doelgroep aanspreekt en precies dat uitstraalt wat jij ook met je bedrijf wilt uitstralen.

Wat belangrijk is voor élk magazine is het volgende:

  • Goed doordacht plan van aanpak

    • Wat ga je in het magazine communiceren?
    • Welk doel wil je bereiken?
    • Bestaat er al een soortgelijk magazine?
    • Wat wil en kun je allemaal vertellen?
    • Welke bronnen kun je aanboren voor de inhoud?
    • In welke tone-of-voice ga je spreken?
    • Wat voor soort magazine wil je maken?
  • Steengoede teksten die de lezer activeren en inspireren

    Commerciële teksten schrijven is een kunst. Hoe schrijf je activerende teksten? Op welke manier kun jij je boodschap het beste overdragen? Hoe formuleer je je kennis zonder gebruik van teveel vakjargon?
  • Overweldigende foto’s die de sfeer van het magazine bepalen

    ‘Plaatjes maken het praatje’ en ‘een foto zegt meer dan duizend woorden’. Twee gezegden die benadrukken hoe belangrijk het gebruik van de juiste foto is voor de versterking van je teksten. Hoe zet je de juiste sfeer in je foto’s? Hoe zorg je voor hoge kwaliteit beeldmateriaal? Wat maakt jouw bedrijf uniek en hoe presenteer je dat aspect in je foto’s?
  • Verbluffende vormgeving die alles hierboven kan samenbrengen tot een kwalitatief hoogstaande uitgave

    Alles valt of staat met de vormgeving van je magazine. Denk hierbij aan typografie, de plaatsing van beeld en tekst ten opzichte van elkaar en de ruimte op de pagina. Denk aan witmarges en interlinies, de ruimte om de teksten en beelden heen. Gebruik van fonts, welke lettertypes zijn prettig leesbaar en passen goed bij de uitstraling die je wilt bereiken. Huisstijlbewaking, past het magazine binnen de overige marketing en communicatie van je bedrijf.

Droom jij ook van je eigen magazine?

Een van de beste manieren om je te onderscheiden en jezelf neer te zetten als expert is het uitgeven van je eigen magazine. Vele malen voordeliger dan het uitgeven van je eigen boek. In tijd en ook in kosten.

  • Wil jij jezelf als expert in de markt zetten?
  • Wil je eerder geschreven blogs op een andere manier uitgeven?
  • Content marketing naar de next level brengen?
  • Echt opvallen bij je doelgroep en een blijvende indruk achterlaten?

Dan is dit hét moment om daaraan te werken!

Deel dit blog op Social Media

Met slimme tools en functionaliteiten wordt je website je meest krachtige marketingtool én kan je veel tijd besparen door automatiseren.

sterk-in-media-magazine-next-level-website
Gratis marketing magazine

NEXT LEVEL Website

Een NEXT LEVEL Website wordt op maat gemaakt met super handige functionaliteiten die jouw leven als ondernemer een stuk makkelijker gaan maken.

  • Je wilt met je branding uniek zijn ten opzichte van je collega’s
  • Je huidige website voelt een beetje basic
  • Je website lijkt teveel op andere websites
  • De huidige website past niet meer 100% bij jou en je onderneming

Naast je website heb je wellicht een heleboel extra tools en accounts die al je online marketing aan elkaar knoopt. Dat kan een heel stuk makkelijker en efficiënter als je de juiste functionaliteiten in je website toepast. Daarmee bespaar je kosten en tijd.

Auteur:

Kelly Eekhof

Grafisch Vormgever - Personal Branding Expert

"Ik help ambitieuze ondernemers om zichzelf als expert in de markt te zetten en te onderscheiden van collega-ondernemers. Zodat zij hun eigen authentieke verhaal vertellen en vanuit de eigen unieke eigenschappen gaan werken aan hun gunfactor en alleen die klanten aantrekken die 100% bij ze passen."

profielfoto-kelly-blogs

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laatst toegevoegde artikelen

maak-jij-al-gebruik-van-deze-slimme-tools-van-google

Maak jij al gebruik van de slimme tools van Google?

wanneer-je-meer-winst-uit-je-onderneming-wilt-halen

Wanneer je méér winst uit je bedrijf wilt halen…

online-leeromgeving-jouw-kennis-verkopen-en-passief-inkomen-genereren

Online Leeromgeving: Jouw kennis verkopen en passief inkomen genereren.

video-zorgt-voor-authentieke-eerlijke-en-oprechte-verbinding

Video zorgt voor authentieke, eerlijke en oprechte verbinding met je doelgroep

Logo_Sterk-in-MEDIA_wit_250

15+ jaar ervaring in het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van (huisstijl)drukwerk.

West-Friese nuchterheid, heldere taal en een gezonde dosis enthousiasme. Dat is wat je kan verwachten. Zo simpel is het.

Contact opnemen:

Sterk in MEDIA
De Veken 17
1716 KE Opmeer

kelly@sterkinmedia.nl
06 – 50 969 173