Branding? Je kunt toch zelf wel een visitekaartje maken?!

Ja, natuurlijk kan ik dat. Punt is: ik wil het niet!

Zelf onderneem ik vanuit twee bedrijven; LevenderWijs en PCML. En beide bedrijven hebben hun eigen huisstijl. Sterker nog, as we speak is de viruele inkt van de PCML Whitepaper die door Kelly is opgemaakt net droog en hebben Kelly en Wendy onlangs een compleet nieuwe huisstijl inclusief website opgeleverd van LevenderWijs. Die was na 5 jaar ondernemen wel aan een opfrisser toe.

Ieder zijn vak

Waarom kies ik ervoor geld uit te geven aan branding? Voor mij is dat heel simpel. Ten eerste: ieder zijn vak. Mijn vak heeft alles te maken met mensen helpen hun vaardigheden te versterken. Ik ben een professional. En ik kan er echt van balen als ik een klant ontvang die met goed bedoeld amateurisme eigenlijk alleen maar verder van zijn (of haar) doel verwijderd is geraakt.

Professionals werken met professionals

De eerste versie van mijn website, maakte ik zelf (yes, i know…). Ik was natuurlijk heel trots en heel blij (Kijk! Ik kan een website maken!) maar die blijdschap was van korte duur. Als vrij snel kwam ik erachter dat een site meer is dan een online visitekaartje. En het echt heel handig is als je site vanaf verschillende devices goed leesbaar blijft. En dat plaatjes gebruiken die je van Google haalt, duurder is dan een pro vragen foto’s voor je te maken. Die dan ook nog eens onderscheidend zijn. En nog zoveel meer tips die je erbij krijgt – het effect van een kleur, wat een lettertype doet met leesbaarheid, hoe je je huisstijl consequent doorvoert en wat dat doet met je herkenbaarheid etc.

En zo is het ook met branding: ook dat is een vak. En alle goedbedoelde hulp ‘van een neefje die wel handig is op de PC’ levert niet het gewenste resultaat. Professionals werken met professionals.

Herkenbaarheid!

Een herkenbare huisstijl is van zoveel meerwaarde. Tijdens de coaching geef ik altijd veel handvatten mee. Mensen schrijven die graag op en met de pennen en kladblokken die volledig in mijn eigen huisstijl zijn bedrukt geeft dat een meerwaarde aan mijn verhaal. De kleuren en iconen die in mijn huisstijl terug komen hebben een duidelijk doel. Mijn praktijk is professioneel, maar tijdens de coaching is er ook voldoende ruimte voor humor en luchtigheid. Niet alles hoeft altijd serieus te zijn.

Unboxing met een smile 🙂

En dan…het valt nooit tegen. Iedereen die wel eens eigenhandig heeft gehobbyd met drukwerk of relatiegeschenken, herkent het moment dat je verwachtingsvol je bestelling in ontvangst neemt, openmaakt en dacht… mwoah. Of erger.

Dus branding: Ja. Branding uitbesteden: dubbel Ja! En gaat er dan een keer iets niet goed? Dan wordt het zonder gedoe opgelost. Ook handig!

Weten hoe jij jouw merk onder de aandacht kan brengen?

Kom online een kopje koffie met me drinken!


Je zult zien dat er een stroom aan inspiratie los komt, en je sluit het gesprek gegarandeerd af met een leuk idee.



Esther Grudelbach, schrijfster van dit blog

Coach voor persoonlijke ontwikkeling en trainer van teams in gespreksvaardigheden. Wat er op je pad komt, daarin heb je niet altijd een keuze. In hoe je er mee om wilt gaan, daarin heb je wél een keuze. En dat is wat Esther graag overbrengt met training en coaching.

Deel dit blog op Social Media

Met slimme tools en functionaliteiten wordt je website je meest krachtige marketingtool én kan je veel tijd besparen door automatiseren.

sterk-in-media-magazine-next-level-website
Gratis marketing magazine

NEXT LEVEL Website

Een NEXT LEVEL Website wordt op maat gemaakt met super handige functionaliteiten die jouw leven als ondernemer een stuk makkelijker gaan maken.

  • Je wilt met je branding uniek zijn ten opzichte van je collega’s
  • Je huidige website voelt een beetje basic
  • Je website lijkt teveel op andere websites
  • De huidige website past niet meer 100% bij jou en je onderneming

Naast je website heb je wellicht een heleboel extra tools en accounts die al je online marketing aan elkaar knoopt. Dat kan een heel stuk makkelijker en efficiënter als je de juiste functionaliteiten in je website toepast. Daarmee bespaar je kosten en tijd.

Auteur:

Kelly Eekhof

Grafisch Vormgever - Personal Branding Expert

"Ik help ambitieuze ondernemers om zichzelf als expert in de markt te zetten en te onderscheiden van collega-ondernemers. Zodat zij hun eigen authentieke verhaal vertellen en vanuit de eigen unieke eigenschappen gaan werken aan hun gunfactor en alleen die klanten aantrekken die 100% bij ze passen."

profielfoto-kelly-blogs

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laatst toegevoegde artikelen

maak-jij-al-gebruik-van-deze-slimme-tools-van-google

Maak jij al gebruik van de slimme tools van Google?

wanneer-je-meer-winst-uit-je-onderneming-wilt-halen

Wanneer je méér winst uit je bedrijf wilt halen…

online-leeromgeving-jouw-kennis-verkopen-en-passief-inkomen-genereren

Online Leeromgeving: Jouw kennis verkopen en passief inkomen genereren.

video-zorgt-voor-authentieke-eerlijke-en-oprechte-verbinding

Video zorgt voor authentieke, eerlijke en oprechte verbinding met je doelgroep

Logo_Sterk-in-MEDIA_wit_250

15+ jaar ervaring in het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van (huisstijl)drukwerk.

West-Friese nuchterheid, heldere taal en een gezonde dosis enthousiasme. Dat is wat je kan verwachten. Zo simpel is het.

Contact opnemen:

Sterk in MEDIA
De Veken 17
1716 KE Opmeer

kelly@sterkinmedia.nl
06 – 50 969 173