Direct Mail: val op bij je doelgroep op de deurmat!

Ongetwijfeld heb je wel eens gehoord van Direct Mail. Maar wat is Direct Mail, welke voordelen heeft Direct Mail voor jouw bedrijf en hoe zet je het in binnen de branding van je bedrijf?

Direct Mail is een unieke vorm van marketing met als doel: persoonlijk contact opbouwen en onderhouden met prospects, bestaande klanten en overige connecties zoals relaties waar je al een tijd geen contact mee hebt gehad. Het is je merk zichtbaar en tastbaar onder de aandacht brengen onder een specifiek geselecteerde doelgroep.

Direct Mail verstuur je per post

Voordeel hiervan is dat je echt kunt opvallen. Kies je voor een brief, dan kun je een knallende envelop gebruiken. Reken maar dat jouw mailing gezien wordt als deze op de mat valt! Omdat je exact weet hoeveel mailingen je hebt verstuurd en je goed in kaart kunt brengen wat de respons is, is Direct Mail ook heel goed meetbaar. Een postmailing is tastbaar. Je kunt kleur en vorm toepassen en zelfs geur-inkt hoort tegenwoordig tot de mogelijkheden!

Wat denk je van een klein geschenk?

Een mailing is persoonlijk en door deze te personaliseren met naam of bedrijfsnaam van de ontvanger is het helemaal een cadeautje op de mat. Om een voorbeeld te geven: Wij hebben tijdens de Corona-lockdown twee keer een Direct Mail verzorgd voor Ebbes Fotografie. De eerste mailing was een Tony Chocolonely reep. Om te laten weten dat er even geen opdrachten mogelijk waren maar dat de mensen van Ebbes Fotografie zeker wel dachten aan hun relaties! De tweede mailing was in de vorm van een ‘ouderwets’ fotorolletje met de boodschap dat er met de versoepelde regels weer gefotografeerd kon worden! Het resultaat is een volle agenda tot eind 2020.

Ook een tweede mailing met 4.000 chocoladerepen met een ansichtkaart voor een groot bedrijf, verstuurd naar al hun medewerkers die verplicht thuis moesten werken, was een schot in de roos. Ik ben deze mailing meerdere keren tegen gekomen op Social Media omdat de ontvanger er zo blij mee was! Als dat geen perfecte branding is…

Leuke voorbeelden van Direct Mails zijn:

  • Bouwplaatjes
  • Knutselpakketten
  • Origami-modellen
  • Chocoladerepen
  • Ansichtkaarten
  • Kleurplaten
  • Brieven
  • Folders
  • Flyers
  • Pennen
  • Notitieblokjes
  • Jaarkalenders
  • Pins
  • Groeipost
  • Giftcards
  • Eet- en Drinksamples
  • Koffiecups en Theezakjes

Betaalbaar zolang het door de brievenbus past. Het enige wat jouw te doen staat: met een grote glimlach wachten op de positieve reacties!

Direct Mail werkt voor alles wat je onder de aandacht wilt brengen: jouw bedrijf, product, een actie, het weggeven van korting, vragen om een donatie, een nieuwsbrief of een bedankje. Wanneer je de Direct Mail combineert met een digitale nieuws-
brief is de attentiewaarde van de ontvanger het grootst. Je kunt bijvoorbeeld digitaal aankondigen dat er post onderweg is.

Daarna kun je de mailing digitaal opvolgen. Laat weten dat je contact wilt. Is de mailing ontvangen? En hoe heeft de ontvanger dit ervaren? Kan de ontvanger overgaan tot de actie die jij met Direct Mail wilde bereiken?

Gouden combinatie

Deze combinatie van digitaal contact en Direct Mail kan perfect geregeld worden door Prestess Print en Sterk in MEDIA. Samen kunnen we ook zorgen voor regelmaat in mailings. Want herhaling werkt!

Laat ik meteen een schot voor de boeg geven: begin eens met een kerstkaart. Een echte originele kerstkaart op de mat van jouw relaties. Ontworpen door Sterk in MEDIA, Gedrukt en verzonden door Prestess Print. Succes gegarandeerd!


Monica Ebbes, schrijfster van dit blog

monica ebbes

Prestess Print verzend al 36 jaar haar eigen Direct Mail. Met succes: er zijn bedrijven die al 36 jaar hun klant en goede relatie zijn.

Hun grootste liefde is papier. En alles wat met papier te maken heeft. Zij bedrukken en beprinten papier. En zij hebben veel oplossingen om wegwerp-plastic te vervangen door (transparant) papier. Want zij houden ook erg veel van onze planeet!


Dit artikel is afkomstig uit ons eigen Sterk in MEDIA Marketing Magazine. De oktober 2020 editie staat volledig in het teken van branding!

Je kan deze gratis aanvragen door je in te schrijven voor onze wekelijkse Maandag = Blogdag in je mailbox mailinglijst!

Inspiratie nodig?

strategiesessie afspraak maken

Heb je geen idee wat er allemaal mogelijk is op marketing gebied?

Kom met ons brainstormen!

Je zult zien dat er een stroom aan inspiratie los komt, en je gaat gegarandeerd met een leuk idee naar huis.

Gratis en vrijblijvend uiteraard. 🙂

Deel dit blog op Social Media

1 reactie

  1. Wendy Weel op maart 10, 2021 om 3:08 pm

    xfggvgbvbnnv

Laat een reactie achter





Auteur:

Kelly Eekhof

Kelly studeerde af aan het Media College in Amsterdam als grafisch vormgever met de specialisaties typografie en kleurpsychologie.

Door de jaren heeft heeft zij zich tevens gespecialiseerd in Yoast SEO en Neuromarketing. Dit hele pakket aan vaardigheden maakt haar een expert op het gebied van online- en offline marketing.

kelly_profiel_klein

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laatst toegevoegde artikelen

Branding doorvoeren op Social Media

Branding doorvoeren op je social media tijdlijnen. Hoe doe je dat?

branding zelf doen

Branding? Je kunt toch zelf wel een visitekaartje maken?!

branding belangrijk

Is branding echt zó belangrijk?

gebruik van stockphoto’s

Dit is waarom het gebruik van stockphoto’s je serieus veel geld kan kosten