Google Advertenties

Woensdag 4 februari heb ik op Facebook een piepklein onderzoekje gehouden naar het nut en de onzin van Google Advertenties (ofwel Google Adwords).
Aanleiding was een reactie op een post ergens op Facebook:

Ik kan dit blijven herhalen volgens mij, als iemand adwords wilt, dan doe je adwords. En dan doe je het maar beter dan de gemiddelde adwords ‘guru’. SEO geeft je niet al vanaf dag 0 het resultaat dat adwords kan geven. Daarom betaal je ook voor adwords.
Je online “zichtbaarheid”  is van te veel bs afhankelijk om campagnes in 1x en snél meer geld op te laten leveren.
“Oh wil je meer bezoekers en omzet? Weet je wat jij moet doen, lekker bloggen!”
Uh. Nee. SEO is voor dat laatste procentje bezoekers dat je niet lukt binnen te halen met ads. En zelfs als je dat niet lukt moet je niet gaan SEO’en, maar oefenen in adverteren. SEO is voor veel mensen het comfortabele gevoel “lekker bezig” te zijn- maar productief is een héél ander verhaal. Het is een verbloeming van uitstelgedrag.
Maar dat is allemaal mijn bescheiden mening.

Zelf vond ik dit een beetje een kortzichtige reactie. Maargoed, ieder zijn mening :-)!

Vandaar dat ik zelf even op onderzoek uitging. En plaatste deze afbeelding op diverse sociale media:

google

Van alle reacties, en dat waren er best veel!
Op facebook 20 reacties deze verschilde in ‘zelden’ en ‘nooit’.
Op LinkedIn nog eens 9 reacties, ook hier werden dezelfde reacties geplaatst. Sommige zelfs aangevuld met een sterk argument.

Tja en wat zijn nu een kleine 30 reacties op …. ja op … een heleboel meer!! Dit was dan ook een piepklein innimini onderzoekje van een dag. Maar het zet je wel aan het denken…

  • Waarom zouden we nog als bedrijf een Google Advertentie willen plaatsen als men er toch niet op klikt. En er wel veel, heel veel geld aan willen uitgeven.
  • Waarom zou je een advertentie willen plaatsen terwijl je zelf nooit op deze advertenties klikt….
    Dat is toch best vreemd, niet waar?

Als je beter zichtbaar wilt worden, kan dat gelukkig ook op een andere manier. Denk bijvoorbeeld aan een:

[icon icon=”fa-check” size=””]Google+ pagina (dus geen prive account maar een pagina)
[icon icon=”fa-check” size=””]Google Mijn Bedrijf
[icon icon=”fa-check” size=””]Wordpress website (Google en WordPress hebben een bijzondere relatie met elkaar)
[icon icon=”fa-check” size=””]Nieuwsbrieven
[icon icon=”fa-check” size=””]Facebook
[icon icon=”fa-check” size=””]Twitter
[icon icon=”fa-check” size=””]Linkedin
[icon icon=”fa-check” size=””]Andere social media
[icon icon=”fa-check” size=””]Blog

Probeer met je klanten, je bezoekers, je doelgroep een dialoog aan te gaan. Dit is niet alleen leuk en heel interessant maar het zal je veel al meer opleveren. Je bedrijf wordt meer als ‘mens’ gezien.
Is je bedrijf te groot, of je hebt het te druk om dit allemaal zelf te verzorgen. Kijk dan of je er iemand is die dit voor je kan doen. Een social media operator of een virtueel assistent, etc.

Ook hier zullen gerust de meningen over verdeeld zijn, deel gerust je mening, je reactie, je opmerking onder dit blog!

Nu is mijn vraag aan jou,

Klik jij wel eens op de advertenties in Google??

 

Laat een reactie achter