Klant testimonials verhoogt je expert status!

Aantal woorden
Leestijd: 4 minuten
Klant testimonials vragen verhoogt je expertstatus

Je expert status verhogen kun je op vele manieren doen. Eén van die manieren is het plaatsen van testimonials van klanten op je website en Social Media. Mensen hechten enorm veel waarde aan de mening van anderen. Dit wordt ook wel ‘social proof’ genoemd en is inderdaad onwijs belangrijk.

Veel van de beslissingen die we nemen zijn op basis van wat anderen vinden. Als je nieuwe kleding koop vraag je altijd anderen hoe het je staat, of wanneer je een reis gaat boeken zoek je eerst reviews op van het desbetreffende hotel. Zo werkt het ook met mond-tot-mond reclame. Dat is in feite ook iemands mening die jouw overhaalt om met iemand anders in zee te gaan.

Wat zijn testimonials?

Simpel gezegd zijn testimonials positieve klant ervaringen. Een andere woord voor testimonial is referentie of review.

Elk bedrijf gebruikt testimonials om potentiële klanten te overtuigen van hun product of dienst. Want, niets is zo krachtig als wat anderen – huidige klanten – te vertellen hebben over het product of dienst. Onderzoek wijst uit dat social proof één van de belangrijkste middelen is om mensen te overtuigen van jouw producten of diensten.

Het is dan ook niet voor niks dat op je landingspagina’s en websites vaak testimonials ziet staan.

Testimonials zijn dus mega belangrijk voor jouw business, en je doet er goed aan om zo veel mogelijk testimonials te verzamelen.

Hoe kom je aan testimonials?

Het eigenlijk heel simpel om aan testimonials te komen, en zijn er zelfs verschillende manieren om dit te doen.

De beste testimonials die je kunt krijgen zijn van mensen die je uit zichzelf laten weten hoe goed jouw product is, en wat ze er aan hebben gehad. Mocht je vanuit je klanten een mail krijgen met een spontane testimonial daarin bewaar die dan goed. Dit zijn de meest pure testimonials die je maar kunt hebben.

Maar alleen opslaan heeft natuurlijk weinig zin. Je moet die testimonial wel delen op alle mogelijke manieren die je maar kan verzinnen;

  • Zet ze op je website
  • Deel ze via Social Media
  • Verwerk ze in je brochure
  • Plaats ze in je nieuwsbrief

Vraag om testimonials

Een andere manier om testimonials te verzamelen is door simpelweg om testimonials te vragen bij tevreden klanten. Wees niet bang om te vragen naar een testimonial. Wanneer je klanten tevreden zijn zullen velen je maar wat graag willen helpen.

Wat maakt een sterke testimonial?

Zorg er altijd voor dat jij wel een klein beetje de touwtjes in handen houd van wat er in de testimonial komt te staan. De ene testimonial is de andere natuurlijk niet en als je zorgt dat elke testimonial een aantal sleutel-elementen bevat heb je er meer aan binnen je eigen marketing.

Wat zijn die sleutel elementen voor een goede testimonial?

  • De voorgaande situatie (hoe was de situatie voordat de klant met jouw in zee ging)
  • Wat was de oplossing voor die situatie?
  • De huidige situatie (wat was het doel en is die bereikt?)
  • Jouw onderscheidend vermogen. Wat maakte jouw product anders dan de anderen?
  • Een stukje emotie. Een sterke testimonial bevat een persoonlijk gevoel. Een gevoel van blijdschap en dankbaarheid.
  • Authenticatie. Anonieme testimonials zullen het niet zo goed doen als een testimonial met echte naam, foto of andere vorm van authenticatie zoals een link naar de bedrijfswebsite.

Het effect van testimonials

Testimonials zorgen er voor dat de potentiële klant meer vertrouwen in je product krijgt. Het verhoogt je expertstatus en ook je gunfactor.

Wanneer je testimonials ‘gezichten’ meegeeft (zoals een foto en een naam) zul je zien dat het vertrouwen echt enorm zal stijgen, en mensen veel sneller tot kopen overgaan.

Gebruik dus altijd échte testimonials. Ze zullen je conversie – zonder twijfel – vergroten.

Aan de slag!

Verzamel zoveel mogelijk testimonials. Zet een mailtje op en stuur die naar zoveel mogelijk van je bestaande en tevreden klanten. Wees niet bang deze mail naar heel veel mensen te sturen. Je kunt er nooit genoeg van krijgen!

Wat ook goed werkt is de vraag om een testimonial onderdeel te maken van je facturatie.

Lees ook:

Welk lettertype kan je het beste gebruiken op een website

Wat is het beste lettertype om te gebruiken op je website?

Hoge kwaliteit drukwerk verhoogt je expertstatus

Hoge kwaliteit drukwerk verhoogt je expert status!

1 op 1 WordPress Training

Ben jij best handig en wil jij zélf met je website aan de slag? Dan is deze WordPress training perfect voor jou!

Je kan tijdens de training zelf je eigen website ontwikkelen, of we leren je werken met je bestaande website.

1 op 1 Social Media Training

Je weet dat Social Media belangrijk is, maar je weet niet hoe je een kanaal optimaal inzet? Dan is deze Social Media training perfect voor jou!

Deze training is geschikt voor iedereen die met Social Media zijn naamsbekendheid wil vergroten.

Wil jij regelmatig tips ontvangen in je e-mail
over het verbeteren van je website en je content marketing?

Wij schrijven elke week tips en tricks waar jij zelf mee aan de slag kan.

Over Kelly, de schrijfster van deze blog:

Kelly heeft heel goed naar onze wensen geluisterd. Zij kwam elke keer met goede ideeën van foto’s, opmaak, films etc.

Daarnaast leveren Wendy en Kelly meer dan afgesproken waardoor de foundation nog beter tot uiting komt. Dit alles hebben zij grotendeels gesponsord waarvoor mijn dank


Jeffrey Stuut Foundation

kelly_rond

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laat een reactie achter