Blog - Kennisbank - Ondernemen - Marketing - WordPress

Home » Kennisbank

Ons primaire doel: Kennis delen, anderen inspireren en verder helpen.
Op deze pagina delen we onze kennis over drukwerk, websites, WordPress, SEO, online zichtbaarheid en naamsbekendheid vergroten. Ook delen wij onze ervaringen als ondernemers en binnen de WordPress Community en geven we gratis tips over hoe jij zelf aan de slag kunt om je eigen online zichtbaarheid te verhogen. Enjoy!

Alles
  • Alles
  • Content Marketing
  • Drukwerk
  • Expertstatus verhogen
  • Vindbaarheid in Google - SEO
  • Websites
  • WP Community
Welk lettertype kan je het beste gebruiken op een website

Wat is het beste lettertype om te gebruiken op je website?

Aantal woorden 979 Er zijn letterlijk duizenden lettertypes om uit te kiezen van klassiek tot zeer modern en van strak tot sierlijk. Maar welke zijn nu het beste te gebruiken op je website? Wat zijn de verschillen en waar moet je op letten bij het kiezen? De eerste selectie om te komen tot een geschikt…

Klant testimonials vragen verhoogt je expertstatus

Klant testimonials verhoogt je expert status!

Aantal woorden 673 Je expert status verhogen kun je op vele manieren doen. Eén van die manieren is het plaatsen van testimonials van klanten op je website en Social Media. Mensen hechten enorm veel waarde aan de mening van anderen. Dit wordt ook wel ‘social proof’ genoemd en is inderdaad onwijs belangrijk. Veel van de…

Hoge kwaliteit drukwerk verhoogt je expertstatus

Hoge kwaliteit drukwerk verhoogt je expert status!

Aantal woorden 1,215 Als bedrijf zijn er tal van manieren om in de directe omgeving op te vallen en een groot bereik binnen je doelgroep te behalen. Natuurlijk zorg je dat je online goed zichtbaar bent, via een goede SEO-geoptimaliseerde website en door actief aanwezig te zijn op sociale media. Maar het inzetten van kwalitatief…

Je eigen magazine uitgeven verhoogt je expertstatus

Je eigen magazine uitgeven verhoogt je expertstatus!

Aantal woorden 901 Een van de beste manieren om je te onderscheiden en jezelf neer te zetten als expert is het uitgeven van je eigen boek. Maar een boek schrijven is heel veel werk en neemt hoge kosten met zich mee. Een veel betaalbaarder alternatief is het uitgeven van je eigen magazine. Waarom zou je…

Hoe zet je jezelf neer als expert in jouw vakgebied?

Hoe zet je jezelf neer als expert in jouw vakgebied?

Aantal woorden 1,141 Jij bent onwijs goed in wat je doet. Je hebt veel vakkennis en weet als geen ander jouw klanten snel en efficiënt te bedienen. Maar hoe overtuig je jouw doelgroep van jouw expertise en laat jij jouw concurrentie ver achter je en zet jij jezelf neer als expert in jouw vakgebied? Een…

Online overtuigen - Neuro Marketing - Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie; 4 pijlers om toe te passen op je website

Aantal woorden 1,348 Door conversie optimalisatie toe te passen richt je je op het wegnemen van obstakels in je website waardoor bezoekers beter, sneller en gemakkelijker overgaan tot een aankoop of een contact.   Conversie optimalisatie kun je op vele manieren toepassen. Het gaat verder dan simpele AB testen op de vorm en kleur van…

conversie optimalisatie tip leesbaarheid teksten verhogen

Conversie optimalisatie tip: Leesbaarheid van je teksten optimaliseren.

Aantal woorden 995 Mensen die surfen op internet zijn lui. Waarschijnlijk ben jij, voor het lezen van deze blog, eerst naar beneden gescrold om te kijken of de informatie die gegeven wordt relevant is voor jou, en hoe lang deze tekst is. Je hebt de koppen gescand en bent erachter gekomen dat je graag meer…

recap-september-FB-LI-TW

De ultieme handleiding voor starten met content marketing

Aantal woorden 929 Met het online plaatsen van een website die je daarna volledig met rust laat sla jij volledig de plank mis. Content marketing, daar ga je de wedstrijd mee winnen… Maar wat betekent het nu eigenlijk?   Het internet staat vol. Heel vol. Vol met onzin en matige tot heel waardevolle content. Om…

De vier Kernpunten van Contentmarketing

De vier Kernpunten van Contentmarketing

Aantal woorden 849 De vier kernpunten voor contentmarketing   Wil je gaan werken met contentmarketing en deze naar een hoog niveau willen brengen dan moet je toch echt zelf aan de bak! Van achterover leunen is nog niemand rijk geworden. Maar voordat je lukraak zelf aan de slag gaat, zijn er een paar stappen die…

Ontdek hoe je in 6 makkelijke stappen een content strategie maakt

Ontdek hoe je in 6 makkelijke stappen een content strategie maakt

Aantal woorden 982 Het internet is aan het groeien en verwilderen. Er zijn over de hele wereld meer dan 1,24 miljard websites, 2 miljoen daarvan zijn er geschreven in het Nederlands. Om nog maar te zwijgen over het aantal webpagina’s en blogberichten. Ongetwijfeld is er ook in jouw vakgebied al heel veel geschreven en bevind…

Pro-tips hoe je een content kalender maakt in Trello

Pro-tips hoe je een content kalender maakt in Trello

Aantal woorden 1,206 Een content kalender voor je social media-kanalen geeft focus, overzicht en inspiratie. Maar waar moet een goede content kalender aan voldoen en hoe zet je die op? Je leest hieronder onze pro-tips! Je wilt graag actief zijn op Social Media. Maar je weet niet zo goed hoe je dat moet aanpakken. Elke…

Genereer meer verkeer naar jouw website met behulp van een zoekwoordenonderzoek

Genereer meer verkeer naar jouw website met behulp van een zoekwoordenonderzoek

Aantal woorden 1,266 Meer verkeer op jouw website, wie wil dat nou niet? Maar hoe doe je dat precies? Linkbuilding? Nee, te ingewikkeld. In dit artikel leg ik je uit hoe je het verkeer van jouw website laat stijgen met behulp van een zoekwoordenonderzoek. Zo ga je onder andere leren wat een zoekwoordenonderzoek is en…

Zo laat jij je online publiek groeien! 5 tips over online marketing

Zo laat jij je online publiek groeien! 5 tips over online marketing

Aantal woorden 1,134 Wanneer je een website hebt wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen die site bezoeken. Zonder bezoekers had je net zo goed niet kunnen investeren in een strakke webpagina. Maar hoe zorg je er nu voor dat de juiste bezoekers naar je website komen? Hoe bereik je jouw doelgroep en zorg je…

gebruikerservaring_FB-LI-TW

In 7 stappen de gebruikerservaring van je website verbeteren

Aantal woorden 1,002 Een aantal jaren geleden gingen we echt los op websites, alles werd uit de kast getrokken om een super hippe onwijs gave website te ontwikkelen met veel toeters en bellen. Inmiddels weten we wel beter. Er drie redenen waarom we dit niet meer willen anno 2019: Een simpele website is gewoon duidelijker…

5 Marketingboeken om zelf aan de slag te gaan

5 Marketingboeken om zelf aan de slag te gaan

Aantal woorden 1,253 Ook wij als marketing professionals lezen veelvuldig boeken over uiteenlopende marketing onderwerpen. Ter inspiratie en om onszelf steeds een beetje meer te leren over allerlei vlakken die bij marketing komen kijken. Nieuwe tools en technieken maar ook aanverwante onderwerpen zoals wet- en regelgeving. Hieronder hebben we 5 boeken uitgekozen die wij iedereen…

Jouw ideale klant bereiken; omschrijf een persona.

Jouw ideale klant bereiken; omschrijf een persona.

Aantal woorden 962 Met content marketing probeer je een zo groot mogelijke groep mensen te bereiken. Maar “een groep mensen” is niet handig om je pijlen op te richten. Wat je wilt is jouw ideale klant bereiken. Die mensen die daadwerkelijk naar jouw product of dienst op zoek zijn. Alleen als jij in kaart brengt…

In 4 stappen de perfecte digitale marketing-funnel opzetten.

In 4 stappen de perfecte digitale marketing funnel opzetten.

Aantal woorden 1,224 De beste en meest standhoudende manier van online marketing is content marketing. Wij roepen het al een tijdje en we blijven het gewoon herhalen. Want nog lang niet iedereen zet content marketing goed in met hoge conversie en de gewenste resultaten. Zoals bij elke vorm van marketing heb je een uitgedachte strategie…

Profielfoto_Dana_FB-LI-TW

3 tips voor een goede professionele profielfoto

Aantal woorden 678 De zomervakanties zijn begonnen! Ook ondernemers gaan massaal met vakantie en bij thuiskomst zoeken ze een vakantiekiekje uit voor de online profielfoto’s. Met de gedachte dat je hartstikke leuk en lekker gebruind op de foto staat. Leuk, maar niet altijd handig zo’n profielfoto met in de achtergrond alcoholische taferelen, mensen in bikini…

FAQ-pagina_FB-LI-TW

5 redenen waarom elke website een FAQ pagina zou moeten hebben

Aantal woorden 995 Een FAQ-pagina, oftewel Frequently Asked Questions aka veel gestelde vragen pagina, is een waardevolle bron voor zoekwoorden en verdiepingsinformatie. Veel bedrijven vergeten deze echter toe te voegen aan de website en dat is écht een gemiste kans. Elk bedrijf krijgt vragen over de producten of diensten die geleverd worden. De meest voor…

unieke-fotos-met-je-smartphone-FB-LI-TW

Maak met je eigen smartphone unieke foto’s voor je blogs en Social Media

Aantal woorden 804 Foto’s maken kun je altijd met je telefoon. Die heb je doorgaans overal bij je.   Donderdag 4 juli organiseerde wij op ons kantoor een workshop Fotograferen met je Smartphone voor ondernemers. De workshop werd gegeven door niemand minder dan Ellen Pichotte van www.smart-foto.nl. Omdat wij vaak vragen krijgen vanuit onze klanten…

Wendy en Kelly - Organisers WordCampe Europe 2019 Design team

Teamleider van het design team geeft een compleet nieuwe dimensie aan WordCamp Europe.

Aantal woorden 1,463 10 maanden hebben we keihard toegewerkt naar WordCamp Europe in Berlijn. Wat begon in augustus 2018 met een online videogesprek met de Global Lead die mij vroeg om teamleider te worden is uitgegroeid tot een onwijs mooi, groot, vermoeiend, leerzaam, chaotisch, druk, leuk, geweldig, once in a lifetime project waar ik met…

8 tips om je online zichtbaarheid vergroten met LinkedIn

8 tips om je online zichtbaarheid vergroten met LinkedIn

Aantal woorden 1,537 Iedere ondernemer weet dat social media belangrijk zijn en veel ondernemers zijn goed bezig op Facebook en Instagram. Maar… LinkedIn wordt vaak overgeslagen en dat is zonde! Hieronder vertellen wij je hoe jij jezelf kan onderscheiden op LinkedIn.   Laat ik starten met het verschil uit te leggen tussen Facebook (en Instagram)…

FB-LI-TW_verschil-seo-sea

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Aantal woorden 920 Wat is het verschil tussen SEO en SEA? Hoger komen in Google, dat wil iedereen en dat kan op meerdere manieren; organisch (SEO) en betaald (SEA). Maar wat is nu de beste manier? Vindbaarheid in Google en je ranking op de eerste pagina van zoekmachines is een zeer besproken onderwerp. Er is…

Wat-is-een-WordPress-Plugin_fb

Wat is een WordPress Plugin?

Aantal woorden 892 Update: 8 juni 2019 – Blog gepubliceerd op 16 februari 2016 Plugins zijn kleine stukjes software – programmaatjes – die je je website kunnen aanvullen en verrijken. Zie het als een uitbouw van een huis. In basis is het huis bruikbaar, maar met een aanbouw of dakkapel wordt hij beter. Je kan…

communceren-met-je-doelgroep_v2

Communiceren op je website: ‘jij’ of ‘u’?

Aantal woorden 757 Op welke manier word jij het liefst aangesproken? Met ‘je’ of met ‘u’? En is daarin je privéleven gelijk aan je zakelijke leven of heb je voor beide andere maatstaven? Zelf word ik het liefst gewoon met ‘je’ aangesproken. Klinkt cliché maar anders voel ik me oud. En niet zozeer in het…

blog recept

Het goed bereiden van jouw blog

Aantal woorden 995 Om een goede webtekst of blogbericht te schrijven heb je een recept nodig om dit aan te pakken. Je wilt immers dat je bezoekers zich begrepen voelen, geraakt, zich herkennen in het probleem wat wordt aangedragen en superblij zijn met de oplossing, wat die oplossing ook kan zijn. Je herkent het vast…

Dit is waarom je website nooit af is

Dit is waarom je website nooit af is

Aantal woorden 1,294 Na oplevering van je gloednieuwe website kun je niet in een hangmat gaan liggen wachten…   Stel: je bent ondernemer (of werkt op een marketingafdeling) en je hebt een website laten maken en na oplevering denk jij: nu gaat het gebeuren… Ik heb alles goed op orde, website is nieuws en helemaal…

ondernemen-en-kwatsbaar-zijn

Ondernemen in openheid; oprecht en vol vertrouwen

Vandaag 2 persoonlijke blogs van ons zelf, onder elkaar…. Aantal woorden 1,598 Drie woorden die deze week het centrum vormen van dit blog We hebben een vreemde week achter de rug. En dit blog is dan ook niet zozeer zakelijk maar van een veel persoonlijker aard. Een kijkje achter de mens die we als ondernemer…

gele-of-blauwe-banaan-blog

Is jouw bedrijf, geel of blauw?

Waar ben JIJ nou echt goed in? Kan je dat zo opnoemen? Waarom zou ik jouw product moeten kopen? Wat maakt jou uniek ten opzichte van je concurrenten. Ben jij de blauwe banaan? Ofwel onderscheid je je genoeg ten opzicht van alle gele bananen, dus de massa? Natuurlijk ben je open en transparant, verleen je…

Blog_Lente_LinkedIn

Lente: Tijd voor de grote schoonmaak op je website 3 tips om mee te starten

Aantal woorden 785 Ja!  De lente is écht begonnen. Het wordt warmer, de zon schijnt volop en de ramen en deuren kunnen weer open. HEERLIJK! De lente is mijn favoriete jaargetijde. Het is nieuw leven, ontwaken uit een donkere winterslaap. Alles bloeit op en we krijgen weer energie om leuke dingen te doen.   Grote…

Waarom-Google-Mijn-Bedrijf-noodzakelijk-is-voor-je-bedrijf

Waarom Google Mijn Bedrijf noodzakelijk is voor je bedrijf.

Je wist natuurlijk al dat WordPress en Google een goede relatie samen hebben.  Waarom zou je deze relatie niet nog meer voeden door de aangeboden tools van Google te gebruiken. In dit blog vertel ik wat over Google Mijn Bedrijf, waarom je als bedrijf echt niet zonder kan!   Word beter zichtbaar én vindbaar met…

WCEU-organisator

Organisator van WCEU 2019

Aantal woorden 995 Organisator van WCEU 2019 – Wat houdt dat in? Onderdeel van een groter geheel – Onderdeel van het Design Team, het mooist team om deel van te maken Wij krijg heel veel vragen over WordCamp Europe (WCEU) en onze deelname in het organisatie team. Wat is het? Wat houdt het in om…

black-hat-vs-white-hat

Black Hat vs White Hat

Wat je moet weten over SEO en het gebruik ervan. Black Hat, Grey Hat, White Hat SEO…Waaaaattt?!   We willen allemaal dat onze website hoog scoort in Google (zoekmachines) en net zoals in het verkeer weten we (bijna) allemaal wat wel en niet hoort in het verkeer; denk aan door rood rijden, doorgetrokken streep, snelheid,…

3 redenen om je online marketing te versterken met gedrukte marketing

3 redenen om je online marketing te versterken met gedrukte marketing

Aantal woorden 943 Val op in de massa en versterk je online zichtbaarheid met drukwerk   In de digitale wereld bezuinigen veel bedrijven op marketingkosten als het aankomt op drukwerk. Zonde! Juist nu kun je je als bedrijf onderscheiden door juist wel te investeren in gedrukte marketing. Alle bedrijven hebben ermee te maken:  moordende concurrentie.…

wordpresss-professionals-in-kaart-gebracht

WordPress professionals in kaart gebracht

Onlangs heeft Savvi een prachtig onderzoek gedaan en de resultaten gedeeld. Wat helemaal top is dat wij (lees een ieder) hier gebruik van mogen maken. Nou en dat laten wij ons geen twee keer zeggen! Hieronder het onderzoek van de “State of the WordPress Industry 2019” met daarbij steeds de vergelijking waar Sterk in MEDIA…

gunfactor vergroten voor meer omzet uit bestaande klanten

9 tips om je gunfactor te vergroten

Aantal woorden 1,020 Wist je dat gemiddeld 80% van je doelgroep hun aankoop impuls laat afhangen van jouw persoonlijke gunfactor? Jouw (zakelijke) connectie gunt jou dus een opdracht, productverkoop of klus. Of niet. Met onderstaande 9 tips kun jij je gunfactor positief beïnvloeden en zo het aantal opdrachten waar je een “ja” op krijgt verhogen.…

De volgende stap in professionalisering; WP Website Consultants Een kijkje in onze Sterk in MEDIA keuken.

De volgende stap in professionalisering; WordPress Website Consultants

Aantal woorden 1,210 Een kijkje in onze Sterk in MEDIA keuken. 2016 en 2017 stonden in het teken van persoonlijke ontwikkeling – met als grootste winpunt de ontwikkeling van Sterk in MEDIA. Maar we zijn er nog niet! 2018 en 2019 staan in het teken van professionalisering; we gaan groeien met ons bedrijf met als…

Content marketing werkt en iedereen kan het zelf maken

Content marketing werkt en iedereen kan het zelf maken.

Aantal woorden 995 Waarom iedereen goede content zou moet ontwikkelen Onderscheid jezelf van anderen met unieke kwalitatief goede content. Vandaag de dag is er heel veel concurrentie in ieders vakgebied. Op internet is het lastig jezelf te onderscheiden omdat zoekmachines als Google maar plek heeft voor een paar resultaten op de eerste pagina. En daar…

waarom-je-niet-Google-PageSpeed-__Insights-zomaar-moet-geloven-op-zijn-blauwe-ogen

Waarom je niet Google PageSpeed ​​Insights zomaar moet geloven op zijn blauwe ogen

Aantal woorden 995 Je website is af en je wilt hem nu gelijk checken op snelheid (pagespeed), want hé, als ie snel is wordt ie beter gevonden in Google toch? Dus ga je naar Google PageSpeed ​​Insights, je voert je URL in en voilá je ziet het direct het resultaat! Echter zie je veel punten…

6 redenen waarom je website geen klanten oplevert en wat jij hieraan kan doen.

6 redenen waarom je website geen klanten oplevert

Aantal woorden 1,394 Heel veel ondernemers lopen met hetzelfde probleem; er is een website, maar die website levert geen klanten op. De formulieren worden niet ingevuld voor contact en de aanmeldingen voor de nieuwsbrief zijn niet om over naar huis te schrijven. Waar ligt dat aan? Bij veel ondernemingen ligt dat niet aan de website,…

packshot-whitepaper_400

Opvallen in de massa doe je zo...

 
Vraag nu de GRATIS Whitepaper aan.
 
logo-wit

Hét marketingbureau waar je door zzp’ers wordt geholpen. Wij houden van een professionele en persoonlijke aanpak. Daarom heb je bij ons één aanspreekpunt maar wel een heel team van zzp’ers tot je beschikking. Dat is Sterk in MEDIA.

Sinds 2007.

Bezoekadres:

Galileistraat 67
1704 SE Heerhugowaard

ma t/m vr   09.30 – 16.30

Wendy: 06 – 48 403 058
Kelly:  06 – 50 969 173

Wij werken aan duurzaamheid

Wij werken samen met o.a.
Trees for All en Work with Nature
voor behoud van bomen in
Nederland en Costa Rica

duurzaamheid-plant-a-tree-work-with-nature