Direct Mail: val op bij je doelgroep op de deurmat!

Ongetwijfeld heb je wel eens gehoord van Direct Mail. Maar wat is Direct Mail, welke voordelen heeft Direct Mail voor jouw bedrijf en hoe zet je het in binnen de branding van je bedrijf?

Direct Mail is een unieke vorm van marketing met als doel: persoonlijk contact opbouwen en onderhouden met prospects, bestaande klanten en overige connecties zoals relaties waar je al een tijd geen contact mee hebt gehad. Het is je merk zichtbaar en tastbaar onder de aandacht brengen onder een specifiek geselecteerde doelgroep.

Direct Mail verstuur je per post

Voordeel hiervan is dat je echt kunt opvallen. Kies je voor een brief, dan kun je een knallende envelop gebruiken. Reken maar dat jouw mailing gezien wordt als deze op de mat valt! Omdat je exact weet hoeveel mailingen je hebt verstuurd en je goed in kaart kunt brengen wat de respons is, is Direct Mail ook heel goed meetbaar. Een postmailing is tastbaar. Je kunt kleur en vorm toepassen en zelfs geur-inkt hoort tegenwoordig tot de mogelijkheden!

Wat denk je van een klein geschenk?

Een mailing is persoonlijk en door deze te personaliseren met naam of bedrijfsnaam van de ontvanger is het helemaal een cadeautje op de mat. Om een voorbeeld te geven: Wij hebben tijdens de Corona-lockdown twee keer een Direct Mail verzorgd voor Ebbes Fotografie. De eerste mailing was een Tony Chocolonely reep. Om te laten weten dat er even geen opdrachten mogelijk waren maar dat de mensen van Ebbes Fotografie zeker wel dachten aan hun relaties! De tweede mailing was in de vorm van een ‘ouderwets’ fotorolletje met de boodschap dat er met de versoepelde regels weer gefotografeerd kon worden! Het resultaat is een volle agenda tot eind 2020.

Ook een tweede mailing met 4.000 chocoladerepen met een ansichtkaart voor een groot bedrijf, verstuurd naar al hun medewerkers die verplicht thuis moesten werken, was een schot in de roos. Ik ben deze mailing meerdere keren tegen gekomen op Social Media omdat de ontvanger er zo blij mee was! Als dat geen perfecte branding is…

Leuke voorbeelden van Direct Mails zijn:

  • Bouwplaatjes
  • Knutselpakketten
  • Origami-modellen
  • Chocoladerepen
  • Ansichtkaarten
  • Kleurplaten
  • Brieven
  • Folders
  • Flyers
  • Pennen
  • Notitieblokjes
  • Jaarkalenders
  • Pins
  • Groeipost
  • Giftcards
  • Eet- en Drinksamples
  • Koffiecups en Theezakjes

Betaalbaar zolang het door de brievenbus past. Het enige wat jouw te doen staat: met een grote glimlach wachten op de positieve reacties!

Direct Mail werkt voor alles wat je onder de aandacht wilt brengen: jouw bedrijf, product, een actie, het weggeven van korting, vragen om een donatie, een nieuwsbrief of een bedankje. Wanneer je de Direct Mail combineert met een digitale nieuwsbrief is de attentiewaarde van de ontvanger het grootst. Je kunt bijvoorbeeld digitaal aankondigen dat er post onderweg is en digitaal de reactie van de ontvanger monitoren.

Weten hoe jij jouw merk onder de aandacht kan brengen?

Kom online een kopje koffie met me drinken!


Je zult zien dat er een stroom aan inspiratie los komt, en je sluit het gesprek gegarandeerd af met een leuk idee.


Monica Ebbes, schrijfster van dit blog

monica ebbes

Prestess Print verzend al 36 jaar haar eigen Direct Mail. Met succes: er zijn bedrijven die al 36 jaar hun klant en goede relatie zijn.

Hun grootste liefde is papier. En alles wat met papier te maken heeft. Zij bedrukken en beprinten papier. En zij hebben veel oplossingen om wegwerp-plastic te vervangen door (transparant) papier. Want zij houden ook erg veel van onze planeet!

Deel dit blog op Social Media

Met slimme tools en functionaliteiten wordt je website je meest krachtige marketingtool én kan je veel tijd besparen door automatiseren.

sterk-in-media-magazine-next-level-website
Gratis marketing magazine

NEXT LEVEL Website

Een NEXT LEVEL Website wordt op maat gemaakt met super handige functionaliteiten die jouw leven als ondernemer een stuk makkelijker gaan maken.

  • Je wilt met je branding uniek zijn ten opzichte van je collega’s
  • Je huidige website voelt een beetje basic
  • Je website lijkt teveel op andere websites
  • De huidige website past niet meer 100% bij jou en je onderneming

Naast je website heb je wellicht een heleboel extra tools en accounts die al je online marketing aan elkaar knoopt. Dat kan een heel stuk makkelijker en efficiënter als je de juiste functionaliteiten in je website toepast. Daarmee bespaar je kosten en tijd.

Auteur:

Kelly Eekhof

Grafisch Vormgever - Personal Branding Expert

"Ik help ambitieuze ondernemers om zichzelf als expert in de markt te zetten en te onderscheiden van collega-ondernemers. Zodat zij hun eigen authentieke verhaal vertellen en vanuit de eigen unieke eigenschappen gaan werken aan hun gunfactor en alleen die klanten aantrekken die 100% bij ze passen."

profielfoto-kelly-blogs

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laatst toegevoegde artikelen

maak-jij-al-gebruik-van-deze-slimme-tools-van-google

Maak jij al gebruik van de slimme tools van Google?

wanneer-je-meer-winst-uit-je-onderneming-wilt-halen

Wanneer je méér winst uit je bedrijf wilt halen…

online-leeromgeving-jouw-kennis-verkopen-en-passief-inkomen-genereren

Online Leeromgeving: Jouw kennis verkopen en passief inkomen genereren.

video-zorgt-voor-authentieke-eerlijke-en-oprechte-verbinding

Video zorgt voor authentieke, eerlijke en oprechte verbinding met je doelgroep

Logo_Sterk-in-MEDIA_wit_250

15+ jaar ervaring in het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van (huisstijl)drukwerk.

West-Friese nuchterheid, heldere taal en een gezonde dosis enthousiasme. Dat is wat je kan verwachten. Zo simpel is het.

Contact opnemen:

Sterk in MEDIA
De Veken 17
1716 KE Opmeer

kelly@sterkinmedia.nl
06 – 50 969 173