Branding doorvoeren op je social media tijdlijnen. Hoe doe je dat?

Als grafisch vormgever hou ik me geregeld bezig met Social Media Branding. Je zou social media kunnen zien als een verlengstuk van je website. Hoe zorg je er nu voor dat alles één uitstraling heeft en je door middel van branding de juiste doelgroep bereikt? Ik geef je in dit blog 4 tips.

Tip 1; Het kleurenpalet

Als je consistent dezelfde kleuren laat terugkomen in je posts; het logo, tekst, en zelfs je beelden zal je doelgroep vertrouwen krijgen in je merk en creëer je herkenbaarheid. Door middel van kleuren roep je bepaalde gevoelens op bij de klant en kan je de juiste doelgroep bereiken. Zo staat blauw voor rust en kalmte, groen voor natuur en ontspanning en oranje voor feestelijk en vreugde.

Tip 2; Het lettertype

Gebruik het lettertype uit je huisstijl en welke past bij jouw merk. Je kunt ervoor kiezen om gebruik te maken van drie soorten lettertypes: een titel, subtitel en eentje voor reguliere tekst. Het lettertype van de titel heeft vaak wat meer persoonlijkheid en het lettertype voor de subtitel en de reguliere tekst moet vooral goed leesbaar zijn.

Tip 3; Beelden

Voor bijvoorbeeld Instagram en Pinterest zijn afbeeldingen en sfeerfoto’s belangrijker dan tekst. Het is daarom handig om een beeldbank te hebben die een afspiegeling is van jou en jouw bedrijf. Deze kun je laten maken door een fotograaf. Ook kun je, als het budget wat minder groot is, zelf foto’s maken met je smartphone. Zorg ervoor dat je consistent blijft met kleuren en filters.

Tip 4; Huisstijlhandboek

Het is handig om een huisstijlhandboek te hebben die je kan gebruiken voor alle communicatie-uitingen. Hierin staan de kleurcodes en lettertypes van je huisstijl, maar ook logo variaties en beeldstijlen. Zo kun je op je social media kanalen de huisstijl consistent doorvoeren om zo eenheid te creëren, die als basis fungeert voor je visuele strategie.

Met deze tips kun je zelf aan de slag

Het is soms een beetje uit je comfortzone stappen, maar uiteindelijk zul je merken dat je er veel voor terugkrijgt.

Ga jezelf niet vergelijken met concurrenten maar blijf dicht bij jezelf. Geef je doelgroep een ‘kijkje achter de schermen’ en deel je persoonlijke verhaal. Daar zijn je volgers in geïnteresseerd en zo creëer je een band en vergroot je je gunfactor.

Weten hoe jij jouw merk onder de aandacht kan brengen?

Kom online een kopje koffie met me drinken!


Je zult zien dat er een stroom aan inspiratie los komt, en je sluit het gesprek gegarandeerd af met een leuk idee.




Steffie Witte, schrijfster van dit blog

Steffie Witte

Steffie is Grafisch Vormgever en een perfecte aanvulling van ons team van samenwerkingspartners. Steffie specialiseert zich in huisstijlen & huistijlhandboeken en de doorvoering van die huisstijl in communicatie en Social Media.

Haar ontwerpen zijn fris, minimalistisch en eigentijds, zonder al teveel poespas. Multifunctioneel en goed te vertalen naar online en offline communicatie.

Deel dit blog op Social Media

Met slimme tools en functionaliteiten wordt je website je meest krachtige marketingtool én kan je veel tijd besparen door automatiseren.

sterk-in-media-magazine-next-level-website
Gratis marketing magazine

NEXT LEVEL Website

Een NEXT LEVEL Website wordt op maat gemaakt met super handige functionaliteiten die jouw leven als ondernemer een stuk makkelijker gaan maken.

  • Je wilt met je branding uniek zijn ten opzichte van je collega’s
  • Je huidige website voelt een beetje basic
  • Je website lijkt teveel op andere websites
  • De huidige website past niet meer 100% bij jou en je onderneming

Naast je website heb je wellicht een heleboel extra tools en accounts die al je online marketing aan elkaar knoopt. Dat kan een heel stuk makkelijker en efficiënter als je de juiste functionaliteiten in je website toepast. Daarmee bespaar je kosten en tijd.

Auteur:

Kelly Eekhof

Grafisch Vormgever - Personal Branding Expert

"Ik help ambitieuze ondernemers om zichzelf als expert in de markt te zetten en te onderscheiden van collega-ondernemers. Zodat zij hun eigen authentieke verhaal vertellen en vanuit de eigen unieke eigenschappen gaan werken aan hun gunfactor en alleen die klanten aantrekken die 100% bij ze passen."

profielfoto-kelly-blogs

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laatst toegevoegde artikelen

maak-jij-al-gebruik-van-deze-slimme-tools-van-google

Maak jij al gebruik van de slimme tools van Google?

wanneer-je-meer-winst-uit-je-onderneming-wilt-halen

Wanneer je méér winst uit je bedrijf wilt halen…

online-leeromgeving-jouw-kennis-verkopen-en-passief-inkomen-genereren

Online Leeromgeving: Jouw kennis verkopen en passief inkomen genereren.

video-zorgt-voor-authentieke-eerlijke-en-oprechte-verbinding

Video zorgt voor authentieke, eerlijke en oprechte verbinding met je doelgroep

Logo_Sterk-in-MEDIA_wit_250

15+ jaar ervaring in het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van (huisstijl)drukwerk.

West-Friese nuchterheid, heldere taal en een gezonde dosis enthousiasme. Dat is wat je kan verwachten. Zo simpel is het.

Contact opnemen:

Sterk in MEDIA
De Veken 17
1716 KE Opmeer

kelly@sterkinmedia.nl
06 – 50 969 173