
5 neuromarketing tips om middels fotografie de conversie te verhogen

De overtuigende werking van foto’s is vele malen groter dan welk ander middel dan ook. Met neuromarketing kun je dat effect nog eens vergroten. Er zijn vele technieken om neuromarketing mee toe te passen. Eén daarvan is met de fotografie die je gebruikt binnen je bedrijf en marketingmix.
Wat is neuromarketing?
Neuromarketing combineert wetenschappelijk onderzoek over de werking van de hersenen met de theorie achter overtuigingstechnieken in de marketing. In het kort; door veel doelgroep onderzoek en het bestuderen van hersenactiviteit bij het uitvoeren van verschillende onderzoeken zijn we een heel stuk wijzer geworden over hoe we het menselijk brein positief kunnen beïnvloeden/overtuigen om datgene te doen wat wij willen dat onze doelgroep doet.
Wij geven je hieronder een aantal neuromarketing tips om toe te passen.
Fotografie heeft een grotere overtuigingskracht dan teksten
Zorg daarom dat je je tekst op je website of in een brochure altijd aanvult met goede fotografie. Mensen kijken nu eenmaal graag naar (mooie) plaatjes.Werk altijd met positieve fotografie: Gezichten met een glimlach
Foto’s waarbij de mensen glimlachen hebben een grotere overtuigende werking dan foto’s waarop niet gelachen wordt. Onbewust zijn mensen meer geneigd te doen wat je vraagt als je het glimlachend vraagt dan wanneer die glimlach ontbreekt.
Bijvoorbeeld: Geld lenen, een product kopen of je geloven op je blauwe ogen.Wek vertrouwen met een professionele profielfoto’s op je website en visitekaartjes
Mensen doen graag zaken met mensen. En dan het liefst mensen waarmee zij zich kunnen identificeren. Gelijkgestemden als het ware. Door profielfoto’s in te zetten op je website kan de bezoeker direct zien met wie ze te maken hebben. Dat schept direct een (vertrouwens)band. De juiste profielfoto oogt toegankelijker en vriendelijker en vergroot je gunfactor enorm.
Ook bij een profielfoto geldt dat een glimlach echt wonderen kan doen
Zo’n eerste digitale kennismaking met jou werkt positief op de eerste aannames; Iemand die lacht wordt gezien als gelukkig, vriendelijk, aardig en vakkundig. Meer zo dan iemand die niet lacht op een foto.
Kijk een op je sociale media en de contactpagina van je website: is jouw profielfoto er een waarop je serieus kijkt? Overweeg die dan te vervangen met een waarop je wel lacht.Fun fact: Hoe groter je pupillen zijn in de foto hoe meer vertrouwen je uitstraalt
Fotografeer dan ook niet bij te fel licht, dan knijpen je pupillen dicht.
Zoals je kan lezen is het niet lastig om neuromarketing toe te passen. Je moet alleen nét die feitjes weten om het voor je te laten werken. Wij posten regelmatig blogs over neuromarketing en andere tips voor je eigen marketing. We geven ook training en workshops over die onderwerpen en we passen al onze kennis toe in de marketing die we uitvoeren voor anderen.
Dus ben je benieuwd naar wat neuromarketing nog meer voor je kan betekenen?
Weten hoe jij jouw merk onder de aandacht kan brengen?
Kom online een kopje koffie met me drinken!
Je zult zien dat er een stroom aan inspiratie los komt, en je sluit het gesprek gegarandeerd af met een leuk idee.
Deel dit blog op Social Media
Website laten maken

Laat door ons je website maken die slimme functies bevat die jou tijd en geld op gaan leveren.
WordPress Onderhoudsabonnement

Laat ons het onderhoud aan je Wordpress website doen, zodat jij meer tijd hebt om te ondernemen!
Download de gratis Website onderhoud checklist

Zelf je website onderhouden maar weet je niet waar te beginnen? Met deze checklist kun jij zelf controleren of je website nog in topconditie is of toch nodig toe is aan onderhoud.
Bedrijfsmagazine

Je eigen magazine laten maken en inzetten als krachtige zichtbaarheidstool
Vraag ons gratis magazine aan!
Een slimme website zit boordevol super handige functionaliteiten die jouw leven als ondernemer een stuk makkelijke gaat maken!


Auteur:
Kelly Eekhof
Grafisch Vormgever - Personal Branding Expert
"Ik help ambitieuze ondernemers om zichzelf als expert in de markt te zetten en te onderscheiden van collega-ondernemers. Zodat zij hun eigen authentieke verhaal vertellen en vanuit de eigen unieke eigenschappen gaan werken aan hun gunfactor en alleen die klanten aantrekken die 100% bij ze passen."
Advies nodig?
Neem contact op met Kelly.

15+ jaar ervaring in het ontwikkelen van websites en het ontwerpen van (huisstijl)drukwerk.
West-Friese nuchterheid, heldere taal en een gezonde dosis enthousiasme. Dat is wat je kan verwachten. Zo simpel is het.
Contact opnemen:
Sterk in MEDIA
De Veken 17
1716 KE Opmeer