5 neuromarketing tips om middels fotografie de conversie te verhogen

De overtuigende werking van foto’s is vele malen groter dan welk ander middel dan ook. Met neuromarketing kun je dat effect nog eens vergroten.

Er zijn vele technieken om neuromarketing mee toe te passen. Eén daarvan is met de fotografie die je gebruikt binnen je bedrijf en marketingmix.

Wat is neuromarketing?

Neuromarketing combineert wetenschappelijk onderzoek over de werking van de hersenen met de theorie achter overtuigingstechnieken in de marketing. In het kort; door veel doelgroep onderzoek en het bestuderen van hersenactiviteit bij het uitvoeren van verschillende onderzoeken zijn we een heel stuk wijzer geworden over hoe we het menselijk brein positief kunnen beïnvloeden/overtuigen om datgene te doen wat wij willen dat onze doelgroep doet.

Wij geven je hieronder een aantal neuromarketing tips om toe te passen.

  1. Fotografie heeft een grotere overtuigingskracht dan teksten.
    Zorg daarom dat je je tekst op je website of in een brochure altijd aanvult met goede fotografie. Mensen kijken nu eenmaal graag naar (mooie) plaatjes.

  2. Werk altijd met positieve fotografie: Gezichten met een glimlach
    Foto’s waarbij de mensen glimlachen hebben een grotere overtuigende werking dan foto’s waarop niet gelachen wordt. Onbewust zijn mensen meer geneigd te doen wat je vraagt als je het glimlachend vraagt dan wanneer die glimlach ontbreekt.

    Bijvoorbeeld: Geld lenen, een product kopen of je geloven op je blauwe ogen.

  3. Wek vertrouwen met een professionele profielfoto’s op je website en visitekaartjes
    Mensen doen graag zaken met mensen. En dan het liefst mensen waarmee zij zich kunnen identificeren. Gelijkgestemden als het ware. Door profielfoto’s in te zetten op je website kan de bezoeker direct zien met wie ze te maken hebben. Dat schept direct een (vertrouwens)band. De juiste profielfoto oogt toegankelijker en vriendelijker en vergroot je gunfactor enorm.
     
  4. Ook bij een profielfoto geldt dat een glimlach echt wonderen kan doen
    Zo’n eerste digitale kennismaking met jou werkt positief op de eerste aannames; Iemand die lacht wordt gezien als gelukkig, vriendelijk, aardig en vakkundig. Meer zo dan iemand die niet lacht op een foto.

    Kijk een op je sociale media en de contactpagina van je website: is jouw profielfoto er een waarop je serieus kijkt? Overweeg die dan te vervangen met een waarop je wel lacht.

  5. Fun fact: Hoe groter je pupillen zijn in de foto hoe meer vertrouwen je uitstraalt. Fotografeer dan ook niet bij te fel licht, dan knijpen je pupillen dicht.

Zoals je kan lezen is het niet lastig om neuromarketing toe te passen. Je moet alleen nét die feitjes weten om het voor je te laten werken. Wij posten regelmatig blogs over neuromarketing en andere tips voor je eigen marketing. We geven ook training en workshops over die onderwerpen en we passen al onze kennis toe in de marketing die we uitvoeren voor anderen.


Dus ben je benieuwd naar wat neuromarketing nog meer voor je kan betekenen? Blijf ons dan vooral volgen op Social Media en middels ons gratis Maandag = Blogdag in je mailbox abonnement!

Inspiratie nodig?

strategiesessie afspraak maken

Heb je geen idee wat er allemaal mogelijk is op marketing gebied?

Kom met ons brainstormen!

Je zult zien dat er een stroom aan inspiratie los komt, en je gaat gegarandeerd met een leuk idee naar huis.

Gratis en vrijblijvend uiteraard. 🙂

Deel dit blog op Social Media

Laat een reactie achter





Auteur:

Kelly Eekhof

Kelly studeerde af aan het Media College in Amsterdam als grafisch vormgever met de specialisaties typografie en kleurpsychologie.

Door de jaren heeft heeft zij zich tevens gespecialiseerd in Yoast SEO en Neuromarketing. Dit hele pakket aan vaardigheden maakt haar een expert op het gebied van online- en offline marketing.

kelly_profiel_klein

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laatst toegevoegde artikelen

gebruik van stockphoto’s

Dit is waarom het gebruik van stockphoto’s je serieus veel geld kan kosten

Bedrijfsmagazine uitbrengen

Je eigen bedrijfsmagazine uitbrengen hoe start je daarmee?

mobile-first-Header_BLOG

Is jouw website klaar voor mobile first?

storytelling blog

Storytelling; Je hart in de hoofdrol van je blogs voor rake verhalen