Huisstijl ontwikkeling Guido Lamm

logo-guido-lamm

Kelly en Wendy heb ik leren kennen als een kei op hun vakgebied. Persoonlijke aandacht gecombineerd met een no-nonsens benadering maakt hen tot een fijne samenwerkingspartners. Glashelder in wat zij doen: huisstijl ontwikkelen en bewaken. En…een ruime uitvoering van het geen zij zeggen te doen.

Het is maar een detail maar als ik naast Kelly zit om wat veranderingen of wijzigingen voor te leggen voor mijn website, dan zijn haar handen op het toetsen bord sneller dan mijn ogen kunnen volgen.

Deze week (22 november) ontving ik de nieuwe en in de huisstijl passende visitekaartjes, flyers en posters.‘Zeg wat je doet en doen wat je zegt’ daar staan zij voor.

Het jaar 2018 zal in mijn herinnering altijd een extra bijzondere jaar blijven. Ik was namelijk een van de deelnemers aan de 1e The Voice Senior.

Een prachtige ervaring om in Studio 24 in Hilversum je lied te mogen zingen. John de Mol sprak ons, vlak voor de opname toe met de woorden: ‘realiseer je dat je hier in de mooiste studio van Europa bent, met het beste geluid, de beste technici, het mooiste licht en decors en de beste musici. Jouw liedje duurt maar even dus geniet er van’. Bij de knock-out koos mijn coach Marco voor andere kandidaten en vloog ik er uit.

In augustus en september werden de opnames, The blind-audition en The knock-out uitgezonden. De regiemedewerkers van The Voice hadden ons meerdere keren uitgelegd dat, hoe je prestatie ook zal zijn, je mailbox zal ontploffen en er erg veel reacties naar je toe zullen komen.

Onderdeel van mijn huisstijl is mijn website. Deze was een, met behulp van WordPress, door mij zelf gemaakte site. Netjes maar saai. De agenda/speellijst was daarin het belangrijkste onderdeel. Verder bezat ik visitekaartjes en een eerder door Sterk in MEDIA gemaakte flyer. Niets daarvan vormde een geheel.

Vrijdag 24 augustus was de eerste uitzending van The Voice Senior. Vóór die tijd wilde ik graag mijn website verbeterd hebben.

Op drie juli had ik een afspraak met Kelly en Wendy en legde uit wat mijn wensen waren. 18 juli lag er een analyse en een plan van aanpak in de mailbox. Twee mogelijkheden a. verbeteren van de bestaande site, b. een nieuwe site bouwen.

Ik begreep de vele voordelen bij een nieuwe site mét een zorgeloos hostingpakket, gaf hen de opdracht daar voor en deze site was vóór 24 augustus in de lucht.

Dank je wel!

 

Guido Lamm

Zanger - Kleinkunst