Je eigen magazine uitgeven
verhoogt je expertstatus

Maak een blijvende indruk met een eigen magazine voor je bedrijf!

Een van de beste manieren om je te onderscheiden en jezelf neer te zetten als expert is het uitgeven van je eigen boek. Maar een boek schrijven is heel veel werk en neemt hoge kosten met zich mee. Een veel betaalbaarder alternatief is het uitgeven van je eigen magazine.

Deze 4 elementen maken dat jouw magazine je expertstatus verhoogt

Doordacht
plan van aanpak

• Wat ga je in het magazine communiceren?
• Welke bronnen kun je aanboren voor de inhoud?
• In welke tone-of-voice ga je spreken?
• Wat voor soort magazine wil je maken?

Steengoede teksten

Commerciële teksten schrijven is een kunst. Hoe schrijf je activerende teksten? Hoe formuleer je je kennis zonder gebruik van teveel vakjargon?

Overweldigende
foto’s

Foto's bepalen de sfeer van het magazine. Hoe zet je de juiste sfeer in je foto’s? Hoe zorg je voor hoge kwaliteit beeldmateriaal? Wat maakt jouw bedrijf uniek en hoe presenteer je dat aspect in je foto’s?

Verbluffende
Vormgeving

Alles valt of staat met de vormgeving van je magazine. Denk hierbij aan typografie, witmarges en interlinies. Gebruik van fonts en huisstijlbewaking om maar wat te noemen.

Waarom zou je je eigen magazine uitbrengen?

Als ondernemer of bedrijf heb je een enorme hoeveelheid vakkennis en ervaring die jouw onderscheiden van je concurrenten. Kennis waarvan jij het als normaal beschouwd dat je die hebt maar die voor anderen een openbaring kunnen zijn.

Om jezelf neer te zetten als expert en je doelgroep jouw als dé autoriteit binnen jouw vak gaat beschouwen moet je boven het maaiveld uitsteken. Veel van jouw concurrenten zullen zich online profileren via Social Media en hun kennis delen via blogs. Jij doet er goed aan dat zelf ook te doen. Maar door een extra stapje te zetten in de profilering van jouw bedrijf, en te laten zien dat jij meer doet dan de basis, toon jij aan over meer kennis van zaken te beschikken.

Een eigen magazine geeft jou een platform om met veel informatie op een unieke manier onder de aandacht te komen van jouw doelgroep.

Veel soorten en vormen magazines

Uiteraard zijn er vele manieren om een magazine uit te brengen.

Bedrijfsmagazine

Glossy Magazine

Je kunt een glossy a la de Linda of Happinez uitbrengen.

Hierin vertel je uitgebreid wie jij bent en wat je doet, ga je uitweiden over bepaalde onderdelen en trends in je vakgebied en jouw eigen unieke werkwijze.

Mooie klantverhalen en case-omschrijvingen met super gave foto’s vormen een showcase en samenwerking met partners verrijken je content nog verder.

Je geeft hierin een unieke kijk in je bedrijf en achter de schermen. Het verhoogt niet alleen je expertstatus maar ook je gunfactor omdat jij de tijd en moeite hebt genomen voor de ontwikkeling.

Bedrijfsmagazine

Catalogus

Wanneer je producten verkoopt, kun je een catalogus ontwikkelen in de vorm van het grote speelgoedboek a la Bol.com.

Hierin kun je perfect al je producten showcasen met goede foto’s en omschrijvingen en als je deze aanvult met artikelen en succesverhalen die je producten omlijsten kun je hier een enorme boost geven aan je productverkoop.

De catalogus kun je vlak voor piekperioden versturen naar je klantenbestand en ter download aanbieden op je website.

Bedrijfsmagazine

Personeels- of bedrijfsblad

Ook vorm van een magazine is een personeelsblad of bedrijfsblad voor periodieke communicatie met je personeel en of klanten.

Dit is meestal een kleinere vorm van magazine die periodiek uitgegeven wordt en bevat veelal nieuws en actualiteiten vanuit je bedrijf.

Het is een perfect middel om de gunfactor van je bedrijf bij je bestaande klanten te vergroten. Je blijft top of mind elke keer als het magazine uitkomt. En je houdt hen op de hoogte van ontwikkelingen binnen jouw branche en  zo aan je te binden.

Combineer online met offline en versterk zo je marketingmix

Elk magazine kun je laten drukken en weggeven aan je klanten of bij verkoopgesprekken achterlaten. Maar je kunt ook kiezen voor een, interactief, online magazine die je kan aanvullen met geluid en video. Afhankelijk van je budget en de tijd die jij in de ontwikkeling wilt stoppen kun je ook een combinatie van beiden maken uiteraard. 😊

Marketing Magazine voor ondernemers

Sterk in MEDIA Magazine

Met ons eigen magazine willen we antwoord geven op veel gestelde vragen die wij krijgen over diverse onderwerpen binnen de marketing. Er zijn nu vier uitgaven met elke een eigen thema: Content marketing, Conversie Optimalisatie, Experstatus verhogen en Bloggen. De volgende editie is in de maak en zal gaan over Branding.

Waarom kiezen voor Sterk in MEDIA?

Wij zijn opgeleid in kleurpsychologie, neuromarketing (overtuigen) en typografie. We kijken dus verder dan de aangeleverde teksten en foto's. Wij zoeken altijd naar de perfecte combinatie en maken van het geheel een spannend beeld.

Wij kijken verder dan puur design
Naast de opmaak van drukwerk adviseren wij ook de taal van je teksten. Zo letten wij op dat de toon van de content activerend is. Een passieve tekst komt onzeker over. En jij als professional in jouw vakgebied bent natuurlijk alles behalve onzeker!

strategiesessie afspraak maken

Heb je geen idee wat er allemaal mogelijk is op marketing gebied?

Kom met ons brainstormen!

Je zult zien dat er een stroom aan inspiratie los komt, en je gaat gegarandeerd met een leuk idee naar huis.

Gratis en vrijblijvend uiteraard. 🙂

Vraag gratis ons
marketing magazine aan!

Boordevol met tips en trics waarmee jij zelf aan de slag kunt. Elke editie heeft een eigen thema.

Het magazine ontvang je als digitale link na aanmelding op ons gratis abonnement voor Maandag = Blogdag in je mailbox.

Logo_Sterk-in-MEDIA_wit_250

13 jaar ervaring in het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van (huisstijl)drukwerk.

West-Friese nuchterheid, heldere taal en een gezonde dosis enthousiasme. Dat is wat je kan verwachten. Zo simpel is het.

Volg ons op:

Contact opnemen:

Sterk in MEDIA
Galileistraat 67
1704 SE Heerhugowaard