3 tips voor een goede professionele profielfoto

Veel ondernemers gebruiken een vakantiekiekje als profielfoto voor hun zakelijke netwerken. Met de gedachte dat je hartstikke leuk en lekker gebruind op de foto staat. Leuk, maar niet altijd handig zo’n profielfoto met in de achtergrond alcoholische taferelen, mensen in bikini of die eeuwige Egyptische kameel.

Goede uitstraling

Wij hebben zelf zo onze tips voor een goede profielfoto, maar wie kan hier nu beter over vertellen dan een échte fotograaf? Daarom hebben wij Dana Schoenmaker (Foto van Dana) gevraagd er een voor ons te schrijven. Hieronder 3 tips van een professional over jouw profielfoto:


De eerste kennismaking vindt tegenwoordig vaak plaats via je website, Facebook, LinkedIn of een ander social medium. Het is een eenzijdige ontmoeting: ze ontmoeten jou, maar jij ontmoet hen niet… Het is dus belangrijk dat je profielfoto jou goed weergeeft; dat het de juiste uitstraling heeft en dat je er STAAT.


Een goede professionele profielfoto laat duidelijk naar voren komen wie jíj bent en zorgt ervoor dat de kijker uitgenodigd wordt om contact met je op te nemen!

Die eerste indruk kan je immers maar éénmaal maken…

Maar hoe kom je aan een goede profielfoto? Ik geef je hierbij 3 tips:

  1. Tip 3: Zoek een fotograaf die bij je past

    Kijk naar de stijl van de fotograaf en bedenk je of deze stijl aansluit bij jou. Het is belangrijk om een goede klik met de fotograaf te hebben ;-). De fotograaf zorgt ervoor dat je je op je gemak voelt en zal je helpen hoe je moet staan, of zitten en wat je met je armen moet doen, zodat je op je best op de foto staat.
  2. Tip 2: Kleding

    Trek voor je fotoshoot vooral kleding aan waarin je je lekker voel en dat aansluit met wat je wil uitstralen. Doe bijvoorbeeld geen rokje aan als je altijd in een broek loopt en zorg vooral dat de aandacht in de foto naar JOU gaat en niet naar je kleding. Dus geen teksten op kleding, geen opzichtige kleuren (tenzij je altijd heel kleurig gekleed bent) en please geen kleine streepjes (die gaan alle kanten op in het beeld en dat wil je niet). Doe geen pak aan compleet met stropdas, als je normaal gesproken altijd je spijkerbroek aan hebt. Het gaat erom dat de ‘kijker’ je herkent als jullie ‘live’ kennismaken! Let ook op welke kleuren je aantrekt voor je foto. Past het bij de omgeving waar de foto wordt gemaakt? Stem dit altijd van tevoren af met je fotograaf.
  3. Tip 3: Ogen

    De blikvangers in de foto zijn je ogen, dus het is belangrijk dat je ogen strálen. Denk positief, voel je goed en geniet van je fotoshoot! Want het is echt ontzettend leuk en vooral achteraf als je je foto’s gaat inzetten waarvoor ze zijn bedoeld: op je website, op je visitekaartje of op je social media. Persoonlijke foto’s zorgen altijd voor veel aandacht, positieve aandacht en positieve reacties! Dus dat wordt twee keer genieten….

Krijg je na het lezen van dit blog de ‘ik kom in actie-kriebels” en wil je ook mooie, professionele profielfoto’s? Kijk dan eens op Dana haar website.

Het perfecte moment voor het maken van die perfecte profielfoto is vlák na je vakantie. Waarom?

  1. Je bent lekker gekleurd
  2. Je ziet er uitgerust en opgeladen uit (minder tijd nodig voor fotobewerking en het wegpoetsen van wallen)
  3. Het weer is nog steeds goed. Zonnetjes in de lucht maken je stralen op de foto maar wolken staan op donder, ook in jouw ogen!

Hét moment dus om Dana te mailen voor afspraak, voordat haar agenda volloopt! 😉

Als je bij Foto van Dana je profielfoto laat maken, ben je verzekerd van een mooie professionele profielfoto, waar je op staat zoals je écht bent en waar je trots op mag zijn! Een vaak gehoorde kreet voor een fotosessie: ‘ik sta nooit leuk op foto’s hoor!’, maar achteraf ben je trots op je foto’s en valt zo’n shoot 100% mee. Mensen voelen zich snel op hun gemak bij Dana en het is gewoon een gezellige fotoshoot!


Weten hoe jij jouw merk onder de aandacht kan brengen?

Kom online een kopje koffie met me drinken!

Je zult zien dat er een stroom aan inspiratie los komt, en je sluit het gesprek gegarandeerd af met een leuk idee.



Over Dana, de schrijfster van deze blog:

Met Dana is het helemaal niet ongemakkelijk om op de foto te gaan! Ze zorgt voor de juiste sfeer en weet de leuke locaties voor jou shoot én heeft creatieve ideeën, waardoor het foto’s worden waar je trots op kan zijn!

Deel dit blog op Social Media

Met slimme tools en functionaliteiten wordt je website je meest krachtige marketingtool én kan je veel tijd besparen door automatiseren.

sterk-in-media-magazine-next-level-website
Gratis marketing magazine

NEXT LEVEL Website

Een NEXT LEVEL Website wordt op maat gemaakt met super handige functionaliteiten die jouw leven als ondernemer een stuk makkelijker gaan maken.

  • Je wilt met je branding uniek zijn ten opzichte van je collega’s
  • Je huidige website voelt een beetje basic
  • Je website lijkt teveel op andere websites
  • De huidige website past niet meer 100% bij jou en je onderneming

Naast je website heb je wellicht een heleboel extra tools en accounts die al je online marketing aan elkaar knoopt. Dat kan een heel stuk makkelijker en efficiënter als je de juiste functionaliteiten in je website toepast. Daarmee bespaar je kosten en tijd.

Auteur:

Kelly Eekhof

Grafisch Vormgever - Personal Branding Expert

"Ik help ambitieuze ondernemers om zichzelf als expert in de markt te zetten en te onderscheiden van collega-ondernemers. Zodat zij hun eigen authentieke verhaal vertellen en vanuit de eigen unieke eigenschappen gaan werken aan hun gunfactor en alleen die klanten aantrekken die 100% bij ze passen."

kelly-eekhof

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laatst toegevoegde artikelen

maak-jij-al-gebruik-van-deze-slimme-tools-van-google

Maak jij al gebruik van de slimme tools van Google?

wanneer-je-meer-winst-uit-je-onderneming-wilt-halen

Wanneer je méér winst uit je bedrijf wilt halen…

online-leeromgeving-jouw-kennis-verkopen-en-passief-inkomen-genereren

Online Leeromgeving: Jouw kennis verkopen en passief inkomen genereren.

video-zorgt-voor-authentieke-eerlijke-en-oprechte-verbinding

Video zorgt voor authentieke, eerlijke en oprechte verbinding met je doelgroep