
9 geheimen in WordPress
Wist jij dat WordPress leuke, handige én nuttige dingen heeft verstopt?
Vandaag deel ik een 9-tal met je. Doe er zeker je voordeel mee! Het zal je weer een hoop gezoek en gedoe besparen en dat wil je toch? Tijd is geld en geld is handig Hier komen ze:
Tabje rechtsboven ‘Scherminstellingen’
Bijna overal zie je hem staan: ‘Scherminstellingen’. Heb je er wel eens op geklikt? Na dit blog gelijk doen! Wat kun je er zoal in vinden en wat kun je ermee doen?- Reacties Via Scherminstellingen kun je de vinkjes achter de woorden reacties / reacties aanvinken. Als je dat gedaan hebt, wordt er onder je pagina of bericht (in het dashboard) weer een veld geopend waar je vinkjes aan of uit kan zetten bij reacties. Oftewel, wil je dat men reacties onder je bericht of pagina kan plaatsen of juist niet? Vanaf nu kun je dat dus zelf bepalen.
- Menu Ook als je in je menu’s staat kun je ‘Scherminstellingen’ openmaken, daar kun je het vakje linkdoel aanklikken. Hiermee verschijnt een extra vakje in het menu of je een bepaalde link in een nieuwe pagina wil openen.
- Revisies Als je in een pagina of bericht staat en je opent ‘Scherminstellingen’ dan kun je daar ‘Revisies’ aanklikken. Er komt een nieuw veld onder je pagina/bericht waar je eerder opgeslagen items terug kunt halen. Stel, je hebt iets opgeslagen en dat was totaal verkeerd, en dan? Geen paniek, je zet gewoon het item van een uur, een dag, net welke je goed vind weer terug en je kunt weer verder, fijn he?
- Schrijver / Auteur Heb je meerdere gebruikers en wil je wel de juiste schrijver onder je blog hebben staan? Open dan ‘Scherminstelling’ weer en klik dit keer ‘Auteur’ aan. Er komt weer een nieuw veld onder je pagina of bericht waaruit je de juiste schrijver kunt vermelden.
- Samenvatting/Excerpt Je gaat weer naar ‘Scherminstellingen’ en klikt op ‘Samenvatting/Excerpt’. In je dashboard opent weer een nieuw veld waarbij je een stukje tekst in kwijt kunt, waar bijvoorbeeld een stukje van je blog zichtbaar wordt op je homepage (vooral in combinatie met bepaalde templates).
Uitgelichte afbeeldingen/featured images
Als je een WordPress theme hebt uitgezocht waarbij de homepage zo gaaf is maar je krijgt het niet voor elkaar om hem net zo te maken? Probeer het dan eens met featured images. Of plaats een featured image bij je blog; deze wordt namelijk ‘gepakt’ op je social media account. Dus hoppa, berichtje schrijven FI Featured Image) erbij delen op facebook en klaar!YouTube
Ook handig: tegenwoordig kun je gewoon de link van YouTube kopiëren en direct plakken in je bericht of pagina, je zult zien dat je filmpje direct verschijnt.Zoekmachine
Via Instellingen >> Lezen vind je de zin Blokkeer zoekmachines deze site te indexeren , Zorg dat hier het vinkje UIT staat (het vakje moet dus leeg zijn). Dit zorgt ervoor dat je beter vindbaar bent en blijft.Prullenbak
Heb je iets weggegooid wat je eigenlijk niet weg wilde gooien? Geen paniek! Je klikt op prullenbak bij ‘Alle Pagina’s’ of ‘Alle berichten’, zoekt het betreffende artikel op en klikt op herstellen.
Is jouw website in TOP conditie?
Deze checklist gaat je helpen om:
Deel dit blog op Social Media
Met slimme tools en functionaliteiten wordt je website je meest krachtige marketingtool én kan je veel tijd besparen door automatiseren.

NEXT LEVEL Website
Een NEXT LEVEL Website wordt op maat gemaakt met super handige functionaliteiten die jouw leven als ondernemer een stuk makkelijker gaan maken.
- Je wilt met je branding uniek zijn ten opzichte van je collega’s
- Je huidige website voelt een beetje basic
- Je website lijkt teveel op andere websites
- De huidige website past niet meer 100% bij jou en je onderneming
Naast je website heb je wellicht een heleboel extra tools en accounts die al je online marketing aan elkaar knoopt. Dat kan een heel stuk makkelijker en efficiënter als je de juiste functionaliteiten in je website toepast. Daarmee bespaar je kosten en tijd.
Auteur:
Kelly Eekhof
Grafisch Vormgever - Personal Branding Expert
"Ik help ambitieuze ondernemers om zichzelf als expert in de markt te zetten en te onderscheiden van collega-ondernemers. Zodat zij hun eigen authentieke verhaal vertellen en vanuit de eigen unieke eigenschappen gaan werken aan hun gunfactor en alleen die klanten aantrekken die 100% bij ze passen."
Advies nodig?
Neem contact op met Kelly.