Aantal woorden
Leestijd: 6 minuten
De-ultieme-Corner-Stone-content-voor-je-landingspagina-opstellen_FB-LI-TW

Corner Stone content is die pagina op je website die jouw product of dienst het beste omschrijft en waarvan jij wilt dat iedereen het leest. Het is de meest belangrijke, informatieve en best geschreven content van je website. Het is je salespagina of landingspagina die volledig gericht is op verkopen van jouw product of dienst. Vanaf deze pagina verwijs je naar andere pagina’s met meer informatie over bepaalde onderwerpen.

Het enige doel van Corner Stone Content is jezelf te positioneren als de autoriteit, die een uniek proces/dienst heeft om jouw prospects te helpen het gewenste resultaat te bereiken of om hun huidige probleem op te lossen. Dit ene stuk content moet je prospect laten zien dat je begrijpt wie ze zijn, dat je het probleem begrijpt dat ze hebben of wat ze proberen te bereiken.

 

Corner Stone pagina vs informatieve- of blogpagina

Waar een normale pagina een woordaantal van 300 – 600 woorden heeft en een standaard blogbericht tussen de 900 -1500 woorden kan een Corner Stone content pagina met gemak 3000 woorden of meer bevatten. Je kan dit zien als een verzamelen pagina van alle belangrijke informatie over wat jij te vertellen hebt met interne en externe links naar verdiepingen van die info.

 

Door de hoeveelheid links die dieper je website in leiden maakt een Corner Stone pagina het bounce percentage van je website lager. Bezoekers die op je Corner Stone binnenkomen zijn geïnteresseerd in dat onderwerp en overtuig je vrij makkelijk door te klikken. Dat maakt het voor Google ook een interessante pagina om mensen naartoe te verwijzen.

 

Verdiepen, aanvullen en uitbreiden van je Corner Stone Content

De Corner Stone pagina is nooit af. Net als dat jij jezelf blijft ontwikkelen in je vakgebied zo zal je ook de Corner Stone pagina steeds moeten blijven updaten. Updaten en aanvullen met nieuwe relevante informatie en het verwijderen van informatie die veroudert is.

 

Probeer de content op de Corner Stone pagina zodanig te schrijven dat het jarenlang relevant blijft. Op die manier gaat je waarde binnen Google omhoog.

Website structuur helpt bij je vindbaarheid in Google

Omdat Corner Stone pagina’s de belangrijkste en meest relevante informatie van je website bevatten, moeten deze vanaf de homepagina met slechts één klik te bereiken zijn. Hiermee laat je Google zien dat het zeer belangrijke pagina’s zijn. Vanaf die pagina’s link je vervolgens naar allerlei subpagina’s, zoals blogs, die zich richten op long tail-zoekwoorden en nog meer de diepte in gaan over een bepaald onderwerp. Op die manier kun je een veelvoud aan blogs schrijven over een bepaald onderwerk waarbij je steeds een ander zoekwoord target voor Google. Het versterkt je expert status enorm.

 

Wanneer je een tijdje aan het bloggen bent heb je op je website waarschijnlijk een behoorlijke hoeveelheid waardevolle content. Je vindbaarheid van je website kun je een boost geven door je blogpagina’s te categoriseren in speerpunten en voor elk speerpunt een Corner Stone pagina te maken. Zo kun je alle blogs over hetzelfde speerpunt aan elkaar koppelen met een interne link structuur. Om hiermee te starten is het belangrijk dat je weet welke bericht goed scoren in Google op de zoekwoorden die jij wilt gebruiken. Hiervoor is het invullen van de query ‘site:jouwsite.nl [zoekwoord]’ in Google ideaal. De pagina’s die op de eerste pagina verschijnen, zijn de pagina’s van waaruit je moet linken naar de Corner Stone content.

 

Om Google te laten weten dat je een Corner Stone pagina hebt voor dat onderwerp zul je elke blog niet alleen onderling maar ook met de Corner Stone moeten linken. Door die structuur kun je Google leren welke pagina de belangrijkst zijn. Dat is namelijk de pagina waar de meeste interne links naar verwijzen en die de meeste interne links heeft naar andere pagina’s.

De ultieme opbouw van je Corner Stone Pagina

 

Voor zowel de leesbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en de vindbaarheid van je Corner Stone content is het aanbrengen van een goede structuur absoluut noodzakelijk. Structuur breng je aan met de volgende stappen;

 

1. Start met een activerende kop (H1)

De kop van je pagina is de meest belangrijke zin op die pagina;

 

In de ogen van je bezoeker:
Deze zin maakt nieuwsgierig en spoort aan tot verder lezen. Aansporen werkt het beste door het pijnpunt van je doelgroep te raken. Omschrijf de probleemstelling en een belofte die jij waar gaat maken met de oplossing.

In de ogen van Google:
Hier zet je je primaire zoekwoord in zodat ook Google weet welke vraag beantwoord wordt op deze pagina.

 

 

2. Schrijf een steengoede inleiding

Wanneer je je bezoeker met de titel hebt verleid om te klikken op de link in Google, moet je deze nog verder je artikel in trekken met een pakkende inleiding. Gebruik korte zinnen en vermijd vakjargon. Vertel de lezer in maximaal 5 zinnen de essentie van je pagina.

 

 

3. Klikbare inhoudsopgave

Afhankelijk van de lengte van je Corner Stone content doe je er goed aan om een aanklikbare inhoudsopgave te maken. Dat maakt het voor de bezoeker makkelijker om de inhoud van je artikel te scannen en naar die alinea te gaan die voor hen interessant is.

 

 

4.  Bulletpoint lijstjes

Bulletpoints zorgen voor een betere leesbaarheid van de content. Gebruik deze voor bijvoorbeeld opsommingen en de inhoudsopgave van het artikel.

 

 

5. Interne en externe links

Links zijn zonder twijfel een van de belangrijkste onderdelen van je Corner Stone contentpagina. Met interne links in het artikel zorg je ervoor dat bezoekers dieperliggende pagina’s bekijken om meer informatie te vinden over een onderwerp, je diensten of de producten die je aanbiedt. Een lager bouncepercentage is het gevolg, als je het goed doet natuurlijk.

 

 

6. Uitnodigende Call 2 Action

Sluit je Corner Stone content af met een conclusie en een Call 2 Action. Schrijf de afsluitende C2A super activerend. Maak tekst in de knop altijd omschrijvend. Dus niet [Klik hier] want dat zegt niets over wat er onder de knop bevindt. Een knop hoeft niet altijd een fysieke knop te zijn. Het kan ook een deel van je tekst zijn die linkt. Zoals de eerste zin van deze alinea. Dat is een knop met een omschrijvende tekst zodat je weet dat wanneer je daarop klikt je meer info krijgt over het schrijven van een afsluitende activerende C2A.

 

 

De kracht van herhaling; deel je content regelmatig

Een bekende marketingregel is dat mensen gemiddeld zeven keer met een content in aanraking moeten komen voordat ze besluiten om een product of dienst af te nemen. Je boodschap gaat namelijk al gauw verloren tussen alle prikkels die mensen de hele dag door te verwerken krijgen. Door je blogs, content en Corner Stone content vaker onder de aandacht te brengen, zal er eerder een indruk worden achtergelaten. Als mensen op verschillende plekken dezelfde argumenten tegenkomen in verschillende vormen, dan wint je boodschap aan overtuigingskracht.

 

 

Conclusie: Kwaliteit, daar win je de marathon mee

De tijd van slimme SEO truckjes als keyword stuffing en betaalde linkbuilding zijn voorbij. Het toverwoord is kwaliteit en Google wordt steeds beter in het herkennen van kwalitatief goede content. Met Corner Stone content ben jij op de goede weg naar SEO van de toekomst. Vanuit je pijlers, blogs en Corner Stone pagina’s kun je jouw website bovendien uitbouwen tot een platform met autoriteit binnen je vakgebied. Het is de tijd en inspanning meer dan waard! Heb een lange adem en blijf lekker doorgaan met jouw kennis delen. SEO en je expert status vergroten zijn een marathon, geen sprint.

Lees ook:

4-inspelen-op-het-oerbrein_FB-LI-TW

Neuromarketing: Hoe ons oerbrein werkt en je kan helpen bij je marketing

3---commerciele-tekst-schrijven_FB-LI-TW

7 tips voor een commerciële tekst schrijven voor op je website

1 op 1 WordPress Training

Ben jij best handig en wil jij zélf met je website aan de slag? Dan is deze WordPress training perfect voor jou!

Je kan tijdens de training zelf je eigen website ontwikkelen, of we leren je werken met je bestaande website.

1 op 1 Social Media Training

Je weet dat Social Media belangrijk is, maar je weet niet hoe je een kanaal optimaal inzet? Dan is deze Social Media training perfect voor jou!

Deze training is geschikt voor iedereen die met Social Media zijn naamsbekendheid wil vergroten.

Wil jij regelmatig tips ontvangen in je e-mail
over het verbeteren van je website en je content marketing?

Wij schrijven elke week tips en tricks waar jij zelf mee aan de slag kan.

Over Kelly, de schrijfster van deze blog:

Kelly heeft heel goed naar onze wensen geluisterd. Zij kwam elke keer met goede ideeën van foto’s, opmaak, films etc.

Daarnaast leveren Wendy en Kelly meer dan afgesproken waardoor de foundation nog beter tot uiting komt. Dit alles hebben zij grotendeels gesponsord waarvoor mijn dank


Jeffrey Stuut Foundation

kelly_rond

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laat een reactie achter