Content marketing werkt en iedereen er zelf mee aan de slag

Vandaag de dag is er heel veel concurrentie in ieders vakgebied.

Waarom iedereen goede content zou moet ontwikkelen

Op internet is het lastig jezelf te onderscheiden omdat zoekmachines als Google maar plek heeft voor een paar resultaten op de eerste pagina. En daar wil natuurlijk iedereen vertegenwoordigd worden.

Om voor Google te kunnen bepalen welke website te ranken op die eerste pagina is er één vuistregel die je moet onthouden; Een zoekmachine heeft maar één doel. Namelijk het genereren van het aller beste antwoord op de vraag die iemand stelt. Dus om op die eerste pagina te komen hoef jij maar één ding te doen; het beste antwoord geven op de vragen vanuit je doelgroep.

>>  Beantwoord de vraag van je doelgroep met het aller beste antwoord die bestaat.

Is dat alles? Ja dat is alles… Klinkt makkelijk toch? Uiteraard komt er wel iets meer bij kijken dan dat. Maar in de basis is dat het doel waarmee je elk stukje content voor op je website en op Social Media creëert. Met die basis in je achterhoofd kun je oneindig veel onderwerpen verzinnen waarover jij kunt gaan bloggen, vloggen en visuals kunt creëren voor Facebook, LinkedIn, Twitter en of Instagram. Want naast het creëren van goede content is het even belangrijk om vooral gezien te worden. Gezien online op heel veel verschillende platforms en dat je een actief deelnemer wordt van het internet.

Weten hoe jij jouw merk onder de aandacht kan brengen?

Kom online een kopje koffie met me drinken!

Je zult zien dat er een stroom aan inspiratie los komt, en je sluit het gesprek gegarandeerd af met een leuk idee.

Geen bedrijf is uniek op zichzelf. Het zijn de mensen binnen het bedrijf die het uniek maken.

Online jezelf onderscheiden van de concurrentie is niet makkelijk. Het internet raakt verzadigd met soortgelijke bedrijven en de enorme hoeveelheid keuze geeft je doelgroep vaak veel keuzestress. Eén van de beste manieren om je te onderscheiden is door jouw eigen unieke kwaliteiten als professional in jouw vakgebied te laten zien. Want wat jouw bedrijf uniek maakt ben jij (of je collega’s / medewerkers). Alle kennis die jij in huis hebt is uniek vanuit jezelf en heeft je concurrentie niet in huis. Dat is jouw Unique Selling Point (USP).

Content marketing werkt, ook voor jou.

Content marketing is een verzamelnaam voor alle activiteiten die jij online doet om je doelgroep te triggeren te kiezen voor jouw bedrijf, producten of diensten. Het is bloggen, vloggen, actief deelnemen aan Social Media en jouw mening laten horen op fora. Wat je creëert met content marketing is een duidelijke online aanwezigheid met in de basis jouw unieke kijk op je vakgebied. Het zorgt ervoor dat je je doelgroep bindt aan jouw en je bedrijf en ze steeds bij je terugkomen voor meer. Meer kennis, meer informatie, meer aanbiedingen of meer waarde voor zichzelf.

Wil jij aan de slag met je online aanwezigheid?

In deze blog lees je 3 manieren om te werken aan je content marketing.

Deel dit blog op Social Media

Met slimme tools en functionaliteiten wordt je website je meest krachtige marketingtool én kan je veel tijd besparen door automatiseren.

sterk-in-media-magazine-next-level-website
Gratis marketing magazine

NEXT LEVEL Website

Een NEXT LEVEL Website wordt op maat gemaakt met super handige functionaliteiten die jouw leven als ondernemer een stuk makkelijker gaan maken.

  • Je wilt met je branding uniek zijn ten opzichte van je collega’s
  • Je huidige website voelt een beetje basic
  • Je website lijkt teveel op andere websites
  • De huidige website past niet meer 100% bij jou en je onderneming

Naast je website heb je wellicht een heleboel extra tools en accounts die al je online marketing aan elkaar knoopt. Dat kan een heel stuk makkelijker en efficiënter als je de juiste functionaliteiten in je website toepast. Daarmee bespaar je kosten en tijd.

Auteur:

Kelly Eekhof

Grafisch Vormgever - Personal Branding Expert

"Ik help ambitieuze ondernemers om zichzelf als expert in de markt te zetten en te onderscheiden van collega-ondernemers. Zodat zij hun eigen authentieke verhaal vertellen en vanuit de eigen unieke eigenschappen gaan werken aan hun gunfactor en alleen die klanten aantrekken die 100% bij ze passen."

kelly-eekhof

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laatst toegevoegde artikelen

maak-jij-al-gebruik-van-deze-slimme-tools-van-google

Maak jij al gebruik van de slimme tools van Google?

wanneer-je-meer-winst-uit-je-onderneming-wilt-halen

Wanneer je méér winst uit je bedrijf wilt halen…

online-leeromgeving-jouw-kennis-verkopen-en-passief-inkomen-genereren

Online Leeromgeving: Jouw kennis verkopen en passief inkomen genereren.

video-zorgt-voor-authentieke-eerlijke-en-oprechte-verbinding

Video zorgt voor authentieke, eerlijke en oprechte verbinding met je doelgroep