5 Marketingboeken om zelf aan de slag te gaan

Aantal woorden
Leestijd: 7 minuten
5 Marketingboeken om zelf aan de slag te gaan

Ook wij als marketing professionals lezen veelvuldig boeken over uiteenlopende marketing onderwerpen. Ter inspiratie en om onszelf steeds een beetje meer te leren over allerlei vlakken die bij marketing komen kijken. Nieuwe tools en technieken maar ook aanverwante onderwerpen zoals wet- en regelgeving. Hieronder hebben we 5 boeken uitgekozen die wij iedereen aanraden om te lezen.

Opdrachten binnenhalen met de gunfactor verhoger - Gertien Beijering

Opdrachten binnenhalen met de Gunfactor verhogerDit boekje gaat over het verhogen van je gunfactor. Niet zozeer marketing dus, maar wel onwijs handig om gebruik van te maken binnen je marketing acties.

 

“Dit boek helpt je de opdrachten binnen te halen die je zo graag wilt hebben. Je leert werken met het Gunningswiel, waarmee je invloed kunt uitoefenen op de hoogte van je gunfactor. Aan de hand van praktische tips, opdrachten en voorbeelden laat Gertien Beijering zien hoe je: - bepaalt wat jouw aanbod uniek maakt; - je zichtbaarheid bij jouw doelgroep vergroot; - je onderscheidt in houding, gedrag en communicatie, en tegelijkertijd toch jezelf blijft; - een sterk netwerk opbouwt en onderhoudt; - vertrouwen en commitment creëert. Dat is van doorslaggevend belang om goed in beeld te komen bij klanten. Want die geweldige opdracht, die moet je worden gegund!”

 

Enkele tips die erin staan;

  • Blijf jezelf voor een hoge gunfactor
  • Denk niet alleen aan je directe doelgroep, maar ook aan aanbevelingenpartners (doorverwijzers)
  • Koester je zakelijke connecties – maak van hen zakenvrienden
  • Bezoek veel netwerkbijeenkomsten met een open houding
  • Verras eens met een handgeschreven kaartjes als bedankje voor de hulp, het fijne gesprek of de leuke samenwerking.

 

Over het verhogen van je gunfactor schreven wij dit blog >

Dit boek zelf lezen? Je kan hem kopen via bol.com >

 

Wetboek voor bloggers – Charlotte’s law

Een absolute must-reed voor iedereen die (start met) bloggen! Voor ons was het een eye-opener. Iedereen kan bloggen; start gewoon met typen. Maar écht bloggen en met content marketing jouw bereik en naamsbekendheid vergroten, dat vergt wat meer dan type skills.

 

Charlotte legt in dit boek uit waar je op moet letten wat betreft wet- en regelgeving. Ook geeft ze op enorm luchtige manier handige tips en tricks. Zo gaat er ook een heel hoofdstuk over het optimaliseren van je blog voor vindbaarheid in Google en hoe je het beste geld kunt verdienen met je blog met advertenties en zorgen dat je gratis producten opgestuurd krijgt om te testen.

 

“We bloggen meer dan ooit. Een deel van ons leven speelt zich online af. Mogelijkheden en problemen die we offline al hadden, worden online uitvergroot. De online wereld wordt professioneler en gebruikers en lezers hebben steeds hogere verwachtingen. Dit boek speelt daar op in.

Het is een informatief boek en naslagwerk over online publiceren. Hoe doe je dat, waar doe je dat, hoe zorg je voor optimaal rendement van je publicaties, hoe bescherm je de content en hoe speel je het spel eerlijk volgens de regels.”

Dit boek staat zó vol met tips of zoveel disciplines die komen kijken bij het straten van een (succesvol) blog dat ik niet eens alles hieronder kan opschrijven. Dit boek is gewoon een must-read!

 

Enkele tips die erin staan;

Bedenk je exact waarom je wilt bloggen voor je start. Dit geeft je richting en daarmee behoud je focus.

  • Bedenk goed op welk platform je wilt gaan bloggen; in eigen beheer op je eigen website of liever niet investeren en bloggen via Social Media of bijvoorbeeld blogger.com
  • Zorg altijd voor herkenbare (huis)stijl en consistentie in je publicaties
  • Bescherm je content; zet overal je naam duidelijk bij en watermerk je afbeeldingen
  • Zorg dat je bekend bent met het recht op privacy
  • Samenwerken met andere bloggers; maak goede afspraken (op papier)!
  • Maak een goede blogplanning en hou je daaraan. Werk vooruit en probeer altijd een bericht “achter de hand te hebben”
  • Bloggen als onderdeel van je contentmarkteting, niet als enige contentmiddel

 

Dit boek zelf lezen? Je kan hem kopen via Charlotte’s Law website >

 

Kickass content in 60 minuten - Rutger Steenbergen

Heb je weinig tijd maar wil je wel graag je inspiratie voor content marketing verbeteren? Dit handige pocketboekje is super snel te lezen en leert je op een luchtige manier waar je inspiratie vandaal haalt voor eindeloos veel blogberichten en social media posts.

“Zit je verlegen om een origineel idee voor een blog of social media posts? Gebruik dan dit handige boek, het zit barstensvol goede ideeën, voortaan schud je content zo uit je mouw. “

Enkele tips die erin staan;

  • Denk goed na over je USP en gebruik deze bij je content creatie
  • Ook hier de tip: maak een content planning en hou je hieraan
  • Antwoord op de vraag; Waarom heb je een website nodig voor al je content?
  • Vergeet de oude vertrouwde nieuwsbrief niet
  • Maar waardevolle content voor Social Media
  • Vergroot je netwerk met goede content voor LinkedIn
  • Vertel je verhaal visueel via Instagram

Dit boek zelf lezen? Je kan hem kopen via bol.com >

 

Handboek digitale slagkracht - Bas van der Lans Robert van Eekhout

Die boek promoten we wel vaker en dat is niet zonder rede. Met de enorme wildgroei van website online is het steeds lastiger om jezelf te onderscheiden. Met dit handboek kun jij het online verschil maken en jouw website omtoveren tot een ware marketingmachine.

 

“Of je nu aannemer of uitvaartondernemer bent, en of je nu mayonaise, rollators of kinderwagens produceert of auto's, taarten, bh’s of EHBO-cursussen verkoopt; de Digitale Slagkracht Methode is jouw blauwprint voor meer omzet in het digitale tijdperk. Dit boek geeft je zelfvertrouwen en stappenplannen om jouw serieuze MKB-club vanaf 1 miljoen omzet serieus te doen groeien.”

Lees ons blog over het opzetten van een marketingfunnel. Hoofdstuk twee uit dit boek. >

Maak ze GEK - hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing - Aartjan van Erkel

Dit super grappige boek vertelt je op een luchtige manier hoe je als ondernemer om kan gaan met neuro-psychologie in je website teksten om deze super verleidelijk te maken voor je doelgroep. Aartjan beschrijft op vlotte wijze hoe je je online marketing verbetert en komt met heel veel sprekende voorbeelden.

 

“Veel ondernemers klagen dat ze te weinig klanten binnenhalen via internet. Verrassend, want de online bestedingen groeien gigantisch. Voorkom dat je concurrenten met jouw klanten aan de haal gaan. Onderscheid jezelf met superaantrekkelijke marketing op internet!

Wat zou er met je bedrijf gebeuren als je websitebezoekers wildenthousiast worden en de link naar iedereen doorsturen? Als duizenden mensen zich spontaan aanmelden voor je nieuwsbrief? Zou dat extra omzet opleveren? Hoe je dat doet lees je in dit boek.”

 

Enkele tips die erin staan;

  • Vermoord clichés; zeg alleen dat wat anderen niet zeggen
  • Vertel alles in een verhaal. Wees open en heb geen geheimen
  • Omschrijf in je teksten de grootste problemen die jij voor je klanten oplost.
  • Schrijf ook over wat er zou gebeuren als mensen níet met je in zee gaan. Confronteer met harde feiten
  • En vertel daarna dat het ook anders kan. Door van jouw diensten gebruik te maken
  • Vergeet niet om jou kunde te bewijzen. Bijvoorbeeld met referenties en succesverhalen
  • Neem bezwaren weg en gooi al je charmes in de strijd
  • Zorg goed voor je bestaande klanten. Koester hen en blijf ze aandacht geven

 

Dit boek zelf lezen? Je kan hem kopen via bol.com >

 

Wordt jij, na het lezen van deze boeken, net zo blij van marketing als wij en wil je snel aan de slag met je eigen content? Plan een Open Kantoor Dag in!

Lees ook:

gebruikerservaring_FB-LI-TW

In 7 stappen de gebruikerservaring van je website verbeteren

Jouw ideale klant bereiken; omschrijf een persona.

Jouw ideale klant bereiken; omschrijf een persona.

1 op 1 WordPress Training

Ben jij best handig en wil jij zélf met je website aan de slag? Dan is deze WordPress training perfect voor jou!

Je kan tijdens de training zelf je eigen website ontwikkelen, of we leren je werken met je bestaande website.

1 op 1 Social Media Training

Je weet dat Social Media belangrijk is, maar je weet niet hoe je een kanaal optimaal inzet? Dan is deze Social Media training perfect voor jou!

Deze training is geschikt voor iedereen die met Social Media zijn naamsbekendheid wil vergroten.

Wil jij regelmatig tips ontvangen in je e-mail
over het verbeteren van je website en je content marketing?

Wij schrijven elke week tips en tricks waar jij zelf mee aan de slag kan.

Over Kelly, de schrijfster van deze blog:

Kelly heeft heel goed naar onze wensen geluisterd. Zij kwam elke keer met goede ideeën van foto’s, opmaak, films etc.

Daarnaast leveren Wendy en Kelly meer dan afgesproken waardoor de foundation nog beter tot uiting komt. Dit alles hebben zij grotendeels gesponsord waarvoor mijn dank


Jeffrey Stuut Foundation

kelly_rond

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laat een reactie achter