Maak jij al gebruik van een opt-in?

Je hebt er vast wel eens van gehoord, van het woordje opt-in, maar wat betekent dat nou eigenlijk? En wat kan je er mee? In dit blog vertel ik je er alles over.   

Je hebt een mooie website met al je informatie, je diensten etc. etc. En er komt maar niets uit? Er komen wel bezoekers op maar ze laten niets achter, geen e-mail, geen e-mailadres. Herkenbaar?  Dit komt zeer waarschijnlijk omdat je nog geen gebruik maakt van een opt-in. Een opt-in is een inschrijfformulier op je website waar je je kan abonneren op je nieuwsbrief en in ruil een gratis weggever krijgt. Dit kan een e-book, video’s  etc. zijn.
De klant laat zijn gegevens achter en komt op jouw mailinglijst te staan, die je vervolgens weer een wekelijkse of tweewekelijkse nieuwsbrief kan sturen.

Dus als je geen opt-in op je website hebt, werk je niet aan je mailinglijst. Je kan geen nieuwsbrieven versturen en niet jouw  waardevolle kennis en expertise delen!  Je kunt deze mensen ook niet kennis laten maken met JOU door ze bijvoorbeeld naar jouw training te laten komen.

Met andere woorden, je website werkt niet voor jou. Dat is zonde! Maar daar gaan we nu verandering in brengen.

HOE ZET IK EEN OPT-IN OP MIJN WEBSITE? 

Er zijn verschillende manieren om een opt-in op je website te zetten. De meest gebruikte tools zijn MailChimp en aweber. Ikzelf gebruik MailChimp en zal met een filmpje uitleggen hoe je een opt-in maakt en deze op je website kan plaatsen.  Je kan daarna met wat plug-ins de opt-in op elke gewenste plek op je website plaatsen.  Maak een goed en waardevol e-book of een korte reeks videolessen die de lezer krijgt als dank als hij/zij zijn e-mailadres achterlaat. Dit e-book of videocursus moet wel echt een waardevol cadeau zijn.

Vanaf nu kun je je fans op de hoogte brengen van je kennis en expertise door middel van je nieuwe blogs en aanbieding. Je laat ze kennis met je maken, ze gaan je vertrouwen, steeds weer een stapje naar jou toe.   Succes!!!

Dus wil jij een langere mailinglijst? Dan adviseer ik je om direct aan de slag te gaan met je opt-in EN je gratis weggever. Deel jouw waardevolle kennis aan je fans door een nieuwsbrief en een blog. Je weet nu hoe je dit moet doen!
Heel veel succes!

Heb je n.a.v. mijn uitleg toch nog vragen? Laat ze dan achter in het reactieveld hieronder. En vond je dit blog waardevol, deel het dan in jouw netwerk door op onderstaande knoppen te drukken. Dank je wel!

Dan wens ik jou een mooie dag toe vandaag,

Hartelijke groet,

Wendy Weel
DE ONLINEFACTOR

220116_BVE_0064_verkleind

 

 

17 reacties

  1. Marielle op 15 maart 2016 om 08:55

    Ja, dit is dus een heel waardevol blog van jou Wendy. Want het is zoooooo belangrijk om een optin op je website te hebben. Fijn dat je het zo goed uitlegt!

    • Wendy op 15 maart 2016 om 18:01

      Dankjewel Marielle voor je compliment!
      En inderdaad het is echt zo, een opti-in is echt heel waardevol!

      Liefs,
      Wendy

  2. Marianne op 15 maart 2016 om 09:18

    Ik kan je verhaal alleen maar beamen: sinds ik een opt-in heb groeit m’n mailing lijst, de reacties op m’n blog, het aantal ‘dankjewel’-mails van potentiele klanten..Dus voor wie nog een laatste zetje nodig heeft om Wendy’s advies op te volgen..doen!!

    • Wendy op 15 maart 2016 om 18:02

      Dankjewel Marianne voor je mooie reactie 🙂 Spread the world !!

  3. Anneke op 15 maart 2016 om 09:48

    Dank je wel voor de info, Wendy!

    • Wendy op 15 maart 2016 om 18:02

      Graag gedaan Anneke, ik hoop dat je er iets aan hebt gehad. Groetjes Wendy

  4. Sandy Hof-Teeuwen op 15 maart 2016 om 10:55

    Super Wendy! Dank je wel voor je tip. Zodra ik hiermee aan de slag ga, weet ik de plek met de info te vinden!

    • Wendy op 15 maart 2016 om 18:04

      Heel veel succes met de voorbereidingen en de weg er naar toe Sandy en heb je hulp nodig….groetjes Wendy

  5. Saskia van de Riet op 15 maart 2016 om 11:11

    Heel helder uitgelegd, Wendy. Zonder opt-in kan ik niet…! Ik gebruik Aweber voor (bijna) al mijn lijsten… maar mijn kinderen gebruiken MailChimp voor hun bedrijf. En ik vind dat zo anders navigeren, dat ik ze niet altijd alles kan uitleggen wat ik weet dat wel mogelijk is. En dat ik jouw uitleg hier wel heel handig vind… Ik ga dit artikel dus ook even met hun delen.. 😉

    • Wendy op 15 maart 2016 om 18:05

      Zo zie je maar weer Saskia, voor ieder wat wils. Ik vind MailChimp een heel fijne tool hiervoor.
      Succes voor je kids en hebben zij er toch nog vragen over, let me know 🙂
      Groetjes
      Wendy

  6. Jantine op 15 maart 2016 om 12:34

    Weer zo’n topblog Wendy! Alsof je precies aanvoelt waar ik nu behoefte aan heb, want ik sta net voor de klus om mijn ebook via een opt-in met Mailchimp te ‘lanceren’ 🙂 Dank je wel voor je heldere uitleg en filmpje. Groet, Jantine.

    • Wendy op 15 maart 2016 om 18:06

      Wauw! Wat cool dat je op het lanceer punt staat! Gaaf! Ik hoop dat ik je nog iets wijzer heb kunnen maken?
      Heel veel succes met je lancering, houd je mij op de hoogte?

      groetjes
      Wendy

  7. Marjolein Kamstra op 15 maart 2016 om 19:59

    Wat een super fijne uitleg. Ik gebruik ook MailChimp en deze extra info kan ik wel gebruiken!

    • Wendy op 15 maart 2016 om 21:09

      Fijn dat ik je heb kunnen helpen Marjolein 🙂

  8. Eva Groslot op 15 maart 2016 om 23:31

    Ik had je twee weken geleden nog gevraagd of dit op de EHBW zou worden behandeld. Dat was niet zo maar nu word ik toch op mijn wenken bediend met deze blog! Dank je wel! Ik ga me erin verdiepen. Super.

  9. Femke op 16 maart 2016 om 10:40

    Fijne en waardevolle informatie voor als ik er straks mee aan de slag ga, dank je wel!

  10. Kim Oostveen op 17 maart 2016 om 00:50

    Hoi Wendy, Ja een optin is fijn! Voor mijn potentiele klanten – zodat ze me kunnen leren kennen, en voor mezelf – zodat ik mezelf kan laten zien. Wat ik te bieden heb, en zo kunnen we vertrouwen opbouwen. En ja, daarnaast groeit ook mijn mailinglijst. Het is leuk om de verschillende manieren van een optin voorbij te zien komen. Ik zit nu naast een ebook ook te denken aan een video serie, voor kinderen zelf. Weer eens wat heel anders. Zo leuk! Dank voor je goede uitleg, en heerlijk die rode pijlen lekker duidelijk en simpel voor de types als ik. 🙂
    Groetjes Kim

Laat een reactie achter