Waar ben JIJ nou echt goed in? Kan je dat zo opnoemen?

Waarom zou ik jouw product moeten kopen? Wat maakt jou uniek ten opzichte van je concurrenten. Ben jij de blauwe banaan? Ofwel onderscheid je je genoeg ten opzicht van alle gele bananen, dus de massa? Natuurlijk ben je open en transparant, verleen je maatwerk, ben je betrouwbaar en betrokken. Maar zijn we dat niet allemaal? Deze eigenschappen, deze kernvaardigheden zijn niet bepaald een uniek onderscheidend vermogen… je behoort tot de gele bananen…

Laten we daar verandering in maken!

 

Donderdag 25 april ben ik bij het 12.5 jarig jubileum van Van Ons op het partijtje geweest, er sprak daar een zeer boeiende en inspirerende marketing professional > Wouter de Vries jr van Dienstenmarketing, auteur van oa Blauwe Bananen. Ik hing aan zijn lippen en probeer zijn verhaal hier voor jou op te schrijven.

 

Oké let’s get started!

  • Behoefte >> Wat zijn de behoeften van de klant?
  • Belofte >> Wie ben je zelf, wat beloof jij? Waarin wil jij nummer 1 zijn? Wil je ‘betrouwbaar’ zijn of ‘betrouwbaarder’ ?
  • Beleving >> Wat merkt de klant hiervan, wat is zijn beleving?
  • Bewijs >> De klant zal het bewijs leveren in de vorm van tevredenheid, omzetten etc.

 

En nu jij:

Wat is de behoefte van jouw klant? Bekijk deze eens en schrijf ze eens op.
Wat is jouw belofte?
Denk eens na over de beleving van wat jouw klant ervaart
Schrijf eens in welke vorm jij bewijs wilt? En kijk eens terug over een jaar.

 

Kijk bijvoorbeeld eens goed naar je website, kijk eens door de ogen van je bezoeker, misschien wel je toekomstige klant. Ben je echt onderscheidend ten opzichte van je concurrent, val je op in de massa ben je een blauwe of een gele banaan?

 

Lees vooral je belofte eens na op je website, wat staat er eigenlijk? Zou je bij jezelf iets kopen?

 

Enkele voorbeelden:

 

### is het technische productiehuis van Amsterdam. We worden gelukkig van opvallend digitaal werk waarmee onze klanten meer mensen bereiken en meer omzet genereren. Onze missie? Het web een beetje beter maken.

Hét marketingbureau waar je door zzp’ers wordt geholpen. Wij houden van een professionele en persoonlijke aanpak. Daarom heb je bij ons één aanspreekpunt maar wel een heel team van zzp’ers tot je beschikking. Dat is ####

 

Zou jij bij bovenstaande bedrijven iets kopen?

 

>> Dus ga met je belofte aan de gang en zorg het beter wordt, opvallender, uniek!
>> Durf op te vallen!
>> Ga voor opvallen! Zowel online als offline, wordt de Blauwe banaan.

 

Hieronder enkele tips:

#Referenties op je website

Zorg voor referenties op je website, heb je ze op film, nog beter!

#Vermijd korting

Ga niet met korting de boer op, je verliest je geloofwaardigheid én je valt niet op. Waarom zou je korting geven op een goed product? Je kan natuurlijk wel een hele mooie verrassende after sales aanbieden, heb je daar wel eens aan gedacht 😉 ?

#Doe het gewoon!

Ga op Social Media en post met grote regelmaat leuke, grappige en praktische berichten. Of zoals een vriendje van mijn dochter jaren geleden tegen mij zei (op een camping op weg naar de ‘disco’)
“Gooi je haar los en verkoop jezelf!!” Dat dus! Verkoop jezelf!

#Wees aanwezig met doe het net even anders

Wees aanwezig on- en offline maar beweeg je net even anders dan je concurrenten

 

 

Meer lezen hierover?
Schaf dan dit boekje aan en doe er je voordeel mee.

 

Met dank aan Wouter de Vries jr - Dienstenmarketing

Aantal woorden
Leestijd: 4 minuten

Lees ook:

Profielfoto_Dana_FB-LI-TW

3 tips voor een goede professionele profielfoto

FAQ-pagina_FB-LI-TW

5 redenen waarom elke website een FAQ pagina zou moeten hebben

unieke-fotos-met-je-smartphone-FB-LI-TW

Maak met je eigen smartphone unieke foto’s voor je blogs en Social Media

Profielfoto_Wendy-Kelly_bw

Kelly en Wendy

"Wij helpen ondernemers een succes te maken van hun website."

Sterk in MEDIA is een marketingbureau dat wordt gerund door West-Friese nuchterheid. Het knalt van het enthousiasme, lol en teamwork. We hebben 11 jaar ervaring in het ontwerpen van drukwerk en maken van websites.

Die ervaring delen we graag met anderen middels dit blog.

Wil jij regelmatig tips ontvangen in je e-mail
over het verbeteren van je website en je content marketing?

Wij schrijven elke week tips en tricks waar jij zelf mee aan de slag kan.

Over onze WordPress expert

Eigenlijk is het antwoord op de vraag “waarom” heel eenvoudig ….

Het ontwerp en de bouw is elke keer weer hartstikke goed voor elkaar en het is ontzettend plezierig werken met Sterk in MEDIA.
De nazorg is goed – als ik ergens in vastloop helpen ze direct.

Ik ben gewoon een fan. 😂


~Jack Smit

wendy_rond

Advies nodig?

Neem contact op met Wendy.

E: wendy@sterkinmedia.nl
T: 06 - 48 403 058

Laat een reactie achter