Beeldbank fotografie
Je eigen unieke stijl in foto's
Jezelf neerzetten als expert in jouw vakgebied vraag erom jezelf ook écht neer te zetten. Met fotografie!
Het lijkt zo handig; je website, folder en social media tijdlijn vullen met stockphoto's. Dat zijn mooie foto's en er zijn heel veel gratis sites te vinden waar je ze zó vanaf kunt plukken.
Maar stockphoto's missen authenticiteit, een goed verhaal en bovenal het unieke aspect van jou als ondernemer en je bedrijf.
Wij geven je 3 redenen waarom je eigen beeldbank van onschatbare waarde is
Uniek & Authentiek
Met je eigen beeldbank kun je jouw unieke eigenschappen belichten op een manier die een stockfoto nooit voor elkaar krijgt.
Professionaliteit
Dat je als ondernemer investeert in je eigen foto's geeft naar de buitenwereld een heel duidelijk signaal: Jij bent een professional die alleen met de beste materialen werkt.
Herkenning
Mensen die graag zaken met mensen die ze kennen. Middels fotografie leert jouw doelgroep je al in je marketinguitingen kennen en herkennen.
Een relatief nieuw fenomeen is
Beeldbank fotografie of Beeldstrategie.
Door te werken aan jouw eigen persoonlijke en unieke beeldbank kun jij jezelf optimaal onderscheiden van je concurrentie. Door in je marketing gebruik te maken van eigen foto’s met jouw eigen unieke stijl en werkwijze vastgelegd gaat jouw marketingmiddel nóg meer leven. Jouw doelgroep herkent niet alleen je verhaal maar ook jouzelf en je bedrijf in één oogopslag.
Door het creëren van unieke beelden laat je een stukje van die unieke factor van jouw bedrijf zien.
Een goed zakelijk portret laat niet alleen zien hoe je eruit ziet, het laat zien wie jij bent en wat je doet.
Wellicht vaak onderschat, maar een goede profielfoto op Social Media zoals LinkedIn is een belangrijk onderdeel van een professionele uitstraling. Zoekmachines laten dit soort profielen vaak bovenaan in de zoekresultaten zien. En welke indruk laat dan een vakantiekiekje achter?
TIP: Wanneer jij een zakelijke afspraak hebt met iemand die je nog niet kent, zoek je die op via LinkedIn. Dat doen jouw gesprekspartners dus ook! Zorg voor een professionele foto in je Social Media accounts. Dan heb je de perfecte eerste indruk al gemaakt.
Ondernemersfotoshoot
Een fotoshoot speciaal voor ondernemers hoeft helemaal niet duur te zijn. Wij hebben in samenwerking met Dana Schoenmaker een heel mooi pakket samengesteld.
Investering: 249,- ex btw en eventuele reiskostentoeslag
Workshop Smartphone fotografie
Een workshop speciaal voor zelfstandig ondernemers die super actief zijn met Content Marketing en daar graag willen werken met hun eigen beelden. In samenwerking met Ellen Pichotte wordt deze workshop georganiseerd.
Investering: 199,- ex btw en eventuele reiskostentoeslag
Fotobewerking;
van een mooi plaatje het perfecte plaatje maken
Wanneer je een website hebt, of een flyer wilt verspreiden of je bedrijf middels een brochure of magazine wilt promoten dan heb je uiteraard steengoede teksten nodig om datgene te vertellen wat je doelgroep wil horen.
Maar naast die tekst is de juiste foto ook super belangrijk. Wij krijgen heel vaak fotomateriaal van onze klanten doorgestuurd die nét niet het perfecte plaatje is. Vaak staat er een storend element in het beeld of is de kleur niet helemaal goed. Dat is het soort fotobewerking waar ik het over heb als ik zeg dat fotobewerking vaak onmisbaar is voor het perfecte plaatje.
Veel gestelde vragen
over het gebruik van foto's
Nee, we adviseren je eigen beeldbank aan te leggen en deze waar nodig aan te vullen met stockphoto's. Maar ga wel kieskeurig om met de stockphoto's die je kiest. Zoek altijd naar een uniek beeld. De standaard gelikte lachende mensen met veel te witte tanden kunnen écht niet meer!
Het aantal foto's is geheel afhankelijk van wat voor website je hebt, wat voor diensten je biedt en hoeveel pagina's je hebt. Dat is voor elke website anders.
Als leidraad kun je rekening houden met twee foto's per pagina. Eentje als sfeerfoto en eentje als aanvulling op je teksten. En natuurlijk mag een goede profielfoto op je contactpagina niet missen.
Je loopt serieus een groot risico wanneer je foto’s download van Google dat de betreffende fotograaf je een factuur stuurt voor oneigenlijk gebruik van de foto.
De facturen kunnen enorm variëren in hoogte van een paar tientjes tot duizenden euro’s per foto.
Fotografen kunnen op diverse manier op zoek naar alle websites waar hun foto gebruikt wordt. Dat kan bijvoorbeeld via Google Images of Tineye.com
Iedereen kan zo zoeken met een URL of een afbeelding uploaden. Het programma gaat dan opzoek naar afbeeldingen die hetzelfde zijn of naar afbeeldingen die de foto bevatten.
Zo’n zoektocht is dus vrij eenvoudig uitgevoerd en de onrechtmatige gebruiker heel makkelijk opgespoord. Je kan er dus vanuit gaan dat je vroeg of laat een factuur op de mat krijg als je Google gebruikt als beeldbank voor je eigen commerciële doeleinden.
En geef die fotografen eens ongelijk... Jij wilt immers toch ook betaald worden voor je werk?
Het menselijk brein is in staat om binnen 13 milliseconde om een foto ‘te lezen’. Je leest het goed: binnen 13 milliseconde! En als je in het achterhoofd houdt dat een goede foto meer zegt dan 1000 woorden, kun je uitrekenen hoeveel informatie een foto per seconde over kan brengen.
Op websites en social media is duidelijk dat beeld en vormgeving grotendeels de eerste indruk bepaalt. Binnen 6 seconde bepaalt een bezoeker van een website of die aansluit bij wat hij/zij zoekt. Een belangrijke eerste indruk dus. Na 6 seconde kunnen ze dus zomaar op weg zijn naar je concurrent.
Verder zorgen goede foto’s voor onderscheidend vermogen, ze laten zien dat je anders en beter bent dan jouw concurrentie! Onderzoek heeft ook uitgewezen dat goed beeldmateriaal beter is voor de verkoop, het is conversie verhogend. De kwaliteit van de foto’s wordt vertaald in de kwaliteit van het bedrijf.
De workshop Smartphone fotografie wordt niet door ons zelf gegeven, maar voor onze samenwerkingspartner Ellen Pichotte.
Voor meer informatie over de workshop en het boeken daarvan verwijzen wij je naar haar eigen website.
De duur van de workshop is van 10.30 uur tot 16.00 uur.
De groepen zijn klein, zodat iedereen genoeg aandacht krijgt (inclusief koffie/thee/water met iets lekkers en een heerlijke lunch).
Je krijgt een digitale hand-out met de gegeven informatie.
Investering : 199,- ex btw
Inspiratie nodig?
Heb je geen idee wat er allemaal mogelijk is op marketing gebied?
Kom met ons brainstormen!
Je zult zien dat er een stroom aan inspiratie los komt, en je gaat gegarandeerd met een leuk idee naar huis.
Gratis en vrijblijvend uiteraard. 🙂
13 jaar ervaring in het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van (huisstijl)drukwerk.
West-Friese nuchterheid, heldere taal en een gezonde dosis enthousiasme. Dat is wat je kan verwachten. Zo simpel is het.
Volg ons op:
Contact opnemen:
Sterk in MEDIA
Galileistraat 67
1704 SE Heerhugowaard