Beeldbank fotografie
Je eigen unieke stijl in foto's

Jezelf neerzetten als expert in jouw vakgebied vraag erom jezelf ook écht neer te zetten. Met fotografie!

Het lijkt zo handig; je website, folder en social media tijdlijn vullen met stockphoto's. Dat zijn mooie foto's en er zijn heel veel gratis sites te vinden waar je ze zó vanaf kunt plukken.

Maar stockphoto's missen authenticiteit, een goed verhaal en bovenal het unieke aspect van jou als ondernemer en je bedrijf.

Wij geven je 3 redenen waarom je eigen beeldbank van onschatbare waarde is

Uniek & Authentiek

Met je eigen beeldbank kun je jouw unieke eigenschappen belichten op een manier die een stockfoto nooit voor elkaar krijgt.

Professionaliteit

Dat je als ondernemer investeert in je eigen foto's geeft naar de buitenwereld een heel duidelijk signaal: Jij bent een professional die alleen met de beste materialen werkt.

Herkenning

Mensen die graag zaken met mensen die ze kennen. Middels fotografie leert jouw doelgroep je al in je marketinguitingen kennen en herkennen.

Een relatief nieuw fenomeen is
Beeldbank fotografie of Beeldstrategie.

Door te werken aan jouw eigen persoonlijke en unieke beeldbank kun jij jezelf optimaal onderscheiden van je concurrentie. Door in je marketing gebruik te maken van eigen foto’s met jouw eigen unieke stijl en werkwijze vastgelegd gaat jouw marketingmiddel nóg meer leven. Jouw doelgroep herkent niet alleen je verhaal maar ook jouzelf en je bedrijf in één oogopslag.

Door het creëren van unieke beelden laat je een stukje van die unieke factor van jouw bedrijf zien.

Beeldbank fotografie

Storytelling met fotografie

Naast geschreven verhalen zien we ook steeds meer dat fotografie emotie bevat. Hedendaagse foto’s in folders, op websites en in contentmarketing beelden een verhaal uit, bevatten emotie of actie en zien er niet in scene gezet uit.

De beelden die het beste werken om jouw bedrijfsverhaal kracht bij te zetten zijn foto’s die professioneel gemaakt zijn speciaal voor jouw bedrijf. Ze vertellen het verhaal van jou producten of dienstverlening. Hebben jouw eigen stijl en sta je zelf ook af en toe op.

Een goed zakelijk portret laat niet alleen zien hoe je eruit ziet, het laat zien wie jij bent en wat je doet.

Wellicht vaak onderschat, maar een goede profielfoto op Social Media zoals LinkedIn is een belangrijk onderdeel van een professionele uitstraling. Zoekmachines laten dit soort profielen vaak bovenaan in de zoekresultaten zien. En welke indruk laat dan een vakantiekiekje achter?

TIP: Wanneer jij een zakelijke afspraak hebt met iemand die je nog niet kent, zoek je die op via LinkedIn. Dat doen jouw gesprekspartners dus ook! Zorg voor een professionele foto in je Social Media accounts. Dan heb je de perfecte eerste indruk al gemaakt.

Beeldbank fotografie

Uitbesteden aan een fotograaf

Voor professionalisering is het een goed idee om in elk geval een aantal van je foto's door een vakkundig fotograaf te laten maken. 

Het hoeft niet van jou als model te zijn, maar van jou zoals je bent, zoals de mensen je kennen en zoals je nieuwe klanten je leren kennen.

En... je hoeft natuurlijk niet altijd op elke foto zelf volledig in beeld te zijn. Foto's van jouw werkruimte en producten die jij veel gebruikt zijn ook heel waardevol!

Ondernemersfotoshoot

Een fotoshoot speciaal voor ondernemers hoeft helemaal niet duur te zijn. Wij hebben in samenwerking met Dana Schoenmaker een heel mooi pakket samengesteld.

  • Fotoshoot 1,5 a 2 uur
  • Profielfoto zakelijk (voor o.a. LinkedIn)
  • Profielfoto spontaan (voor o.a. Instagram)
  • Foto's van jou aan het werk
  • Sfeerfoto's van je werkplek en/of jouw producten
  • Aantal foto's digitaal: 8 stuks

Investering: 249,- ex btw en eventuele reiskostentoeslag

Beeldbank fotografie

Zelf leren fotograferen met je smartphone

Voor je blogs en social media is het vaak niet nodig om een professionele foto te gebruiken. Het zou ook enorm in de kosten gaan lopen als je voor elk bericht weer foto's zou laten maken. 

Gelukkig kan je zelf leren fotograferen met je smartphone! Met een aantal handige tips en trics leer jij zelf creatief omgaan met je foto's en met een handige app leer je hoe je de foto's kan bewerking. 

Workshop Smartphone fotografie

Een workshop speciaal voor zelfstandig ondernemers die super actief zijn met Content Marketing en daar graag willen werken met hun eigen beelden. In samenwerking met Ellen Pichotte wordt deze workshop georganiseerd.

  • Met je smartphone goed fotograferen (een stukje fotokennis)
  • Beelden snel bewerken voor diverse plaatsingen
  • Welke beelden mensen aanspreken en waarom
  • Spelen met het standpunt van je foto
  • De instellingen achter de schermen
  • De geheimen van fotografie

Investering: 199,- ex btw en eventuele reiskostentoeslag

Beeldbank fotografie

Beeldstrategie en advies

Wanneer je het écht goed wilt aanpakken dan raden wij aan om te werken aan je eigen beeldstrategie. Dat betekent dat je voordat je aan een fotoshoot begint je eerst helemaal in kaart brengt wat voor foto;s je nodig hebt, welke boodschap je wilt afgeven, welke sfeer de foto's moeten neerzetten en of je op locatie wilt schieten of juist "inhouse".

Bij Beeldstrategie komt ook meteen aan bod voor welke doeleinden de foto's gebruikt gaan worden en of je misschien wilt werken met speciale belichting en kleuren. Samen met onze beeldstrateeg Femke Oepts komen ideeën tot leven en gaan creatieve stromingen lopen. 

Fotobewerking;
van een mooi plaatje het perfecte plaatje maken

Wanneer je een website hebt, of een flyer wilt verspreiden of je bedrijf middels een brochure of magazine wilt promoten dan heb je uiteraard steengoede teksten nodig om datgene te vertellen wat je doelgroep wil horen.

Maar naast die tekst is de juiste foto ook super belangrijk. Wij krijgen heel vaak fotomateriaal van onze klanten doorgestuurd die nét niet het perfecte plaatje is. Vaak staat er een storend element in het beeld of is de kleur niet helemaal goed. Dat is het soort fotobewerking waar ik het over heb als ik zeg dat fotobewerking vaak onmisbaar is voor het perfecte plaatje.

Veel gestelde vragen
over het gebruik van foto's

Adviseren jullie helemaal geen gebruik te maken van stockphoto's?

Nee, we adviseren je eigen beeldbank aan te leggen en deze waar nodig aan te vullen met stockphoto's. Maar ga wel kieskeurig om met de stockphoto's die je kiest. Zoek altijd naar een uniek beeld. De standaard gelikte lachende mensen met veel te witte tanden kunnen écht niet meer!

Hoeveel foto's heb ik nodig voor mij website?

Het aantal foto's is geheel afhankelijk van wat voor website je hebt, wat voor diensten je biedt en hoeveel pagina's je hebt. Dat is voor elke website anders.

Als leidraad kun je rekening houden met twee foto's per pagina. Eentje als sfeerfoto en eentje als aanvulling op je teksten. En natuurlijk mag een goede profielfoto op je contactpagina niet missen. 

Kan ik niet gewoon een foto van Google downloaden en gebruiken?

Je loopt serieus een groot risico wanneer je foto’s download van Google dat de betreffende fotograaf je een factuur stuurt voor oneigenlijk gebruik van de foto.

De facturen kunnen enorm variëren in hoogte van een paar tientjes tot duizenden euro’s per foto.

Fotografen kunnen op diverse manier op zoek naar alle websites waar hun foto gebruikt wordt. Dat kan bijvoorbeeld via Google Images of Tineye.com

Iedereen kan zo zoeken met een URL of een afbeelding uploaden. Het programma gaat dan opzoek naar afbeeldingen die hetzelfde zijn of naar afbeeldingen die de foto bevatten.

Zo’n zoektocht is dus vrij eenvoudig uitgevoerd en de onrechtmatige gebruiker heel makkelijk opgespoord. Je kan er dus vanuit gaan dat je vroeg of laat een factuur op de mat krijg als je Google gebruikt als beeldbank voor je eigen commerciële doeleinden.

En geef die fotografen eens ongelijk... Jij wilt immers toch ook betaald worden voor je werk?

Waarom is goede bedrijfsfotografie belangrijk?

Het menselijk brein is in staat om binnen 13 milliseconde om een foto ‘te lezen’. Je leest het goed: binnen 13 milliseconde! En als je in het achterhoofd houdt dat een goede foto meer zegt dan 1000 woorden, kun je uitrekenen hoeveel informatie een foto per seconde over kan brengen.

Op websites en social media is duidelijk dat beeld en vormgeving grotendeels de eerste indruk bepaalt. Binnen 6 seconde bepaalt een bezoeker van een website of die aansluit bij wat hij/zij zoekt. Een belangrijke eerste indruk dus. Na 6 seconde kunnen ze dus zomaar op weg zijn naar je concurrent.

Verder zorgen goede foto’s voor onderscheidend vermogen, ze laten zien dat je anders en beter bent dan jouw concurrentie! Onderzoek heeft ook uitgewezen dat goed beeldmateriaal beter is voor de verkoop, het is conversie verhogend. De kwaliteit van de foto’s wordt vertaald in de kwaliteit van het bedrijf.

De workshop Smartphone fotografie, is die individueel of in groepen?

De workshop Smartphone fotografie wordt niet door ons zelf gegeven, maar voor onze samenwerkingspartner Ellen Pichotte

Voor meer informatie over de workshop en het boeken daarvan verwijzen wij je naar haar eigen website.

De duur van de workshop is van 10.30 uur tot 16.00 uur.
De groepen zijn klein, zodat iedereen genoeg aandacht krijgt (inclusief koffie/thee/water met iets lekkers en een heerlijke lunch).

Je krijgt een digitale hand-out met de gegeven informatie.

Investering : 199,- ex btw

strategiesessie afspraak maken

Heb je geen idee wat er allemaal mogelijk is op marketing gebied?

Kom met ons brainstormen!

Je zult zien dat er een stroom aan inspiratie los komt, en je gaat gegarandeerd met een leuk idee naar huis.

Gratis en vrijblijvend uiteraard. 🙂

Logo_Sterk-in-MEDIA_wit_250

13 jaar ervaring in het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van (huisstijl)drukwerk.

West-Friese nuchterheid, heldere taal en een gezonde dosis enthousiasme. Dat is wat je kan verwachten. Zo simpel is het.

Volg ons op:

Contact opnemen:

Sterk in MEDIA
Galileistraat 67
1704 SE Heerhugowaard