Content marketing werkt en iedereen er zelf mee aan de slag

Waarom iedereen goede content zou moet ontwikkelen

Onderscheid jezelf van anderen met unieke kwalitatief goede content. Vandaag de dag is er heel veel concurrentie in ieders vakgebied. Op internet is het lastig jezelf te onderscheiden omdat zoekmachines als Google maar plek heeft voor een paar resultaten op de eerste pagina. En daar wil natuurlijk iedereen vertegenwoordigd worden.

Om voor Google te kunnen bepalen welke website te ranken op die eerste pagina is er één vuistregel die je moet onthouden; Een zoekmachine heeft maar één doel. Namelijk het genereren van het aller beste antwoord op de vraag die iemand stelt. Dus om op die eerste pagina te komen hoef jij maar één ding te doen; het beste antwoord geven op de vragen vanuit je doelgroep.

>>  Beantwoord de vraag van je doelgroep met het aller beste antwoord die bestaat.



Is dat alles? Ja dat is alles… Klinkt makkelijk toch? Uiteraard komt er wel iets meer bij kijken dan dat. Maar in de basis is dat het doel waarmee je elk stukje content voor op je website en op Social Media creëert. Met die basis in je achterhoofd kun je oneindig veel onderwerpen verzinnen waarover jij kunt gaan bloggen, vloggen en visuals kunt creëren voor Facebook, LinkedIn, Twitter en of Instagram. Want naast het creëren van goede content is het even belangrijk om vooral gezien te worden. Gezien online op heel veel verschillende platforms en dat je een actief deelnemer wordt van het internet.

Geen bedrijf is uniek op zichzelf. Het zijn de mensen binnen het bedrijf die het uniek maken.

Online jezelf onderscheiden van de concurrentie is niet makkelijk. Het internet raakt verzadigd met soortgelijke bedrijven en de enorme hoeveelheid keuze geeft je doelgroep vaak veel keuzestress. Eén van de beste manieren om je te onderscheiden is door jouw eigen unieke kwaliteiten als professional in jouw vakgebied te laten zien. Want wat jouw bedrijf uniek maakt ben jij (of je collega’s / medewerkers). Alle kennis die jij in huis hebt is uniek vanuit jezelf en heeft je concurrentie niet in huis. Dat is jouw Unique Selling Point (USP).

Content marketing werkt, ook voor jou.

Content marketing is een verzamelnaam voor alle activiteiten die jij online doet om je doelgroep te triggeren te kiezen voor jouw bedrijf, producten of diensten. Het is bloggen, vloggen, actief deelnemen aan Social Media en jouw mening laten horen op fora. Wat je creëert met content marketing is een duidelijke online aanwezigheid met in de basis jouw unieke kijk op je vakgebied. Het zorgt ervoor dat je je doelgroep bindt aan jouw en je bedrijf en ze steeds bij je terugkomen voor meer. Meer kennis, meer informatie, meer aanbiedingen of meer waarde voor zichzelf.

Wil jij aan de slag met je online aanwezigheid?

In deze blog lees je 3 manieren om te werken aan je content marketing.

Wil jij jezelf als expert in de markt zetten?

blog-e-boek
Gratis e-boek

4 bewezen strategieën om jezelf als expert in de markt te zetten

In dit e-boek deel ik 4 bewezen strategieën om jezelf als expert in de markt te zetten op een authentieke manier. Geen ingewikkelde of moeilijke marketing technieken. Maar tips waarmee je vanuit jou eigen unieke eigenschappen een perfect personal brand opzet.

Deel dit blog op Social Media

Auteur:

Kelly Eekhof

Kelly studeerde af aan het Media College in Amsterdam als grafisch vormgever met de specialisaties typografie en kleurpsychologie.

Door de jaren heeft heeft zij zich tevens gespecialiseerd in Yoast SEO en Neuromarketing. Dit hele pakket aan vaardigheden maakt haar een expert op het gebied van online- en offline marketing.

kelly_profiel_klein

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laat een reactie achter





Laatst toegevoegde artikelen

verschil-onsite-en-offsite-seo

Wat is het verschil tussen on-page en off-page SEO?

direct mail monica ebbes

Direct Mail: val op bij je doelgroep op de deurmat!

Branding doorvoeren op Social Media

Branding doorvoeren op je social media tijdlijnen. Hoe doe je dat?

branding zelf doen

Branding? Je kunt toch zelf wel een visitekaartje maken?!