Je eigen magazine uitgeven verhoogt je expertstatus!

Aantal woorden
Leestijd: 5 minuten
Je eigen magazine uitgeven verhoogt je expertstatus

Een van de beste manieren om je te onderscheiden en jezelf neer te zetten als expert is het uitgeven van je eigen boek. Maar een boek schrijven is heel veel werk en neemt hoge kosten met zich mee. Een veel betaalbaarder alternatief is het uitgeven van je eigen magazine.

Waarom zou je een magazine uitgeven?

Als ondernemer of bedrijf heb je een enorme hoeveelheid vakkennis en ervaring die jouw onderscheiden van je concurrenten. Kennis waarvan jij het als normaal beschouwd dat je die hebt maar die voor anderen een openbaring kunnen zijn.

Om jezelf neer te zetten als expert en je doelgroep jouw als dé autoriteit binnen jouw vak gaat beschouwen moet je boven het maaiveld uitsteken. Veel van jouw concurrenten zullen zich online profileren via Social Media en hun kennis delen via blogs. Jij doet er goed aan dat zelf ook te doen. Maar door een extra stapje te zetten in de profilering van jouw bedrijf, en te laten zien dat jij meer doet dan de basis, toon jij aan over meer kennis van zaken te beschikken.

Een eigen magazine geeft jou een platform om met veel informatie op een unieke manier onder de aandacht te komen van jouw doelgroep.

Veel soorten en vormen magazines

Uiteraard zijn er vele manieren om een magazine uit te brengen.

 

  1. Je kan een super strakke glossy magazine a la de Linda laten uitbrengen. Hierin vertel je uitgebreid wie jij bent en wat je doet, ga je uitweiden over bepaalde onderdelen en trends in je vakgebied en jouw eigen unieke werkwijze. Mooie klantverhalen en case-omschrijvingen met super gave foto’s vormen een showcase en samenwerking met partners verrijken je content nog verder. Je geeft hierin een unieke kijk in je bedrijf en achter de schermen. Het verhoogt niet alleen je Expert Status maar ook je gunfactor omdat jij de tijd en moeite hebt genomen voor de ontwikkeling.
  2. Of, wanneer je producten verkoopt, kun je een catalogus ontwikkelen in de vorm van het grote speelgoedboek a la bol.com.
    Hierin kun je perfect al je producten showcasen met goede foto’s en omschrijvingen en als je deze aanvult met artikelen en succesverhalen die je producten omlijsten kun je hier een enorme boost geven aan je productverkoop. De catalogus kun je vlak voor piekperioden versturen naar je klantenbestand en ter download aanbieden op je website.
  3. Nog een vorm van een magazine is een personeelsblad of bedrijfsblad voor periodieke communicatie met je personeel en of klanten. Dit is meestal een kleinere vorm van magazine die periodiek uitgegeven wordt en bevat veelal nieuws en actualiteiten vanuit je bedrijf. Het is een perfect middel om de gunfactor van je bedrijf bij je bestaande klanten te vergroten. Je blijft top of mind elke keer als het magazine uitkomt. En je houdt hen op de hoogte van ontwikkelingen binnen jouw branche en  zo aan je te binden.

Elk magazine kun je laten drukken en weggeven aan je klanten of bij verkoopgesprekken achterlaten. Maar je kan ook kiezen voor een, interactief, online magazine die je kan aanvullen met geluid en video. Afhankelijk van je budget en de tijd die jij in de ontwikkeling wilt stoppen kun je ook een combinatie van beiden maken uiteraard. 😊

Wat komt er kijken bij het uitgeven van een magazine?

Bij de ontwikkeling van een magazine komt zo veel kijken als jij zelf wilt. Maar uiteraard is jouw kennis en expertise cruciaal alsmede een opmaak die je doelgroep aanspreekt en precies dat uitstraalt wat jij ook met je bedrijf wilt uitstralen.

Wat belangrijk is voor élk magazine is het volgende:

  • Goed doordacht plan van aanpak
    • Wat ga je in het magazine communiceren?
    • Welk doel wil je bereiken?
    • Bestaat er al een soortgelijk magazine?
    • Wat wil en kun je allemaal vertellen?
    • Welke bronnen kun je aanboren voor de inhoud?
    • In welke tone-of-voice ga je spreken?
    • Wat voor soort magazine wil je maken?
  • Steengoede teksten die de lezer activeren en inspireren
    Commerciële teksten schrijven is een kunst. Hoe schrijf je activerende teksten? Op welke manier kun jij je boodschap het beste overdragen? Hoe formuleer je je kennis zonder gebruik van teveel vakjargon?
  • Overweldigende foto’s die de sfeer van het magazine bepalen
    “Plaatjes maken het praatje” en “een foto zegt meer dan duizend woorden”. Twee gezegden die benadrukken hoe belangrijk het gebruik van de juiste foto is voor de versterking van je teksten. Hoe zet je de juiste sfeer in je foto’s? Hoe zorg je voor hoge kwaliteit beeldmateriaal? Wat maakt jouw bedrijf uniek en hoe presenteer je dat aspect in je foto’s?
  • Verbluffende vormgeving die alles hierboven kan samenbrengen tot een kwalitatief hoogstaande uitgave
    Alles valt of staat met de vormgeving van je magazine. Denk hierbij aan typografie, de plaatsing van beeld en tekst ten opzichte van elkaar en de ruimte op de pagina. Denk aan witmarges en interlinies, de ruimte om de teksten en beelden heen. Gebruik van fonts, welke lettertypes zijn prettig leesbaar en passen goed bij de uitstraling die je wilt bereiken. Huisstijlbewaking, past het magazine binnen de overige marketing en communicatie van je bedrijf.

Zelf je eigen magazine ontwikkelen?

Wil jij jezelf ook onderscheiden van je concurrentie en heb je voldoende vakkennis te delen met jouw doelgroep om je eigen magazine te ontwikkelen?

Wij bij Sterk in MEDIA hebben veel ervaring in ontwerpen en ontwikkelen van bedrijfsmagazines en werken graag samen aan jouw volgende stap in de professionalisering van je website en het verhogen van je expert status.

Lees ook:

Welk lettertype kan je het beste gebruiken op een website

Wat is het beste lettertype om te gebruiken op je website?

Klant testimonials vragen verhoogt je expertstatus

Klant testimonials verhoogt je expert status!

1 op 1 WordPress Training

Ben jij best handig en wil jij zélf met je website aan de slag? Dan is deze WordPress training perfect voor jou!

Je kan tijdens de training zelf je eigen website ontwikkelen, of we leren je werken met je bestaande website.

1 op 1 Social Media Training

Je weet dat Social Media belangrijk is, maar je weet niet hoe je een kanaal optimaal inzet? Dan is deze Social Media training perfect voor jou!

Deze training is geschikt voor iedereen die met Social Media zijn naamsbekendheid wil vergroten.

Wil jij regelmatig tips ontvangen in je e-mail
over het verbeteren van je website en je content marketing?

Wij schrijven elke week tips en tricks waar jij zelf mee aan de slag kan.

Over Kelly, de schrijfster van deze blog:

Wij hebben nu meerdere malen een beroep gedaan op Sterk in MEDIA en elke keer bleek weer hoe snel Kelly doorhad wat wij graag willen voor onze visitekaartjes, flyers, spandoek en website en webhosting.


Herriet Walstrat - Walstra tuin en onderhoud

kelly_rond

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laat een reactie achter