Blog - Kennisbank - Ondernemen - Marketing - WordPress

Home » Kennisbank

Ons primaire doel: Kennis delen, anderen inspireren en verder helpen.
Op deze pagina delen we onze kennis over drukwerk, websites, WordPress, SEO, online zichtbaarheid en naamsbekendheid vergroten. Ook delen wij onze ervaringen als ondernemers en binnen de WordPress Community en geven we gratis tips over hoe jij zelf aan de slag kunt om je eigen online zichtbaarheid te verhogen. Enjoy!

Alles
  • Alles
  • Drukwerk
  • Websites
  • WP Community
  • Blog
Waarom veranderden deze 10 bekende bedrijven hun logo?

Waarom veranderden deze 10 bekende bedrijven hun logo?

Aantal woorden 1,087 Waarom veranderden deze 10 bekende bedrijven hun logo? Er is niets zo nauw verbonden met een merk als het bedrijfslogo. Veel bedrijven besluiten na verloop van tijd het logo aan te passen. Er zijn uiteenlopende redenen om over te stappen op een nieuw logo. Vaak is een logo verouderd en kiest men…

Dit is waarom je website nooit af is

Dit is waarom je website nooit af is

Aantal woorden 1,294 Na oplevering van je gloednieuwe website kun je niet in een hangmat gaan liggen wachten…   Stel: je bent ondernemer (of werkt op een marketingafdeling) en je hebt een website laten maken en na oplevering denk jij: nu gaat het gebeuren… Ik heb alles goed op orde, website is nieuws en helemaal…

ondernemen-en-kwatsbaar-zijn

Ondernemen in openheid; oprecht en vol vertrouwen

Vandaag 2 persoonlijke blogs van ons zelf, onder elkaar…. Aantal woorden 1,598 Drie woorden die deze week het centrum vormen van dit blog We hebben een vreemde week achter de rug. En dit blog is dan ook niet zozeer zakelijk maar van een veel persoonlijker aard. Een kijkje achter de mens die we als ondernemer…

gele-of-blauwe-banaan-blog

Is jouw bedrijf, geel of blauw?

Waar ben JIJ nou echt goed in? Kan je dat zo opnoemen? Waarom zou ik jouw product moeten kopen? Wat maakt jou uniek ten opzichte van je concurrenten. Ben jij de blauwe banaan? Ofwel onderscheid je je genoeg ten opzicht van alle gele bananen, dus de massa? Natuurlijk ben je open en transparant, verleen je…

Blog_Lente_LinkedIn

Lente: Tijd voor de grote schoonmaak op je website 3 tips om mee te starten

Aantal woorden 785 Ja!  De lente is écht begonnen. Het wordt warmer, de zon schijnt volop en de ramen en deuren kunnen weer open. HEERLIJK! De lente is mijn favoriete jaargetijde. Het is nieuw leven, ontwaken uit een donkere winterslaap. Alles bloeit op en we krijgen weer energie om leuke dingen te doen.   Grote…

Waarom-Google-Mijn-Bedrijf-noodzakelijk-is-voor-je-bedrijf

Waarom Google Mijn Bedrijf noodzakelijk is voor je bedrijf.

Je wist natuurlijk al dat WordPress en Google een goede relatie samen hebben.  Waarom zou je deze relatie niet nog meer voeden door de aangeboden tools van Google te gebruiken. In dit blog vertel ik wat over Google Mijn Bedrijf, waarom je als bedrijf echt niet zonder kan!   Word beter zichtbaar én vindbaar met…

WCEU-organisator

Organisator van WCEU 2019

Aantal woorden 995 Organisator van WCEU 2019 – Wat houdt dat in? Onderdeel van een groter geheel – Onderdeel van het Design Team, het mooist team om deel van te maken Wij krijg heel veel vragen over WordCamp Europe (WCEU) en onze deelname in het organisatie team. Wat is het? Wat houdt het in om…

black-hat-vs-white-hat

Black Hat vs White Hat

Wat je moet weten over SEO en het gebruik ervan. Black Hat, Grey Hat, White Hat SEO…Waaaaattt?!   We willen allemaal dat onze website hoog scoort in Google (zoekmachines) en net zoals in het verkeer weten we (bijna) allemaal wat wel en niet hoort in het verkeer; denk aan door rood rijden, doorgetrokken streep, snelheid,…

3 redenen om je online marketing te versterken met gedrukte marketing

3 redenen om je online marketing te versterken met gedrukte marketing

Aantal woorden 943 Val op in de massa en versterk je online zichtbaarheid met drukwerk   In de digitale wereld bezuinigen veel bedrijven op marketingkosten als het aankomt op drukwerk. Zonde! Juist nu kun je je als bedrijf onderscheiden door juist wel te investeren in gedrukte marketing. Alle bedrijven hebben ermee te maken:  moordende concurrentie.…

wordpresss-professionals-in-kaart-gebracht

WordPress professionals in kaart gebracht

Onlangs heeft Savvi een prachtig onderzoek gedaan en de resultaten gedeeld. Wat helemaal top is dat wij (lees een ieder) hier gebruik van mogen maken. Nou en dat laten wij ons geen twee keer zeggen! Hieronder het onderzoek van de “State of the WordPress Industry 2019” met daarbij steeds de vergelijking waar Sterk in MEDIA…

gunfactor vergroten voor meer omzet uit bestaande klanten

9 tips om je gunfactor te vergroten

Aantal woorden 1,020 Wist je dat gemiddeld 80% van je doelgroep hun aankoop impuls laat afhangen van jouw persoonlijke gunfactor? Jouw (zakelijke) connectie gunt jou dus een opdracht, productverkoop of klus. Of niet. Met onderstaande 9 tips kun jij je gunfactor positief beïnvloeden en zo het aantal opdrachten waar je een “ja” op krijgt verhogen.…

De volgende stap in professionalisering; WP Website Consultants Een kijkje in onze Sterk in MEDIA keuken.

De volgende stap in professionalisering; WordPress Website Consultants

Aantal woorden 1,210 Een kijkje in onze Sterk in MEDIA keuken. 2016 en 2017 stonden in het teken van persoonlijke ontwikkeling – met als grootste winpunt de ontwikkeling van Sterk in MEDIA. Maar we zijn er nog niet! 2018 en 2019 staan in het teken van professionalisering; we gaan groeien met ons bedrijf met als…

Content marketing werkt en iedereen kan het zelf maken

Content marketing werkt en iedereen kan het zelf maken.

Aantal woorden 995 Waarom iedereen goede content zou moet ontwikkelen Onderscheid jezelf van anderen met unieke kwalitatief goede content. Vandaag de dag is er heel veel concurrentie in ieders vakgebied. Op internet is het lastig jezelf te onderscheiden omdat zoekmachines als Google maar plek heeft voor een paar resultaten op de eerste pagina. En daar…

waarom-je-niet-Google-PageSpeed-__Insights-zomaar-moet-geloven-op-zijn-blauwe-ogen

Waarom je niet Google PageSpeed ​​Insights zomaar moet geloven op zijn blauwe ogen

Aantal woorden 995 Je website is af en je wilt hem nu gelijk checken op snelheid (pagespeed), want hé, als ie snel is wordt ie beter gevonden in Google toch? Dus ga je naar Google PageSpeed ​​Insights, je voert je URL in en voilá je ziet het direct het resultaat! Echter zie je veel punten…

6 redenen waarom je website geen klanten oplevert en wat jij hieraan kan doen.

6 redenen waarom je website geen klanten oplevert

Aantal woorden 1,394 Heel veel ondernemers lopen met hetzelfde probleem; er is een website, maar die website levert geen klanten op. De formulieren worden niet ingevuld voor contact en de aanmeldingen voor de nieuwsbrief zijn niet om over naar huis te schrijven. Waar ligt dat aan? Bij veel ondernemingen ligt dat niet aan de website,…

57ce683cd528a1235f57080d_Photo-2

Bijdrage aan een mooie wereld

3 manieren om sterke content te creëren

3 manieren om sterke content te creëren

3 manieren om sterke content te creëren – Met goede content marketing vergroot je je expert-status en je gunfactor door online je bereik te verveelvoudigen.

seo google vindbaarheid yoast certificering

Google vindbaarheid; Yoast helpt je!

Aantal woorden 1,166 Kennis opfrissen over vindbaarheid in Google: Wij hebben onze Yoast certificeringen behaald. Kerstvakantie is voor ons traditiegetrouw dé tijd om te werken aan ons bedrijf. Naast de feestdagen en de broodnodige vrije dagen spenderen Wendy en ikzelf die dagen ook aan het werken aan onze eigen marketing. Onze website krijgt altijd de…

De 5 succesfactoren van online marketing

De 5 succesfactoren van focus op je online marketing

Aantal woorden 1,145 Online marketing is een vak, een vak apart. Maar dat betekent niet dat je álles altijd moet uitbesteden aan een marketingbureau om van jouw online zichtbaarheid een succes te maken. Een aantal onderdelen van jouw online marketing kun je best zelf (leren). Ik geef je hieronder 5 onderdelen die iedereen, als ondernemer,…

Sterk in Media. Blogafbeelding Wat is goede hosting.

Het belang van goede hosting voor WordPress

Het belang van goede hosting en beveiliging
Je wilt een website, of je hebt er al een, en je weet dat je dan ook “hosting” nodig hebt. Het is zo’n vakjargon woord waar webbouwers het altijd over hebben. En daarna vragen ze om FTP gegevens… Ook zo’n woord waarvan je de betekenis niet weet. Logisch ook, je hebt er nu eenmaal verder nooit mee te maken…

koffie

Wat kost een website?

Wat kost een website? Gem. 10 keer per week krijgen wij die vraag. Die vraag is net zo makkelijk te beantwoorden als “Wat kost een auto?”. Wanneer je een Suzuki dealer binnenloopt en je vraagt om een offerte voor een auto en vervolgens loop je een Audi dealer binnen met dezelfde vraag krijg je twee offertes met twee heel verschillende prijzen.

WordPress 5.0

WordPress 5.0 komt eraan en brengt Gutenberg met zich mee

Op zich is het niet heel bijzonder dat er een wat grotere update van de broncode van WordPress komt. Dit gebeurt meestal 1 a 2 keer per jaar en daar tussendoor worden er nog wat mini updates door. Echt veel impact hebben deze updates niet. Er komen vaak mooi features bij, handige functionaliteiten etc. Maar als gebruiker merk je er maar weinig van.

Accessibility

Accessibility oftewel webtoegankelijkheid binnen WCEU19

In de wereld om ons heen worden onze ogen steeds meer geopend voor de problemen die mensen met een beperking ervaren. In een steeds groeiende digitale wereld waarin we met z’n allen steeds vaker en langer online zijn is het ook niet zo wonderlijk dat we steeds meer rekening (moeten gaan) houden met juist ook die mensen voor wie surfen op het web minder makkelijk is.

tips-voor-werken-aan-je-website-zonder-technische-kennis-5

Optimaliseer je afbeeldingen. APK tip 5 voor je website.

Heb jij er wel eens op gelet op de eigenschappen van de afbeeldingen op je website? Naast dat mensen vaak zoeken op teksten in Google wordt er ook steeds vaker naar afbeeldingen gezocht. En jij kunt je afbeeldingen ook optimaliseren om beter gevonden te worden. Hieronder vier tips voor verbeteren van je website door de afbeeldingen te optimaliseren voor Google.

tips-voor-werken-aan-je-website-zonder-technische-kennis-4

Maak je pagina’s leesbaar door goed gebruik van koppen en subkoppen.

Mensen (bezoekers van jouw website) lezen online niet graag veel tekst, tenzij de content écht interessant is en antwoord geeft op hun vraag. Maar voordat iemand online begint aan een lange tekst leest scant men eerst de subkoppen om te kijken of elke alinea de moeite waard is. Jij kunt je website verbeteren door deze tips.

tips-voor-werken-aan-je-website-zonder-technische-kennis-3

Plaats activerende en triggerende Calls 2 Actions op élke pagina.

Je website heb je omdat je wilt dat mensen iets gaan doen; Contact met je opnemen, een offerte aanvragen, een workshop of training boeken, een item kopen in je shop en noem maar op. Als er op jouw pagina niet wordt aangespoord tot die actie, dan zullen mensen hem ook niet opvolgen. Verbeter je website met onderstaande tips.

tips-voor-werken-aan-je-website-zonder-technische-kennis-2

Intern linken tussen aanverwante pagina’s

Buiten je menustructuur om kun je verbanden leggen tussen je pagina’s. Intern linken heet dat. Wanneer je op verschillende pagina’s vertelt over dezelfde of versterkende onderwerpen dan kun verwijzen naar die pagina’s in je teksten.

tips-voor-werken-aan-je-website-zonder-technische-kennis-1

Ververs de teksten op je website regelmatig

Wat veel ondernemers maar heel weinig doen, is surfen op de eigen website. Wanneer ben jij voor het laatst op je eigen website geweest als bezoeker? Ververs de teksten op je website (regelmatig).

website-onderhoud-website-apk

Onderhoud aan je website: 5 tips om zelf aan de slag te gaan

Onderhoud aan je website is niet altijd technisch… Hoe vaak kijk jij naar je eigen website, wat staat er allemaal op en klopt dat ook allemaal nog? Is het laatste nieuws op je nieuwspagina wel écht het laatste nieuws?

Design Rocks!

WordCamp Europe 2018 – in één woord GE-WEL-DIG!

Een week lang zijn we 100% ondergedompeld in WordCamp. De mensen, het event de plaats en wat was het gaaf… Met open armen ontvangen worden krijgt hier een compleet nieuwe betekenis…

Precies een week geleden stapten we op het vliegtuig richting Belgrado. WordCamp zelf startte pas afgelopen donderdag, maar voorafgaand is er voor het Organizing Team van alles te zien en te doen. In de stad, maar ook bij GoDaddy, eventsponsor met een kantoor in het midden van de het centrum.

bolgpost-WordCamp

Op weg naar Belgrado en WordCamp Europe 2018

Hoe Wendy en ik onszelf mede-organisator in het Design team zagen worden… Dit verhaal begint in de zomer van 2017 toen Wendy een oproep op Social Media voorbij zag komen voor organisatoren van het grootste WordPress evenement van Europa en zij buiten haar comfort zone wilde stappen en zichzelf opgaf voor het organisatie team… Na…

4

WordCamp Noord Nederland

WordCamp Noord Nederland 2018 Alleen kun je heel hard rennen, maar samen kom je verder. Wendy Weel & Kelly Eekhof The Result! >> Onze slides zijn hier te vinden.

trends-2018

Design Trends voor 2018

Het nieuwe jaar is begonnen en dat betekent dat er gekeken wordt naar de design trends 2018. En het beloofd (voor vormgevers) een leuk jaar te worden. Na een periode van minimalistische invloeden is nu een periode aangebroken waarin we weer meer mogen ontwerpen en meer vrijheden krijgen in kleur, design en typografie. En ik word er blij van!

blog-vga-sfeerbeeld_small

Wetgeving opslag persoonsgegevens AVG; een ver van je bed show, of dichterbij dan je denkt?

Wellicht weet je het al, wellicht nog niet, maar per 28 mei 2018 verandert de wet op het gebied van gegevens verwerking. De zogenaamde AVG; Algemene Verordening Gegevens bescherming. Maar wat houdt nu precies in en waarom heb jij daar, als willekeurige website eigenaar, mee te maken?

drukwerk

De waarde van hoge kwaliteit drukwerk

Bezuinigen op je marketing is het laatste wat je moet doen!

Voor bijna iedere ondernemer is de concurrentie moordend: Op elke straalhoek lijkt jou concurrent wel een zelfde soort bedrijf op te starten. Des te belangrijker is het voor ondernemers om op marketing niet te bezuinigen. Laat zien dat je bedrijf een gezonde onderneming is door veel naar buiten te treden. Als de doelgroep niet naar jou komt, ga dan naar je doelgroep toe.

Plaatje bij blog: hoe weet je of jouw webdesigner goed is

Hoe weet je of jouw webdesigner goed is?

Wanneer je op zoekt bent naar een webdesigner, merk je dat het verschil in prijzen enorm is. Je kunt al een website krijgen voor 200 euro, maar een beetje ontwerpbureau vraagt al gauw 1500-2000 euro voor het maken van, wat lijkt, diezelfde website. Wat maakt het prijsverschil in websites zo groot, ze zien er allemaal prima uit, toch?

logo ontwerp hoeveel is een logo waard

Wat is je logo waard?

Je logo is hét belangrijkste communicatiemiddel voor de herkenbaarheid en naamsbekendheid van je bedrijf. Dat is niet iets dat je even in elkaar flanst.

Als het goed is ben je niet zomaar je bedrijf begonnen. Daar heb je goed over nagedacht en datzelfde geldt ook voor je logo. Daar zit je zomaar 30 jaar aan vast.

Klantloyaliteit opbouwen door persoonlijke aandacht.

Klantloyaliteit door een beetje persoonlijke aandacht

Voor veel ondernemers is het binnenhalen van nieuwe klanten niet de leukste taak van de week (de mijne ook niet), maar het hoort nu eenmaal bij het totaalplaatje van ondernemen. Anders bestaat je onderneming over een tijdje waarschijnlijk niet meer. Terugkerende klanten zijn veel beter voor de stabiliteit van je onderneming dan elke keer weer nieuwe mensen aan je binden. Maar hoe geef je je klant het gevoel dat jij hen écht waardeert?

visitekaartjes

Visitekaartjes, hoe belangrijk zijn ze?

Opvallen in de massa is voor iedere ondernemer belangrijk.   Het aantal zzp’ers in Nederland blijft elke dag stijgen en de concurrentie loert om elke hoek om jouw klanten naar zich toe te trekken.   Maar hoe val je op, zonder dat het je klauwen vol geld en tijd kost? Netwerkbijeenkomsten Als regelmatige bezoeker van…

logo ontwerp hoeveel is een logo waard

Het belang van kleurgebruik in je huisstijl

Hoe belangrijk is de kleur die jij kiest voor je huisstijl en waar moet je op letten? Kies je een kleur die je zelf mooi vindt, of komt er meer bij kijken?   Kleur heeft (onbewust) een enorme invloed op ons mensen. Het kan onze stemming beïnvloeden, ons koopgedrag sturen en zelfs ervoor zorgen dat…

packshot-whitepaper_400

Opvallen in de massa doe je zo...

 
Vraag nu de GRATIS Whitepaper aan.
 
logo-wit

Hét marketingbureau waar je door zzp’ers wordt geholpen. Wij houden van een professionele en persoonlijke aanpak. Daarom heb je bij ons één aanspreekpunt maar wel een heel team van zzp’ers tot je beschikking. Dat is Sterk in MEDIA.

Sinds 2007.

Bezoekadres:

Galileistraat 67
1704 SE Heerhugowaard

ma t/m vr   09.30 – 16.30

Wendy: 06 – 48 403 058
Kelly:  06 – 50 969 173

Social Media

Wij werken mee aan duurzaamheid

duurzame groene wordpress hosting voor websites

Voor elke website die via onze hostingpartner gehost wordt, wordt er een boom gepland door Trees for All.

Stichting Work with Nature zet zich in voor behoud en herstel van minimaal 2000ha regenwoud in Costa Rica.