Conversie optimalisatie tip: Plaats activerende Call 2 Actions

Als er op jouw pagina niet wordt aangespoord tot die actie, dan zullen mensen hem ook niet opvolgen.

Wat wil je dat mensen gaan doen?

Je website heb je omdat je wilt dat mensen iets gaan doen; Contact met je opnemen, een offerte aanvragen, een workshop of training boeken, een item kopen in je shop en noem maar op. Verbeter je website met onderstaande tips.

Wat is een Call 2 action?

Letterlijk vertaald betekent het een oproep tot actie. Je wilt immers dat de bezoekers van je website “iets” doet op je website. Dat iets moet jij wel zo duidelijk en makkelijk mogelijk maken. Zorgen dat je bezoeker datgene gaat doen wat jij wilt.

Hoe ga je van Call 2 action naar conversie?

Wanneer iemand gehoor geeft aan je call 2 action en dus doet wat jij met je webpagina wilde bereiken (inschrijven voor de nieuwsbrief, een offerte aanvragen of een afspraak inplannen) dan heet dat conversie. De C2A heeft gewerkt als de trigger om die bezoeker te verleiden tot actie. Je C2A moet je dus verleidelijk opbouwen.

Gebruik voor die verleiding altijd activerende woorden. Een passieve toon slaat altijd de plank mis.

‘Klik hier’ valt bijvoorbeeld gelijk af. Dit is de meest nietszeggende tekst die je voor je CTA kan gebruiken. Het vertelt je bezoeker niet wat er achter de knop zit en het vertelt Google daardoor ook niet over de bestemming van de link.

Bestel nu [product] en voorkom [probleem] > is activerend en vertelt exact wat er gebeurt als op de link geklikt wordt.

Hoe maak je een goede Call 2 action, waar moet die aan voldoen?

#1 Maak een call 2 action zodanig dat hij goed opvalt

Maar maak hem niet schreeuwend of agressief. Je kan hem opvallend maken door:

  • een afwijkend font te gebruiken buiten je standaard fonts
  • een afwijkende kleur te gebruiken buiten je standaard kleurenpallet
  • een afwijkende opmaak die als het ware uit de pagina springt



#2 Zet de call 2 action op de juiste plek op je pagina

Je C2A kan tussen je tekst door, onderaan de tekst als afsluiting of in de sidebar, maar dan staat hij wel buiten de content van de pagina.

Waar je hem ook zet, zorg ervoor dat de C2A een logisch gevolg is van de tekst die je bezoeker leest. Alleen als je bezoeker getriggerd wordt door je tekst en het laatste zetje krijgt met de C2A werkt die optimaal.

#3 Wees concreet in je C2A knop of tekst.

Alleen een knopje met het woord “contact” is niet voldoende om iemand erop te laten klikken. Vertel een baat die de bezoeker heeft door op die knop te klikken.

Klinkt dit interessant en wil je graag meer informatie?
Maak NU een vrijblijvende afspraak > [link naar je contactpagina]


Er is geen gouden regel voor de perfecte C2A.

Het is volledig afhankelijk van de doelen die jij met je website wilt behalen. De beste manier om erachter te komen wat wel en niet werk is om een AB test te doen. Probeer verschillende C2A uit en meet de resultaten.

Is jouw website in TOP conditie?

Deze checklist gaat je helpen om:

  • Te ontdekken wat er allemaal komt kijken bij website onderhoud
  • Welke tools je het beste kan gebruiken
  • Waar je op moet letten voordat je druk aan het updaten slaat

Deel dit blog op Social Media

Met slimme tools en functionaliteiten wordt je website je meest krachtige marketingtool én kan je veel tijd besparen door automatiseren.

sterk-in-media-magazine-next-level-website
Gratis marketing magazine

NEXT LEVEL Website

Een NEXT LEVEL Website wordt op maat gemaakt met super handige functionaliteiten die jouw leven als ondernemer een stuk makkelijker gaan maken.

  • Je wilt met je branding uniek zijn ten opzichte van je collega’s
  • Je huidige website voelt een beetje basic
  • Je website lijkt teveel op andere websites
  • De huidige website past niet meer 100% bij jou en je onderneming

Naast je website heb je wellicht een heleboel extra tools en accounts die al je online marketing aan elkaar knoopt. Dat kan een heel stuk makkelijker en efficiënter als je de juiste functionaliteiten in je website toepast. Daarmee bespaar je kosten en tijd.

Auteur:

Kelly Eekhof

Grafisch Vormgever - Personal Branding Expert

"Ik help ambitieuze ondernemers om zichzelf als expert in de markt te zetten en te onderscheiden van collega-ondernemers. Zodat zij hun eigen authentieke verhaal vertellen en vanuit de eigen unieke eigenschappen gaan werken aan hun gunfactor en alleen die klanten aantrekken die 100% bij ze passen."

profielfoto-kelly-blogs

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laatst toegevoegde artikelen

maak-jij-al-gebruik-van-deze-slimme-tools-van-google

Maak jij al gebruik van de slimme tools van Google?

wanneer-je-meer-winst-uit-je-onderneming-wilt-halen

Wanneer je méér winst uit je bedrijf wilt halen…

online-leeromgeving-jouw-kennis-verkopen-en-passief-inkomen-genereren

Online Leeromgeving: Jouw kennis verkopen en passief inkomen genereren.

video-zorgt-voor-authentieke-eerlijke-en-oprechte-verbinding

Video zorgt voor authentieke, eerlijke en oprechte verbinding met je doelgroep

Logo_Sterk-in-MEDIA_wit_250

15+ jaar ervaring in het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van (huisstijl)drukwerk.

West-Friese nuchterheid, heldere taal en een gezonde dosis enthousiasme. Dat is wat je kan verwachten. Zo simpel is het.

Contact opnemen:

Sterk in MEDIA
De Veken 17
1716 KE Opmeer

kelly@sterkinmedia.nl
06 – 50 969 173