Hoge kwaliteit drukwerk verhoogt je expertstatus!

Als bedrijf zijn er tal van manieren om in de directe omgeving op te vallen en een groot bereik binnen je doelgroep te behalen.



Natuurlijk zorg je dat je online goed zichtbaar bent, via een goede SEO-geoptimaliseerde website en door actief aanwezig te zijn op sociale media. Maar het inzetten van kwalitatief hoogstaand en goed ontworpen drukwerk is ook onmisbaar in deze tijd.

Hoe verhoogt drukwerk je expert status?

Jij kan jezelf onderscheiden van je concurrentie door te investeren in kwalitatief hoogstaand drukwerk.

Veel zzp’ers en startende ondernemers kiezen er tegenwoordig voor om zelf hun eigen drukwerk te ontwerpen in programma’s als Canva of via portals als Vistaprint. Het is super goedkoop en je kan zelf naar hartenlust knutselen. En daar kun jij dus het verschil maken.

Neem bijvoorbeeld je visitekaartje:
Het lijkt misschien bijzaak, maar iets kleins als een visitekaartje van een slap stukje papier, opgemaakt in Word en met zichtbare pixels, wordt door jouw doelgroep veel minder goed ontvangen dan een strak uitziend kaartje van stevig papier (misschien zelfs PVC) en een opmaak waar over nagedacht is.

Plus; een visitekaartjes kan veel meer zijn dan een opsomming van je contact gegevens. Beschouw je kaartjes als een cadeautje en maak er iets van om te bewaren!



Dat je investeert in je drukwerk geeft naar buiten toe aan dat jij een succesvol bedrijf hebt met de middelen om die investeringen te kunnen doen.

Expert status vergroten met opvallende merkdragers

Onderzoek wijst uit dat bedrijven die veel naar buiten treden, op de langere termijn veel beter onthouden worden. Wanneer mensen vaak de naam van een bedrijf tegenkomen, zullen zij dit bedrijf ook beter onthouden. Klinkt logisch…

Als jij het goed aanpakt en je vanaf het begin af aan alles wat je doet met kwaliteit doet, dan wordt dat ook de standaard van je bedrijf. Dan leggen mensen die link (kwaliteit) met jouw (bedrijfs)naam.

Beeld je eens in: een potentiële klant komt bij je binnen, wordt vriendelijk ontvangen met een kop koffie en het logo bedrukt op de koffiekopjes. Aantekeningen maak je met een pen en kladblok met het bedrijfslogo erop. Bij het weggaan geef je nog even je folder en visitekaartje mee voor thuis.

Als die merkdragers er niet geweldig uit ziet, smaakt de koffie ook meteen een stuk minder…



Expertstatus vergroten met keuze voor papiersoort van drukwerk


Jouw bedrijfsfolder of visitekaartjes wordt in de meeste gevallen gedrukt op papier. Maar papier is een zeer ruim begrip. De keuze van papiersoorten kan grote gevolgen hebben tot het resultaat van je drukwerk.

Het ontwerp van je uiting kan van het scherm afspatten, maar je wilt natuurlijk ook dat de uitwerking hetzelfde, zo niet een nog beter, effect heeft zodra je hem daadwerkelijk in handen hebt!

Naast het verschil in vele ‘standaard’ papiersoorten kun je ook je drukwerk verreiken met speciaal papier.

  • Houtvrij mc is een standaard coated papiersoort, welke zowel mat als glanzend is te verkrijgen;
  • Vergé is een zeer luxe papiersoort. Dit uncoated papier is verkrijgbaar in wit en creme. Uitermate schikt voor zeer luxe briefpapier, certificaten en enveloppen;
  • Ice Metallic papier geeft je drukwerk een parelmoerglans; het geheel wordt net een beetje extra luxe of feestelijk.

Bedenk goed wat het doel is van jouw uiting en wat de best passende uitstraling zou moeten zijn.


Zelf het effect zien van verschillende papiersoorten?



Vraag dan ons speciale papiersoorten proefpakketje aan en zie het zelf!

Vraag een proefpakket aan 




Expertstatus vergroten met luxe afwerkingen van drukwerk

Naast de keuze voor het papier kun je je uiting op allerlei manieren laten afwerken. Voor een speciaal effect en nóg luxere uitstraling of om je drukwerk te beschermen tegen uv straling, water of beschadiging.

Drukwerk afwerking voor luxe uitstraling

  • UV-lak is een hoogglans laklaag. De gladde extra dikke laklaag geeft een glossy uitstraling. Een andere optie is SPOT UV-lak. Deze glanzende lak plaats je op een bepaald deel van het ontwerp, waardoor alleen deze delen een glanzende laag krijgen;
  • Static Foil Op een leuke manier je event, actie of product onder de aandacht brengen is Static Foil;
  • Door de statische lading van de folie hecht het aan gladde vlakke oppervlakten zoals dueren, ramen en muren. Static foil blijft gem. 3 tot 6 maanden hangen en laat geen lijmresten of plakranden achter;
  • Parelmoerglans verwerkt in het papier heet Ice Metallic papier. Het wordt veelal gebruikt voor uitnodigingen en geboorte- en kerstkaarten en geven je drukwerk een feestelijk luxe tintje. Parelmoer is geen luxe die wordt toegepast op je uiting, maar je uiting word op speciaal parelmoer papier gedrukt. Daardoor zijn er beperkte mogelijkheden;
  • Hufterproof drukwerk van scheurvast Yupo Blue. Hiermee hoef jij zelf bijvoorbeeld je menukaarten niet meer te lamineren. Yupo Blue is een kunststof die niet scheurt, bestand is tegen vocht en duurzaam is. Naast deze voordelen ziet het er ook ngo eens heel luxe uit;
  • Pregen van je drukwerk zorgt ervoor dat delen van je drukwerk aan de ene kant worden opgehoogd en aan de andere kant worden ingedeukt. Je kan dit gebruiken om een effect te genereren, een tekst of en element te benadrukken of om bijvoorbeeld braille tekst toe te voegen aan je uiting;
  • Goud/ Zilverfolie maakt van je drukwerk échte eye-catchers. Uitermate geschikt voor gebruik op je visitekaartje, flyers en folders. De folie wordt gedrukt met een vijfde druklaag en wordt toegepast om bijvoorbeeld teksten extra nadruk te geven.

 Drukwerk afwerkingen voor bescherming

  • Dispersielak is een dunne beschermlak over je drukwerk. Deze lak is in een matte of een glanzende versie te verkrijgen en geven naast het zichtbare effect ook een bescherming aan je drukwerk;
  • Laminaat is een glanzende of matte folie die over je drukwerk geplaatst wordt. Deze beschermlaag knapt niet wanneer je het drukwerk vouwt en is hiermee uitermate geschikt voor flyers of folders. Laminaat is de sterkste en meest luxe afwerkingstechniek.

Weet jij niet welke afwerking het beste past bij jou, je product en je doelgroep?

Bedenk goed wat het doel is van jouw uiting en wat de best passende uitstraling zou moeten zijn.


Zelf het effect zien van luxe papierafwerkingen?



Vraag dan ons speciale papiersoorten proefpakketje aan en zie het zelf!

Vraag een proefpakket aan 


Verhoog ook jouw expertstatus met opvallend drukwerk

Neem een voorbeeld aan hoe andere bedrijven zich profileren. Het verschil tussen Albert Heijn en de Aldi begint al bij de manier van communiceren. De reclamefolder van de AH is gedrukt op steviger papier dan die van de Aldi en de winkelaankleding van AH voelt vele malen luxer aan dan de Aldi. Hierdoor kan AH hogere prijzen vragen voor boodschappen dan de Aldi en ‘weet’ iedereen in Nederland dat AH huismerk van top kwaliteit is.

Maar wat veel mensen niet weten is dat de gevulde koeken van zowel AH als Aldi in dezelfde fabriek gemaakt worden. De koek is gelijk, alleen de verpakking is verschillend.

Datzelfde principe geldt ook voor bijvoorbeeld Apple vs. Microsoft. Omdat Apple in de communicatie vele malen meer investeert in luxe uitstraling en ook hun producten in behuizing en verpakking luxer aanvoelen bedienen zij een andere doelgroep dat Microsoft. Maar in beginsel waren beide bedrijven gelijk in hun product ontwikkeling.

Wil jij dus opvallen bij je doelgroep en jezelf profileren als expert in je vakgebied, denk dan na wat het effect is van alle vormen van je marketing en communicatie. Durf te investeren in drukwerk en de merkdragers van je bedrijfslogo. Gebruik alleen hoge kwaliteit producten en jouw doelgroep zal die kwaliteit ook toekennen aan je dienstverlening.

Inspiratie nodig?

strategiesessie afspraak maken

Heb je geen idee wat er allemaal mogelijk is op marketing gebied?

Kom met ons brainstormen!

Je zult zien dat er een stroom aan inspiratie los komt, en je gaat gegarandeerd met een leuk idee naar huis.

Gratis en vrijblijvend uiteraard. 🙂

Deel dit blog op Social Media

Laat een reactie achter





Auteur:

Kelly Eekhof

Kelly studeerde af aan het Media College in Amsterdam als grafisch vormgever met de specialisaties typografie en kleurpsychologie.

Door de jaren heeft heeft zij zich tevens gespecialiseerd in Yoast SEO en Neuromarketing. Dit hele pakket aan vaardigheden maakt haar een expert op het gebied van online- en offline marketing.

kelly_profiel_klein

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laatst toegevoegde artikelen

gebruik van stockphoto’s

Dit is waarom het gebruik van stockphoto’s je serieus veel geld kan kosten

Bedrijfsmagazine uitbrengen

Je eigen bedrijfsmagazine uitbrengen hoe start je daarmee?

neuromarketing tips

5 neuromarketing tips om middels fotografie de conversie te verhogen

mobile-first-Header_BLOG

Is jouw website klaar voor mobile first?