Blog over marketing en ondernemen

Ons primaire doel: Kennis delen, anderen inspireren en verder helpen.
Op deze pagina delen we onze expertise over Grafisch Vormgeving, Websites, WordPress, SEO, online zichtbaarheid en expertstatus vergroten. Ook delen wij onze ervaringen als ondernemers, onze ervaringen binnen de WordPress Community en geven we gratis tips over hoe jij zelf aan de slag kunt om je eigen online zichtbaarheid te verhogen. Enjoy!

Alles
  • Alles
  • Content Marketing
  • Expertstatus verhogen
  • Gevonden worden in Google
  • Grafisch Vormgeving
  • WordPress
direct mail monica ebbes

Direct Mail: val op bij je doelgroep op de deurmat!

Ongetwijfeld heb je wel eens gehoord van Direct Mail. Maar wat is Direct Mail, welke voordelen heeft Direct Mail voor jouw bedrijf en hoe zet je het in binnen de branding van je bedrijf? Direct Mail is een unieke vorm van marketing met als doel: persoonlijk contact opbouwen en onderhouden...
Branding doorvoeren op Social Media

Branding doorvoeren op je social media tijdlijnen. Hoe doe je dat?

Als grafisch vormgever hou ik me geregeld bezig met Social Media Branding. Je zou social media kunnen zien als een verlengstuk van je website. Hoe zorg je er nu voor dat alles één uitstraling heeft en je door middel van branding de juiste doelgroep bereikt? Ik geef je 4 tips:...
branding zelf doen

Branding? Je kunt toch zelf wel een visitekaartje maken?!

Ja, natuurlijk kan ik dat. Punt is: ik wil het niet! Zelf onderneem ik vanuit twee bedrijven; LevenderWijs en PCML. En beide bedrijven hebben hun eigen huisstijl. Sterker nog, as we speak is de viruele inkt van de PCML Whitepaper die door Kelly is opgemaakt net droog en hebben Kelly...
branding belangrijk

Is branding echt zó belangrijk?

Versterk je uitstraling met branding Vaak krijgen wij de vraag: “Branding? Waarom is dat belangrijk? Ik heb toch al een bedrijfsnaam en een logo? Wanneer mijn website online is in de kleur van mijn logo, dan heb ik een merk toch?” Nou nee. Branding gaat veel verder dan dat. Uiteraard...
gebruik van stockphoto’s

Dit is waarom het gebruik van stockphoto’s je serieus veel geld kan kosten

Iedereen kent het wel; de perfecte mensen op de perfecte locatie. Wat is de definitie van een Stockphoto? Gestandaardiseerde stockfoto’s van veelal algemene onderwerpen die voor vele bedrijven toegepast kunnen worden. Hetzelfde model die voor zo’n beetje elk beroep poseert. Extreem gelukkig ogende mensen met hagelwitte tanden en figuren om...
Bedrijfsmagazine uitbrengen

Je eigen bedrijfsmagazine uitbrengen hoe start je daarmee?

Een van de beste manieren om je te onderscheiden en jezelf neer te zetten als expert is het uitgeven van je eigen bedrijfsmagazine. We krijgen heel vaak de vraag hoe je daar als ondernemer mee start. Die vraag beantwoorden we in dit blog. Een eigen magazine geeft jou een platform...
neuromarketing tips

5 neuromarketing tips om middels fotografie de conversie te verhogen

De overtuigende werking van foto’s is vele malen groter dan welk ander middel dan ook. Met neuromarketing kun je dat effect nog eens vergroten. Er zijn vele technieken om neuromarketing mee toe te passen. Eén daarvan is met de fotografie die je gebruikt binnen je bedrijf en marketingmix. Wat is...
mobile-first-Header_BLOG

Is jouw website klaar voor mobile first?

Mobile first de nieuwe standaard in website ontwikkeling Is jouw website klaar voor de toekomst? Vanaf september 2020 heeft Google wederom zijn algoritme verandert, dit keer gaat het om het tonen van websites die mobile first ontwikkeld zijn; responsive als in mobiel schaalbaar. Deze websites worden als eerst getoond in...
storytelling blog

Storytelling; Je hart in de hoofdrol van je blogs voor rake verhalen

Bloggen. Iedereen doet het. Of iedereen moet het. Voor zichtbaarheid, vindbaarheid en het delen van kennis. Vooropgesteld, je moet niks. Maar je kunt het wél. Als je van moet moed maakt, je expertise inzet en je hart openstelt. Als je schrijft vanuit de kern, maak je verhalen die verbinden, verleiden...
10 Tips voor een perfecte direct mail met hoge response

10 Tips voor een perfecte direct mail met hoge response

Direct Mail is één van de meest effectieve manieren om onder de aandacht te komen van je doelgroep. Ja, dat lees je goed: één van de meest effectieve manieren. En dat niet alleen verhoudingsgewijs is het ook een goedkope manier met een hoog rendement! Maar wat is Direct Mail en...
Zakelijk netwerken - sociaal vs structuur

Sterk in MEDIA en zakelijk netwerken

Netwerken is een groot onderdeel van de acquisitie en marketing binnen bedrijven om nieuwe klanten binnen te halen. Dat kan je lezen in zo’n beetje elk ondernemers handboek wat er te krijgen is. Zonder netwerk bestaat je onderneming niet. Iedereen heeft een netwerk of je daar nu actief iets mee...
404 pagina en 301 redirect

404 pagina’s, 301 redirects?

Waaaatttt? Wat is dat nu weer? Je kent het vast wel.... je leest ergens een leuk blog, bericht, of via Pinterest zie je een leuk product en dit wil je kopen, of in ieder geval je wilt meer info en je klikt op de link. En dan komt er een...
yoast bolletjes uitgelegt

Yoast voor dummies

Een handige uitleg van alle bolletjes in het Nederlands Okee! Je hebt in ons magazine met het thema bloggen veel tips & trics kunnen lezen over bloggen. Je hebt daarin kunnen leren schrijven vanuit je hart. Ook heb je gelezen hoe belangrijk de juiste foto bij jouw verhaal is en dat Google...
fotobewerking

Fotobewerking gebruiken in je marketing

Fotobewerking heeft door de mode en media industrie een slechte reputatie. Bij fotobewerking denken heel veel mensen gelijk aan dunner gemaakte modellen of oudere mensen die er opeens gladgestreken jong uit zien. Of een zekere Kardashian die bij elke foto die ze plaatst haar kont lijkt op te blazen… Maar...
ui-en-ux-design

Wat is UX en UI Design?

UX- en UI-Design zijn termen die we steeds vaker online voorbij zien komen. Maar wat is het, wat is het verschil en hoe zetten wij deze skills in voor onze klanten? Deze vragen beantwoorden we in dit bericht. UX staat voor User Experience DesignUI staat voor User Interface Design In...
Contactformulieren verhogen de conversie op je website

Contactformulieren verhogen de conversie op je website

Er zijn diverse manieren om je klanten, bezoekers van je website met jou of je bedrijf in contact te laten komen. Aangezien er standaard geen mogelijkheid in WordPress zit om een contactformulier toe te voegen aan je website heb je daar een aparte plugin voor nodig. Met welke plugins wij...
hoge-kwaliteit-drukwerk-verhoogt-je-expertstatus

Huisstijldragers met logo bedrukken vergroot je zichtbaarheid

Laatst kwam ik thuis en zag mijn man een sleutelhanger aan mijn tas hangen. Het is een leren sleutelhanger met ons logo erin gestanst. Zijn opmerking: “Jij zet ook echt overal je logo op hè…” Met je logo kan je onwijs veel bedrukken  Ja, dat klopt! Door de jaren heen hebben...
waarom bloggen

Waarom ook jij moet bloggen voor je bedrijf

Bloggen is hot en happening. Iedereen kan het en de blogs schieten als paddestoelen uit de grond. Het lijkt alsof bloggen iets is wat we de laatste jaren allemaal wel doen of gedaan hebben. Toch is het slim om ook nu (weer) te bloggen als je dit niet doet. Niet...
10 tools die bloggen makkelijker maken

10 Tools die bloggen een stuk makkelijker maken

Bloggen is heel belangrijk onderdeel van content marketing. Het is hét middel om je doelgroep online te bereiken en binden aan je bedrijf. Met bloggen zet jij jezelf neer als expert in jouw vakgebied. Maar bloggen is ook heel veel werk. Wij hebben 10 tools die het bloggen een stuk...
onderscheidend vermogen

Met onderscheidend vermogen zet je je concurrenten buiten spel

Herken je dit? Je bedrijf loopt lekker en je hebt een mooie kring van klanten. Maar je merkt dat de offertes die bij je aangevraagd worden steeds vaker afketsen. Je aanbod is goed en je prijs klopt met de kwaliteit die je biedt. Je weet dat je goed bent in...
starten-met-zoekmachine-optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie voor beginners

Maak eerst waardevolle content voordat je met SEO en SEA aan de slag gaat. Er wordt heel veel geschreven over SEO (Search Engine Optimisation of in het Nederlands: Zoekmachine Optimalisatie). Het is dan ook een heel belangrijk onderdeel van je online marketing strategie. Of dat zou het moeten zijn in...
storytelling

Storytelling: bereik je doelgroep met emotie en speel in op gevoel

Beeld je eens in; je hebt een uitdaging en bent op zoek naar een oplossing op internet. Je leest verschillende blogs over de oplossing en ze klinken allemaal goed. Welk bedrijf kies jij dan om jouw uitdaging op te lossen? Juist! Die met het beste verhaal, de beste storytelling! Het...
thuis werken aan je bedrijf

Werken aan je bedrijf in thuis quarantaine

Het is een rare tijd. Heel het land zit op slot en iedereen is thuis aan het werk. Veel ondernemers kunnen op dit moment hun eigen werk niet uitvoeren. Projecten staan op pauze of worden helemaal afgeblazen. Maar wat betekent dat voor je onderneming? Kun je écht niets meer? De...
content strategie maken

7 content tips voor betere SEO resultaten met behulp van neuromarketing

Een goede SEO-strategie is dan ook essentieel om ervoor te zorgen dat jouw diensten of producten makkelijk te vinden zijn. Als ZZP'er of zelfstandig ondernemer wil je natuurlijk altijd het beste voor de dag komen. Je kunt nog zo goed zijn in wat je doet en aanbied, maar wanneer je...
uurtje factuurtje of vaste projectprijs

Uurtje factuurtje of vaste project prijs hanteren?

In dit artikel geven we antwoord op een van de meest gestelde vragen die wij krijgen in onze mailbox. Wat kost [fill in the blank…] en hoeveel uur denk je daarmee bezig te zijn? Op het eerste deel van de vraag hebben we relatief snel een antwoord: Wij werken namelijk...
logo ontwerp kosten

Wat kost een logo ontwerp en welke bestanden van je logo heb je nodig?

Je logo is hét belangrijkste communicatiemiddel voor de herkenbaarheid en naamsbekendheid van je bedrijf. Het ontwerpen van een logo is een vak. Voor de multi-inzetbaarheid van je logo heb je een variatie aan bestandstypen nodig. Elk met een eigen doel en een eigen samenstelling. Met alleen een lage resolutie jpg...
commercieel schrijven

7 tips voor een commerciële tekst schrijven voor op je website

Wanneer jij met je website teksten aan de slag gaat doe je er goed aan die zo commercieel mogelijk te schrijven. Een commerciële tekst is geen keihard verkoop praatje. Zelf houden wij ook niet van gelikte salesteksten die te goed klinken om waar te zijn. 😉Een commerciële tekst is een activerende...
unieke-eigenschappen-omzetten-in-salesteksten

Zo zet jij je unieke eigenschappen optimaal in voor je marketing

Jouw Unique Selling Points omzetten naar wervende salesteksten Bij het opstellen van je USP heb je waarschijnlijk jezelf in de hoofdrol gezet. Dat doet iedereen; het gaat immers om jouw unieke eigenschappen. Maar in de marketing werkt het het beste wanneer jij niet jezelf maar je doelgroep in de hoofdrol...
maak je bedrijf uniek

Zo maak je jouw bedrijf uniek

Je kunt onwijs veel kennis en idioot veel talent hebben voor wat je doet, maar mensen kunnen dat niet aan je zien. Zéker in de online wereld waarin wij leven is het lastig om je te onderscheiden. Maar uiteraard niet onmogelijk. Jij hebt namelijk iets wat geen enkele van jouw...
ingredienten-blog

11 onmisbare ingrediënten van een succesvol blog

Jij wil graag gaan bloggen. Top! Je weet dat dat je gaat helpen met het vergroten van je naamsbekendheid en expert status. Maar je weet alleen niet zo goed hoe te beginnen en hoe je een goed blogbericht opbouwt. Dan hebben wij goed nieuws! Wij gaan het je hieronder precies...
landingspagina opstellen

In 14 stappen de ultieme landingspagina opstellen

Een landingspagina is die pagina op je website die jouw product of dienst het beste omschrijft en waarvan jij wil dat iedereen het leest. Het is je salespagina of leadpagina die volledig gericht is op verkopen van jouw product of dienst. Het enige doel van landingspagina is jezelf te positioneren...
corner stone content opstellen

De ultieme Corner Stone content voor je landingspagina opstellen

Corner Stone content is die pagina op je website die jouw product of dienst het beste omschrijft en waarvan jij wil dat iedereen het leest. Corner stone content is de meest belangrijke, informatieve en best geschreven content van je website. Het is je salespagina of landingspagina die volledig gericht is...
perfecte homepagina

Maak in 8 stappen de perfecte homepagina

Je homepagina is de voordeur van je website; op deze pagina vinden mensen de bevestiging dat ze gaan vinden waar ze naar zoeken op jouw website. Een veel gemaakte denkfout is dat iedere bezoeker binnenkomt op de homepagina van je website. Maar wanneer de SEO van je website goed werkt,...
communiceren met u of jij

Communiceren op je website: ‘jij’ of ‘u’?

Een van de meest gestelde vragen die wij krijgen is: "Moet ik professioneel communiceren in U of in JIJ? In dit blog vind je ons antwoord. Naast dat wij nieuwe websites ontwikkelen en bestaande sites verbeteren adviseren wij onze klanten steeds vaker in het gehele marketing plaatje. Dat gaat van stijl in fotograferen, gebruik van Social Media en...
lettertype voor je website

Wat is het beste lettertype om te gebruiken op je website?

Er zijn letterlijk duizenden lettertypes om uit te kiezen: van klassiek tot zeer modern en van strak tot sierlijk. Maar welke zijn nu het beste te gebruiken op je website? Wat zijn de verschillen en waar moet je op letten bij het kiezen? De eerste selectie om te komen tot...
wordpress consultants

Klanten testimonials verhogen je expertstatus!

Je expertstatus verhogen kun je op vele manieren doen. Eén van die manieren is het plaatsen van testimonials van klanten op je website en Social Media. Mensen hechten enorm veel waarde aan de mening van anderen. Dit wordt ook wel ‘social proof’ genoemd en is inderdaad onwijs belangrijk. Veel van de beslissingen...
hoge-kwaliteit-drukwerk-verhoogt-je-expertstatus

Hoge kwaliteit drukwerk verhoogt je expertstatus!

Als bedrijf zijn er tal van manieren om in de directe omgeving op te vallen en een groot bereik binnen je doelgroep te behalen. Natuurlijk zorg je dat je online goed zichtbaar bent, via een goede SEO-geoptimaliseerde website en door actief aanwezig te zijn op sociale media. Maar het inzetten...
eigen-magazine-uitgeven

Je eigen magazine uitgeven verhoogt je expertstatus!

Een van de beste manieren om je te onderscheiden en jezelf neer te zetten als expert is het uitgeven van je eigen boek. Maar een boek schrijven is heel veel werk en neemt hoge kosten met zich mee. Een veel betaalbaarder alternatief is het uitgeven van je eigen magazine. Waarom zou je...
expert-in-vakgebied

Hoe zet je jezelf neer als expert in jouw vakgebied?

Jij bent onwijs goed in wat je doet. Je hebt veel vakkennis en weet als geen ander jouw klanten snel en efficiënt te bedienen. Maar hoe overtuig je jouw doelgroep van jouw expertise en laat jij jouw concurrentie ver achter je en zet jij jezelf neer als expert in jouw...
pijlers conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie; 4 pijlers om toe te passen op je website

Conversie optimalisatie kun je op vele manieren toepassen. Het gaat verder dan simpele AB testen op de vorm en kleur van de knoppen op je website. Denk aan: tekstuele aanpassingen, design aanpassingen en zelfs technische aanpassingen die de snelheid van jouw website vergroten. Door conversie optimalisatie toe te passen richt...
leesbaarheid optimaliseren conversie optimalisatie

Conversie-optimalisatie tip: Leesbaarheid van je teksten optimaliseren

Mensen die surfen op internet zijn lui. Waarschijnlijk ben jij, voor het lezen van deze blog, eerst naar beneden gescrold om te kijken of de informatie die gegeven wordt relevant is voor jou, en hoe lang deze tekst is. Je hebt de koppen gescand en bent erachter gekomen dat je...
handleiding starten met content marketing

De ultieme handleiding voor starten met content marketing

Maar hoe doe je dat nu? Starten met content marketing… Met het online plaatsen van een website die je daarna volledig met rust laat sla jij volledig de plank mis. Content marketing, daar ga je de wedstrijd mee winnen… Maar wat betekent het nu eigenlijk? Het internet staat vol. Heel...
kernpunten content marketing

De vier kernpunten van content marketing

Wil je gaan werken met contentmarketing en deze naar een hoog niveau willen brengen dan moet je toch echt zelf aan de bak! Van achterover leunen is nog niemand rijk geworden. Maar voordat je lukraak zelf aan de slag gaat, zijn er een paar stappen die je moet nemen en...
content strategie maken

Ontdek hoe je in 6 makkelijke stappen een content strategie maakt

Content marketing met storytelling dé manier bij uitstek om jouw doelgroep online te bereiken en verbinding mee te maken. Het internet is aan het groeien en verwilderen. Er zijn over de hele wereld meer dan 1,24 miljard websites, 2 miljoen daarvan zijn er geschreven in het Nederlands. Om nog maar...
content kalender trello

Pro-tips hoe je een content kalender maakt in Trello

Een content kalender voor je social media-kanalen geeft focus, overzicht en inspiratie. Maar waar moet een goede content kalender aan voldoen en hoe zet je die op? Je leest hieronder onze pro-tips! Je wil graag actief zijn op Social Media. Maar je weet niet zo goed hoe je dat moet...
zoekwoordonderzoek

Genereer meer verkeer naar jouw website met zoekwoordenonderzoek

Meer verkeer op jouw website, wie wil dat nou niet? Maar hoe doe je dat precies? Linkbuilding? Nee, te ingewikkeld. In dit artikel leg ik je uit hoe je het verkeer van jouw website laat stijgen met behulp van een zoekwoordenonderzoek. Zo ga je onder andere leren wat een zoekwoordenonderzoek...
online publiek groeien

Zo laat jij je online publiek groeien! 5 tips over online marketing

Wanneer je een website hebt wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen die site bezoeken. Zonder bezoekers had je net zo goed niet kunnen investeren in een strakke webpagina. Maar hoe zorg je er nu voor dat de juiste bezoekers naar je website komen? Hoe bereik je jouw doelgroep en...
onderhoud aan je website

In 7 stappen de gebruikerservaring van je website verbeteren

Kies jij voor hip en trendy of voor gedegen en tijdloos? Een aantal jaren geleden gingen we echt los op websites, alles werd uit de kast getrokken om een super hippe onwijs gave website te ontwikkelen met veel toeters en bellen. Inmiddels weten we wel beter. Er drie redenen waarom...
marketingboeken

5 marketingboeken om zelf mee aan de slag te gaan

Ook wij als marketing professionals lezen veelvuldig boeken over uiteenlopende marketing onderwerpen. Ter inspiratie en om onszelf steeds een beetje meer te leren over allerlei vlakken die bij marketing komen kijken. Nieuwe tools en technieken maar ook aanverwante onderwerpen zoals wet- en regelgeving. Hieronder hebben we 5 boeken uitgekozen die...
persona maken

Jouw ideale klant bereiken; omschrijf een persona.

Met contentmarketing probeer je een zo groot mogelijke groep mensen te bereiken. Maar 'een groep mensen' is niet handig om je pijlen op te richten. Wat je wil is jouw ideale klant bereiken. Die mensen die daadwerkelijk naar jouw product of dienst op zoek zijn. Alleen als jij in kaart...
marketing funnel opzettn

In 4 stappen de perfecte digitale marketing funnel opzetten

De beste en meest standhoudende manier van online marketing is content marketing. Wij roepen het al een tijdje en we blijven het gewoon herhalen. Want nog lang niet iedereen zet contentmarketing goed in met hoge conversie en de gewenste resultaten. Zoals bij elke vorm van marketing heb je een uitgedachte...
goede professionele profielfoto

3 tips voor een goede professionele profielfoto

Veel ondernemers gebruiken een vakantiekiekje als profielfoto voor hun zakelijke netwerken. Met de gedachte dat je hartstikke leuk en lekker gebruind op de foto staat. Leuk, maar niet altijd handig zo'n profielfoto met in de achtergrond alcoholische taferelen, mensen in bikini of die eeuwige Egyptische kameel. Wij hebben zelf zo...
waarom faq pagina

5 redenen waarom elke website een FAQ pagina zou moeten hebben

Een FAQ-pagina, oftewel Frequently Asked Questions aka veel gestelde vragen pagina, is een waardevolle bron voor zoekwoorden en verdiepingsinformatie. Veel bedrijven vergeten deze echter toe te voegen aan de website en dat is écht een gemiste kans. Elk bedrijf krijgt vragen over de producten of diensten die geleverd worden. De...
Maak met je eigen smartphone unieke foto’s voor je blogs en social media

Maak met je eigen smartphone unieke foto’s voor je blogs en social media

Foto’s maken kun je altijd met je telefoon. Die heb je doorgaans overal bij je! In juli organiseerden wij op ons kantoor een workshop Fotograferen met je Smartphone voor ondernemers. De workshop werd gegeven door niemand minder dan Ellen Pichotte van www.smart-foto.nl. Omdat wij vaak vragen krijgen vanuit onze klanten die worstelen met...
8 tips om je online zichtbaarheid vergroten met LinkedIn

8 tips om je online zichtbaarheid vergroten met LinkedIn

Iedere ondernemer weet dat social media belangrijk zijn en veel ondernemers zijn goed bezig op Facebook en Instagram. Maar… LinkedIn wordt vaak overgeslagen en dat is zonde! Hieronder vertellen wij je hoe jij jezelf kan onderscheiden op LinkedIn. Laat ik starten met het verschil uit te leggen tussen Facebook (en...
verschil-seo-en-sea

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Hoger komen in Google, dat wil iedereen en dat kan op meerdere manieren: organisch (SEO) en betaald (SEA). Maar wat is nu de beste manier? Vindbaarheid in Google en je ranking op de eerste pagina van zoekmachines is een zeer besproken onderwerp. Er is heel veel online te vinden over...
Wat is een WordPress Plugin?

Wat is een WordPress Plugin?

Update: 8 juni 2019 - Blog gepubliceerd op 16 februari 2016 Plugins zijn kleine stukjes software - programmaatjes - die je je website kunnen aanvullen en verrijken. Zie het als een uitbouw van een huis. In basis is het huis bruikbaar, maar met een aanbouw of dakkapel wordt hij beter....
waarom je website nooit af is

Dit is waarom je website nooit af is

Na oplevering van je gloednieuwe website kun je niet in een hangmat gaan liggen wachten. Je website genereert geen leads automatisch. Stel: je bent ondernemer (of werkt op een marketingafdeling) en je hebt een website laten maken en na oplevering denk jij: nu gaat het gebeuren... Ik heb alles goed...
blauwe banaan gele banaan

Is jouw bedrijf een gele of blauwe banaan?

Waar ben JIJ nou echt goed in? Kan je dat zo opnoemen? Waarom zou ik jouw product moeten kopen? Wat maakt jou uniek ten opzichte van je concurrenten. Ben jij de blauwe banaan? Ofwel onderscheid je je genoeg ten opzicht van alle gele bananen, dus de massa? Natuurlijk ben je open en...
google mijn bedrijf

Waarom Google Mijn Bedrijf noodzakelijk is voor je bedrijf

Je wist natuurlijk al dat WordPress en Google een goede relatie samen hebben.  Waarom zou je deze relatie niet nog meer voeden door de aangeboden tools van Google te gebruiken. In dit blog vertel ik wat over Google Mijn Bedrijf, waarom je als bedrijf echt niet zonder kan! Word beter zichtbaar én...
black hat white hat

Black Hat vs White Hat

Wat je moet weten over SEO en het gebruik ervan. Black Hat, Grey Hat, White Hat SEO…Waaaaattt?! We willen allemaal dat onze website hoog scoort in Google (zoekmachines) en net zoals in het verkeer weten we (bijna) allemaal wat wel en niet hoort in het verkeer; denk aan door rood rijden, doorgetrokken...
online-marketing-versterken-met-gedrukte-marketing

3 redenen om je online marketing te versterken met gedrukte marketing

Val op in de massa en versterk je online zichtbaarheid met drukwerk en gedrukte media. In de digitale wereld bezuinigen veel bedrijven op marketingkosten als het aankomt op drukwerk. Zonde! Juist nu kun je je als bedrijf onderscheiden door juist wel te investeren in gedrukte marketing. Alle bedrijven hebben ermee te...
gunfactor verhogen

9 tips om je gunfactor te vergroten

Wist je dat gemiddeld 80% van je doelgroep hun aankoop impuls laat afhangen van jouw persoonlijke gunfactor? Jouw (zakelijke) connectie gunt jou dus een opdracht, productverkoop of klus. Of niet. Met onderstaande 9 tips kun jij je gunfactor positief beïnvloeden en zo het aantal opdrachten waar je een “ja” op...
wordpress consultants

De volgende stap in professionalisering: WordPress Website Consultants

Een kijkje in onze Sterk in MEDIA keuken. 2016 en 2017 stonden in het teken van persoonlijke ontwikkeling – met als grootste winpunt de ontwikkeling van Sterk in MEDIA. Maar we zijn er nog niet!2018 en 2019 staan in het teken van professionalisering; we gaan groeien met ons bedrijf met...
zelf aan de slag met content marketing

Content marketing werkt en iedereen er zelf mee aan de slag

Waarom iedereen goede content zou moet ontwikkelen Onderscheid jezelf van anderen met unieke kwalitatief goede content. Vandaag de dag is er heel veel concurrentie in ieders vakgebied. Op internet is het lastig jezelf te onderscheiden omdat zoekmachines als Google maar plek heeft voor een paar resultaten op de eerste pagina....
google page speed insights

Geloof niet zomaar Google PageSpeed ​​Insights

Je website is af en je wilt hem nu gelijk checken op snelheid, want hé, als ie snel is wordt ie beter gevonden in Google toch? Dus ga je naar Google PageSpeed ​​Insights, je voert je URL in en voilá je ziet het direct het resultaat!Echter zie je veel punten waar...
waarom je website niets oplevert

6 redenen waarom je website geen klanten oplevert

Heel veel ondernemers lopen met hetzelfde probleem; er is een website, maar die website levert geen klanten op. De formulieren worden niet ingevuld voor contact en de aanmeldingen voor de nieuwsbrief zijn niet om over naar huis te schrijven. Waar ligt dat aan? Bij veel ondernemingen ligt dat niet aan...
content marketing creeren

3 manieren om sterke content te creëren

Met goede content marketing vergroot je je expert-status en je gunfactor door online je bereik te verveelvoudigen. In een wereld waarin we door concurrentie overspoeld worden zijn er maar weinig manieren om op te vallen in de online massa. Maar wat elk bedrijf uniek maakt te opzichte van die concurrentie...
google vindbaarheid yoast helpt je

Google vindbaarheid: Yoast helpt je!

Kennis opfrissen over vindbaarheid in Google: Wij hebben onze Yoast certificeringen behaald. Kerstvakantie is voor ons traditiegetrouw dé tijd om te werken aan ons bedrijf. Naast de feestdagen en de broodnodige vrije dagen spenderen Wendy en ikzelf die dagen ook aan het werken aan onze eigen marketing. Onze website krijgt altijd de...
succesfactoren van focus op je online marketing

De 5 succesfactoren van focus op je content marketing

Content marketing is een vak, een vak apart. Maar dat betekent niet dat je álles altijd moet uitbesteden aan een marketingbureau om van jouw online zichtbaarheid een succes te maken. Een aantal onderdelen van jouw content marketing kun je best zelf (leren). Ik geef je hieronder 5 onderdelen die iedereen,...
wordpress hosting

Het belang van goede hosting voor WordPress

Je website valt of staat met een goede fundering. Hoe heb jij dat geregeld? Het belang van goede hosting en beveiliging Je wil een website, of je hebt er al een, en je weet dat je dan ook “hosting” nodig hebt. Het is zo’n vakjargon woord waar webbouwers het altijd over...
wat kost een website

Wat kost een website?

Wat kost een website? Gem. 10 keer per week krijgen wij die vraag.  Die vraag is net zo makkelijk te beantwoorden als “Wat kost een auto?”.  Wanneer je een Suzuki dealer binnenloopt en je vraagt om een offerte voor een auto en vervolgens loop je een Audi dealer binnen met dezelfde...
accessibility-webtoegankelijkheid-a11y

Accessibility oftewel webtoegankelijkheid binnen WCEU19

Waar vorig jaar tijdens WordCamp Europe in Belgrado talks over Accessibility (afgekort a11y) nog volle zalen trok omdat heel veel bezoekers relatief nieuw waren tot de term, is het nu een hot item binnen de organisatie. In de wereld om ons heen worden onze ogen steeds meer geopend voor de...
tips werken aan je website zonder technische kennis

Optimaliseer je afbeeldingen.

Heb jij er wel eens op gelet op de eigenschappen van de afbeeldingen op je website? Naast dat mensen vaak zoeken op teksten in Google wordt er ook steeds vaker naar afbeeldingen gezocht. En jij kunt je afbeeldingen ook optimaliseren om beter gevonden te worden. Hieronder vier tips voor verbeteren van...
tips werken aan je website zonder technische kennis

Maak je pagina’s leesbaar door goed gebruik van koppen en subkoppen.

Voordat iemand online begint aan een lange tekst, scant men eerst de subkoppen om te kijken of elke alinea de moeite waard is. Mensen (bezoekers van jouw website) lezen online niet graag veel tekst, tenzij de content écht interessant is en antwoord geeft op hun vraag. Jij kunt je website verbeteren...
tips werken aan je website zonder technische kennis

Conversie optimalisatie tip: Plaats activerende Call 2 Actions

Als er op jouw pagina niet wordt aangespoord tot die actie, dan zullen mensen hem ook niet opvolgen. Je website heb je omdat je wilt dat mensen iets gaan doen; Contact met je opnemen, een offerte aanvragen, een workshop of training boeken, een item kopen in je shop en noem...
tips werken aan je website zonder technische kennis

Intern linken tussen aanverwante pagina’s

Buiten je menustructuur om kun je verbanden leggen tussen je pagina’s. Intern linken heet dat. Wanneer je op verschillende pagina’s vertelt over dezelfde of versterkende onderwerpen dan kun verwijzen naar die pagina’s in je teksten.Intern linken doe je om; 1. Bezoekers langer op je website te houden2. Je maakt het...
tips werken aan je website zonder technische kennis

Ververs de teksten op je website regelmatig

Wat veel ondernemers maar heel weinig doen, is surfen op de eigen website. Wanneer ben jij voor het laatst op je eigen website geweest als bezoeker? Ververs de teksten op je website (regelmatig). Bedrijven staan nooit stil; zijn constant in ontwikkeling en beweging. Met goede websites is dat net zo. De beste...
onderhoud aan je website

Onderhoud aan je website: 5 tips om zelf aan de slag te gaan

Onderhoud aan je website is niet altijd technisch… Hoe vaak kijk jij naar je eigen website, wat staat er allemaal op en klopt dat ook allemaal nog? Is het laatste nieuws op je nieuwspagina wel écht het laatste nieuws? Herken je dit?Je hebt al een tijdje een website. Toen hij...
9-geheimen-van-wordpress

9 geheimen in WordPress

Wist jij dat WordPress leuke, handige én nuttige dingen heeft verstopt? Vandaag deel ik een 9-tal met je. Doe er zeker je voordeel mee! Het zal je weer een hoop gezoek en gedoe besparen en dat wil je toch? Tijd is geld en geld is handig Hier komen ze: Tabje...
waar moet je op letten bij het kiezen van een webdesigner

Hoe weet je of jouw webdesigner goed is?

Waar moet je op letten bij het uitkiezen van een webbouwer die voor jou je website gaat maken Wanneer je op zoekt bent naar een webdesigner, merk je dat het verschil in prijzen enorm is. Je kunt al een website krijgen voor 200 euro, maar een beetje ontwerpbureau vraagt al gauw...
klantloyaliteit-persoonlijke-aandacht

Klantloyaliteit door een beetje persoonlijke aandacht

Hoe geef je je klant het gevoel dat jij hen écht waardeert? Voor veel ondernemers is het binnenhalen van nieuwe klanten niet de leukste taak van de week (de mijne ook niet), maar het hoort nu eenmaal bij het totaalplaatje van ondernemen. Anders bestaat je onderneming over een tijdje waarschijnlijk...
visitekaartjes hoe belangrijk zijn ze

Visitekaartjes, hoe belangrijk zijn ze?

Opvallen in de massa is voor iedere ondernemer belangrijk. Het aantal zzp’ers in Nederland blijft elke dag stijgen en de concurrentie loert om elke hoek om jouw klanten naar zich toe te trekken. Maar hoe val je op, zonder dat het je klauwen vol geld en tijd kost? Netwerkbijeenkomsten Als...
kleur huisstijl psychologie van kleur

Wat doet kleur met je merk, je huisstijl en je doelgroep?

Welke kleur heb jij gebruikt in je huisstijl? Heb jij een kleur gekozen die je gewoon mooi vond of heb je er écht over nagedacht? Kleur heeft (onbewust) een enorme invloed op ons mensen. Het kan onze stemming beïnvloeden, ons koopgedrag sturen en zelfs ervoor zorgen dat we wel of...
waar-moet-je-op-letten-bij-de-aanschaf-van-een-webwinkel

Waar moet je op letten bij de aanschaf van een webwinkel

Zoals in mijn vorige blog beloofd: hier een blog over de valkuilen bij de aanschaf van een webshop. Net als bij een normale website, is ook het aanbod aan ontwikkelaars van webshops heel groot en uiteenlopend. Over het algemeen lopen de prijzen net zo ver uiteen. Beginnend bij 500 oplopend...
wees-herkenbaar

Wees herkenbaar

“Niet omdat het moet, maar omdat het kan.” (TELE 2, 2016) Iedereen kent het wel, dat deuntje uit de radioreclame dat blijft hangen… Een pakkende slogan op tv die je de volgende dag nog steeds weet te noemen. De prominente foto die je elke week weer tegen komt wanneer je...
simpel-seo

Simpel SEO? Bestaat dat?

Hoor je dat wel eens, je website moet wel SEO geoptimaliseerd zijn..... waaat?? Ja dat dus, SEO geoptimaliseerd. Maar weet jij eigenlijk wat dat inhoudt? Google je vriend of vijand? Als je een website hebt, dan is het wel handig als deze ook gevonden wordt door je klant, ja toch?...

Vraag gratis ons
marketing magazine aan!

Boordevol met tips en trics waarmee jij zelf aan de slag kunt. Elke editie heeft een eigen thema.

Het magazine ontvang je als digitale link na aanmelding op ons gratis abonnement voor Maandag = Blogdag in je mailbox.

Logo_Sterk-in-MEDIA_wit_250

13 jaar ervaring in het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van (huisstijl)drukwerk.

West-Friese nuchterheid, heldere taal en een gezonde dosis enthousiasme. Dat is wat je kan verwachten. Zo simpel is het.

Volg ons op:

Contact opnemen:

Sterk in MEDIA
Galileistraat 67
1704 SE Heerhugowaard