Klanten generen met de Nieuwe Marketing

Inmiddels is voor een grote groep wel bekend dat werken met de nieuwe marketing wél werkt!
Maar nog lang niet alle bedrijven, ondernemers zijn het hier mee eens. Zij ondervinden nog steeds veel beren op de weg. Internet is nog een te grote wereld en sociale media wordt voornamelijk als onzin en niet nodig bevonden.

Wat kan de nieuwe marketing voor je bedrijf betekenen?

  • Inzet van en het spelen met sociale media – vergroot je online zichtbaarheid – voordeel – je website wordt sneller gevonden
  • Interactie met je doelgroep en op deze manier je dienst / product kenbaar maken – Gunfactor kweken
  • Luisteren‘ naar wat er over je bedrijf wordt verteld
  • Luisteren‘ wie jij kan helpen met een probleem en daar op inspringen
  • Je expert status verhogen
  • Je bedrijf een ‘menselijk‘ gezicht geven.

Dit allemaal heeft natuurlijk niet te betekenen dat je alles wat met offline, de oude marketing te maken heeft, moet schrappen. Je kan heel goed deze 2 soorten naast elkaar gebruiken. Maar wel gerichter.

Houd in je achterhoofd dat de meeste klanten, het grootste deel van je doelgroep, ergens online actief is. Hoe makkelijk is het dan om deze mensen te bereiken op hetzelfde platform? Ga met ze in gesprek! Geef ze wat ze willen, maak een feestje voor hen, zorg dat ze enthousiast blijven en meer informatie van je willen ontvangen.

Hiermee maak je de volgende stap: de nieuwsbrief. Het is een veel gebruikte term maar niets is minder waar:

The Money is in de List

Ga dus aan de slag met je malingslijst en doe daar ook wat mee! De lijst laten voor wat het is, dat werkt niet. Zorg dat je ontvangers elke week, 2 weken, elke maand (net wat je wilt) de verwachte nieuwsbrief, in de mailbox valt.
Of stuur wekelijks een paar Linkedin contacten een bericht maar dan moet wel je profiel er als een zonnetje uitzien!

Zo zijn er nog een tal van andere tips waar je mee aan de slag kunt met de Nieuwe Marketing, of wel de online marketing wat niet alleen eng, moeilijk of zinloos is.

Heb jij je ervaring met deze manier van werken, zet jij met je bedrijf al de nieuwe marketing in? Deel je successen in het reactie veld hieronder en inspireer anderen om er ook mee aan de slag te gaan! Alvast mijn dank daarvoor!

[icon icon=”fa-arrow-down” size=”2x”]

1 reactie

  1. Annemieke Kegel op 25 mei 2015 om 14:01

    Hi Wendy!
    Bedankt voor je mooie blog! Het is echt belangrijk om je zichtbaar te maken. Er zijn een heleboel mensen die niet perse op de voorgrond willen, maar als je wil ondernemen is het essentieel. Als je zichtbaar bent, -online-, kun je contact maken met potentiële kopers van jouw product, maar je kunt ook je netwerk vergroten. En het allebelangrijkst is niet jouw directe netwerk, maar het netwerk van jouw netwerk. Hiermee kun je leverage bereiken. Dus met je website, op social media, maar wordt ook als persoon zichtbaar en laat ziet waarom je doet wat je wil doen.
    Groetjes en veel succes! Annemieke

Laat een reactie achter