Blog - Kennisbank - Ondernemen - Marketing - WordPress

Home » Kennisbank

Ons primaire doel: Kennis delen, anderen inspireren en verder helpen.
Op deze pagina delen we onze kennis over drukwerk, websites, WordPress, SEO, online zichtbaarheid en naamsbekendheid vergroten. Ook delen wij onze ervaringen als ondernemers en binnen de WordPress Community en geven we gratis tips over hoe jij zelf aan de slag kunt om je eigen online zichtbaarheid te verhogen. Enjoy!

All
  • All
  • Drukwerk
  • Websites
  • WP Community
wordpresss-professionals-in-kaart-gebracht

WordPress professionals in kaart gebracht

Onlangs heeft Savvi een prachtig onderzoek gedaan en de resultaten gedeeld. Wat helemaal top is dat wij (lees een ieder) hier gebruik van mogen maken. Nou en dat laten wij ons geen twee keer zeggen! Hieronder het onderzoek van de “State of the WordPress Industry 2019” met daarbij steeds de vergelijking waar Sterk in MEDIA…

gunfactor vergroten voor meer omzet uit bestaande klanten

9 tips om je gunfactor te vergroten

Aantal woorden 1,020 Wist je dat gemiddeld 80% van je doelgroep hun aankoop impuls laat afhangen van jouw persoonlijke gunfactor? Jouw (zakelijke) connectie gunt jou dus een opdracht, productverkoop of klus. Of niet. Met onderstaande 9 tips kun jij je gunfactor positief beïnvloeden en zo het aantal opdrachten waar je een “ja” op krijgt verhogen.…

De volgende stap in professionalisering; WP Website Consultants Een kijkje in onze Sterk in MEDIA keuken.

De volgende stap in professionalisering; WordPress Website Consultants

Aantal woorden 1,210 Een kijkje in onze Sterk in MEDIA keuken. 2016 en 2017 stonden in het teken van persoonlijke ontwikkeling – met als grootste winpunt de ontwikkeling van Sterk in MEDIA. Maar we zijn er nog niet! 2018 en 2019 staan in het teken van professionalisering; we gaan groeien met ons bedrijf met als…

Content marketing werkt en iedereen kan het zelf maken

Content marketing werkt en iedereen kan het zelf maken.

Aantal woorden 995 Waarom iedereen goede content zou moet ontwikkelen Onderscheid jezelf van anderen met unieke kwalitatief goede content. Vandaag de dag is er heel veel concurrentie in ieders vakgebied. Op internet is het lastig jezelf te onderscheiden omdat zoekmachines als Google maar plek heeft voor een paar resultaten op de eerste pagina. En daar…

waarom-je-niet-Google-PageSpeed-__Insights-zomaar-moet-geloven-op-zijn-blauwe-ogen

Waarom je niet Google PageSpeed ​​Insights zomaar moet geloven op zijn blauwe ogen

Aantal woorden 995 Je website is af en je wilt hem nu gelijk checken op snelheid (pagespeed), want hé, als ie snel is wordt ie beter gevonden in Google toch? Dus ga je naar Google PageSpeed ​​Insights, je voert je URL in en voilá je ziet het direct het resultaat! Echter zie je veel punten…

6 redenen waarom je website geen klanten oplevert en wat jij hieraan kan doen.

6 redenen waarom je website geen klanten oplevert

Aantal woorden 1,394 Heel veel ondernemers lopen met hetzelfde probleem; er is een website, maar die website levert geen klanten op. De formulieren worden niet ingevuld voor contact en de aanmeldingen voor de nieuwsbrief zijn niet om over naar huis te schrijven. Waar ligt dat aan? Bij veel ondernemingen ligt dat niet aan de website,…

3 manieren om sterke content te creëren

3 manieren om sterke content te creëren

3 manieren om sterke content te creëren – Met goede content marketing vergroot je je expert-status en je gunfactor door online je bereik te verveelvoudigen.

seo google vindbaarheid yoast certificering

Google vindbaarheid; Yoast helpt je!

Aantal woorden 1,166 Kennis opfrissen over vindbaarheid in Google: Wij hebben onze Yoast certificeringen behaald. Kerstvakantie is voor ons traditiegetrouw dé tijd om te werken aan ons bedrijf. Naast de feestdagen en de broodnodige vrije dagen spenderen Wendy en ikzelf die dagen ook aan het werken aan onze eigen marketing. Onze website krijgt altijd de…

De 5 succesfactoren van online marketing

De 5 succesfactoren van focus op je online marketing

Aantal woorden 1,145 Online marketing is een vak, een vak apart. Maar dat betekent niet dat je álles altijd moet uitbesteden aan een marketingbureau om van jouw online zichtbaarheid een succes te maken. Een aantal onderdelen van jouw online marketing kun je best zelf (leren). Ik geef je hieronder 5 onderdelen die iedereen, als ondernemer,…

Sterk in Media. Blogafbeelding Wat is goede hosting.

Het belang van goede hosting voor WordPress

Het belang van goede hosting en beveiliging
Je wilt een website, of je hebt er al een, en je weet dat je dan ook “hosting” nodig hebt. Het is zo’n vakjargon woord waar webbouwers het altijd over hebben. En daarna vragen ze om FTP gegevens… Ook zo’n woord waarvan je de betekenis niet weet. Logisch ook, je hebt er nu eenmaal verder nooit mee te maken…

koffie

Wat kost een website?

Wat kost een website? Gem. 10 keer per week krijgen wij die vraag. Die vraag is net zo makkelijk te beantwoorden als “Wat kost een auto?”. Wanneer je een Suzuki dealer binnenloopt en je vraagt om een offerte voor een auto en vervolgens loop je een Audi dealer binnen met dezelfde vraag krijg je twee offertes met twee heel verschillende prijzen.

WordPress 5.0

WordPress 5.0 komt eraan en brengt Gutenberg met zich mee

Op zich is het niet heel bijzonder dat er een wat grotere update van de broncode van WordPress komt. Dit gebeurt meestal 1 a 2 keer per jaar en daar tussendoor worden er nog wat mini updates door. Echt veel impact hebben deze updates niet. Er komen vaak mooi features bij, handige functionaliteiten etc. Maar als gebruiker merk je er maar weinig van.

Accessibility

Accessibility oftewel webtoegankelijkheid binnen WCEU19

In de wereld om ons heen worden onze ogen steeds meer geopend voor de problemen die mensen met een beperking ervaren. In een steeds groeiende digitale wereld waarin we met z’n allen steeds vaker en langer online zijn is het ook niet zo wonderlijk dat we steeds meer rekening (moeten gaan) houden met juist ook die mensen voor wie surfen op het web minder makkelijk is.

tips-voor-werken-aan-je-website-zonder-technische-kennis-5

Optimaliseer je afbeeldingen. APK tip 5 voor je website.

Heb jij er wel eens op gelet op de eigenschappen van de afbeeldingen op je website? Naast dat mensen vaak zoeken op teksten in Google wordt er ook steeds vaker naar afbeeldingen gezocht. En jij kunt je afbeeldingen ook optimaliseren om beter gevonden te worden. Hieronder vier tips voor verbeteren van je website door de afbeeldingen te optimaliseren voor Google.

tips-voor-werken-aan-je-website-zonder-technische-kennis-4

Maak je pagina’s leesbaar door goed gebruik van koppen en subkoppen.

Mensen (bezoekers van jouw website) lezen online niet graag veel tekst, tenzij de content écht interessant is en antwoord geeft op hun vraag. Maar voordat iemand online begint aan een lange tekst leest scant men eerst de subkoppen om te kijken of elke alinea de moeite waard is. Jij kunt je website verbeteren door deze tips.

tips-voor-werken-aan-je-website-zonder-technische-kennis-3

Plaats activerende en triggerende Calls 2 Actions op élke pagina.

Je website heb je omdat je wilt dat mensen iets gaan doen; Contact met je opnemen, een offerte aanvragen, een workshop of training boeken, een item kopen in je shop en noem maar op. Als er op jouw pagina niet wordt aangespoord tot die actie, dan zullen mensen hem ook niet opvolgen. Verbeter je website met onderstaande tips.

tips-voor-werken-aan-je-website-zonder-technische-kennis-2

Intern linken tussen aanverwante pagina’s

Buiten je menustructuur om kun je verbanden leggen tussen je pagina’s. Intern linken heet dat. Wanneer je op verschillende pagina’s vertelt over dezelfde of versterkende onderwerpen dan kun verwijzen naar die pagina’s in je teksten.

tips-voor-werken-aan-je-website-zonder-technische-kennis-1

Ververs de teksten op je website regelmatig

Wat veel ondernemers maar heel weinig doen, is surfen op de eigen website. Wanneer ben jij voor het laatst op je eigen website geweest als bezoeker? Ververs de teksten op je website (regelmatig).

website-onderhoud-website-apk

Onderhoud aan je website: 5 tips om zelf aan de slag te gaan

Onderhoud aan je website is niet altijd technisch… Hoe vaak kijk jij naar je eigen website, wat staat er allemaal op en klopt dat ook allemaal nog? Is het laatste nieuws op je nieuwspagina wel écht het laatste nieuws?

Design Rocks!

WordCamp Europe 2018 – in één woord GE-WEL-DIG!

Een week lang zijn we 100% ondergedompeld in WordCamp. De mensen, het event de plaats en wat was het gaaf… Met open armen ontvangen worden krijgt hier een compleet nieuwe betekenis…

Precies een week geleden stapten we op het vliegtuig richting Belgrado. WordCamp zelf startte pas afgelopen donderdag, maar voorafgaand is er voor het Organizing Team van alles te zien en te doen. In de stad, maar ook bij GoDaddy, eventsponsor met een kantoor in het midden van de het centrum.

bolgpost-WordCamp

Op weg naar Belgrado en WordCamp Europe 2018

Hoe Wendy en ik onszelf mede-organisator in het Design team zagen worden… Dit verhaal begint in de zomer van 2017 toen Wendy een oproep op Social Media voorbij zag komen voor organisatoren van het grootste WordPress evenement van Europa en zij buiten haar comfort zone wilde stappen en zichzelf opgaf voor het organisatie team… Na…

4

WordCamp Noord Nederland

WordCamp Noord Nederland 2018 Alleen kun je heel hard rennen, maar samen kom je verder. Wendy Weel & Kelly Eekhof The Result! >> Onze slides zijn hier te vinden.

trends-2018

Design Trends voor 2018

Het nieuwe jaar is begonnen en dat betekent dat er gekeken wordt naar de design trends 2018. En het beloofd (voor vormgevers) een leuk jaar te worden. Na een periode van minimalistische invloeden is nu een periode aangebroken waarin we weer meer mogen ontwerpen en meer vrijheden krijgen in kleur, design en typografie. En ik word er blij van!

blog-vga-sfeerbeeld_small

Wetgeving opslag persoonsgegevens AVG; een ver van je bed show, of dichterbij dan je denkt?

Wellicht weet je het al, wellicht nog niet, maar per 28 mei 2018 verandert de wet op het gebied van gegevens verwerking. De zogenaamde AVG; Algemene Verordening Gegevens bescherming. Maar wat houdt nu precies in en waarom heb jij daar, als willekeurige website eigenaar, mee te maken?

drukwerk

De waarde van hoge kwaliteit drukwerk

Bezuinigen op je marketing is het laatste wat je moet doen!

Voor bijna iedere ondernemer is de concurrentie moordend: Op elke straalhoek lijkt jou concurrent wel een zelfde soort bedrijf op te starten. Des te belangrijker is het voor ondernemers om op marketing niet te bezuinigen. Laat zien dat je bedrijf een gezonde onderneming is door veel naar buiten te treden. Als de doelgroep niet naar jou komt, ga dan naar je doelgroep toe.

Plaatje bij blog: hoe weet je of jouw webdesigner goed is

Hoe weet je of jouw webdesigner goed is?

Wanneer je op zoekt bent naar een webdesigner, merk je dat het verschil in prijzen enorm is. Je kunt al een website krijgen voor 200 euro, maar een beetje ontwerpbureau vraagt al gauw 1500-2000 euro voor het maken van, wat lijkt, diezelfde website. Wat maakt het prijsverschil in websites zo groot, ze zien er allemaal prima uit, toch?

logo ontwerp hoeveel is een logo waard

Wat is je logo waard?

Je logo is hét belangrijkste communicatiemiddel voor de herkenbaarheid en naamsbekendheid van je bedrijf. Dat is niet iets dat je even in elkaar flanst.

Als het goed is ben je niet zomaar je bedrijf begonnen. Daar heb je goed over nagedacht en datzelfde geldt ook voor je logo. Daar zit je zomaar 30 jaar aan vast.

Klantloyaliteit opbouwen door persoonlijke aandacht.

Klantloyaliteit door een beetje persoonlijke aandacht

Voor veel ondernemers is het binnenhalen van nieuwe klanten niet de leukste taak van de week (de mijne ook niet), maar het hoort nu eenmaal bij het totaalplaatje van ondernemen. Anders bestaat je onderneming over een tijdje waarschijnlijk niet meer. Terugkerende klanten zijn veel beter voor de stabiliteit van je onderneming dan elke keer weer nieuwe mensen aan je binden. Maar hoe geef je je klant het gevoel dat jij hen écht waardeert?

visitekaartjes

Visitekaartjes, hoe belangrijk zijn ze?

Opvallen in de massa is voor iedere ondernemer belangrijk.   Het aantal zzp’ers in Nederland blijft elke dag stijgen en de concurrentie loert om elke hoek om jouw klanten naar zich toe te trekken.   Maar hoe val je op, zonder dat het je klauwen vol geld en tijd kost? Netwerkbijeenkomsten Als regelmatige bezoeker van…

logo ontwerp hoeveel is een logo waard

Het belang van kleurgebruik in je huisstijl

Hoe belangrijk is de kleur die jij kiest voor je huisstijl en waar moet je op letten? Kies je een kleur die je zelf mooi vindt, of komt er meer bij kijken?   Kleur heeft (onbewust) een enorme invloed op ons mensen. Het kan onze stemming beïnvloeden, ons koopgedrag sturen en zelfs ervoor zorgen dat…

Plaatje bij afbeelding blog: waar moetje op letten bij aanschaf webwinkel.

Waar moet je op letten bij de aanschaf van een webwinkel

Zoals in mijn vorige blog beloofd: hier een blog over de valkuilen bij de aanschaf van een webshop. Net als bij een normale website, is ook het aanbod aan ontwikkelaars van webshops heel groot en uiteenlopend. Over het algemeen lopen de prijzen net zo ver uiteen. Beginnend bij 500 oplopend tot 5.000 euro. Maar waarom lopen die prijzen zo uiteen? Waar moet je op letten?

afwerkingen

Val extra op met mooi afgewerkt drukwerk

Yes, je folder, flyer of visitekaartje is af! Althans, het ontwerp is af. Hij is helemaal zoals je hem hebben wilt, alles staat erop wat erop moet, de kleuren en lettertypen sluiten aan bij je huisstijl en de foto’s maken het een mooi geheel. Je folder, flyer of visitekaartjes wordt in de meeste gevallen gedrukt…

Confusing cute business man with question marks above his head, drawing by hand vector and digital illustration created without reference image.

Wees herkenbaar

“Niet omdat het moet, maar omdat het kan.” (TELE 2, 2016) Iedereen kent het wel, dat deuntje uit de radioreclame dat blijft hangen… Een pakkende slogan op tv die je de volgende dag nog steeds weet te noemen. De prominente foto die je elke week weer tegen komt wanneer je de wijk-krant openslaat. Veel kleine…

papier

Papiersoorten; welke past het best bij jouw drukwerk?

Yes, je folder, flyer of visitekaartje is af! Althans, het ontwerp is af. Hij is helemaal zoals je hem hebben wilt, alles staat erop wat erop moet, de kleuren en lettertypen sluiten aan bij je huisstijl en de foto’s maken het een mooi geheel. Dus nu kan het bestand naar de drukker die hem voor…

beeld

Het belang van goede foto’s in jouw zakelijke uitingen

Een goed beeld zegt meer dan duizend woorden. Dat is misschien een beetje cliché, maar wel absoluut waar. Daarom vind ik het zo jammer dat ik steeds vaker slecht beeldmateriaal tegenkom in marketinguitingen. Zonde, en helemaal niet nodig. Een flyer is gewoon niet af als er geen goed beeld op staat. En goede foto’s hoeven…

Plaatje bij blog: Op weg naar toegankelijkheid.

Op weg naar toegankelijkheid

Een aantal weken geleden zag ik het licht, beter laat dan nooit 🙂 wat ben ik blij met dit inzicht, ik deel het graag met je:

Waarin ga ik mijzelf én DE ONLINEFACTOR specialiseren?
Mijn vernieuwde missie wordt het internet voor iedereen toegankelijk maken, dus ook voor de groep visueel beperkte mensen (blinden, slechtzienden en kleurenblinden).
Het internet mooier én toegankelijk maken voor iedereen!

Hartje: Plaatje hoort bij blog: Een website ,maak je voor je klanten en niet voor jezelf.

Een website maak je voor jouw klanten, niet voor jezelf!

Dat klinkt een beetje gek misschien, maar het is wel wat ik vaak zie gebeuren.

Als ik vraag aan mijn klanten hoe de nieuwe website er uit moet komen te zien, dan volgt vaak het antwoord “sliders”. FOUT!

Fout, waarom fout? Ten eerste voegen sliders niets toe aan je website. Sterker nog, sliders leiden af want ze ontnemen de ruimte voor de echt belangrijke informatie. Sliders werken niet mee in de SEO, de toepassing ervan werkt zelfs tegen je. Waarom dit dan toch vaak een wens is? Omdat het natuurlijk leuk is om plaatjes te laten zien en je denkt dat het professionaliteit uitstraalt.

wendieynator

De WordPress Community: ook voor jou!

WordCamp Nederland 2016 is alweer een week geleden. Behalve dat ik nu voor het eerst ook deel uitmaakte van het organisatieteam, was het weer een bijzonder geslaagd event! Veel nieuwe dingen gehoord, leuke mensen ontmoet etc… Meer hierover kun je lezen in dit blog op mijn website Wendy Weel.

Ook online is veel waardevolle informatie over WordPress te vinden. In dit blog ben ik graag je ‘richtingaanwijzer’ 😉

Bril. Plaatje bij blog: Ben jij wel actief online zichtbaar?

Ben jij wel ACTIEF online zichtbaar?

Ben jij wel zichtbaar op internet en eigenlijk nog belangrijker… ben jij ook ACTIEF online? Daarmee bedoel ik dat je je laat zien op het internet, dat je gebruik maakt van je social media accounts.

Post it - plaatje bij blog Embedden van berichten van buitenaf

Embedden van berichten van buitenaf

Je kent het wel, je bent op een website en ziet daar afzonderlijke berichten van bijvoorbeeld Facebook of Instagram staan. Wat is dat eigenlijk, embedden? Embedden betekent niets anders dan ‘het insluiten van’, variërend van social media platforms tot soundcloud etc.

packshot-whitepaper_400

Opvallen in de massa doe je zo...

 
Vraag nu de GRATIS Whitepaper aan.
 
logo-wit

Hét marketingbureau waar je door zzp’ers wordt geholpen. Wij houden van een professionele en persoonlijke aanpak. Daarom heb je bij ons één aanspreekpunt maar wel een heel team van zzp’ers tot je beschikking. Dat is Sterk in MEDIA.

Sinds 2007.

Bezoekadres:

Galileistraat 67
1704 SE Heerhugowaard

ma t/m vr   09.30 – 16.30

Wendy: 06 – 48 403 058
Kelly:  06 – 50 969 173

Social Media

Wij werken mee aan duurzaamheid

duurzame groene wordpress hosting voor websites

Voor elke website die via onze hostingpartner gehost wordt, wordt er een boom gepland door Trees for All.

Stichting Work with Nature zet zich in voor behoud en herstel van minimaal 2000ha regenwoud in Costa Rica.