3 manieren om sterke content te creëren

Met goede content marketing vergroot je je expert-status en je gunfactor door online je bereik te verveelvoudigen.

In een wereld waarin we door concurrentie overspoeld worden zijn er maar weinig manieren om op te vallen in de online massa. Maar wat elk bedrijf uniek maakt te opzichte van die concurrentie ben jijzelf en/of je medewerkers. Door het creëren van unieke content voor je website en Social Media laat je een stukje van die unieke factor van jouw bedrijf aan de wereld zien.

Wij geven je drie manieren om sterke content te creëren voor jou doelgroep. Dit doe je door te Bloggen, Posten en Vloggen.

Bloggen

Verreweg de meest effectieve en lucratieve manier om mensen aan je bedrijf te binnen is door middel van informatieve blogberichten. Met bloggen kun jij jouw vakkennis overdragen, jouw mening met de wereld delen en klantloyaliteit creëren.  Er zijn eindeloos veel onderwerpen waarover je kunt bloggen. Echt waar, iedereen heeft tal van mogelijkheden!

Denk maar eens aan de opleiding die je hebt gevolgd. Elke vak kun jij kennis over delen en dus over bloggen binnen jouw eigen vakgebied. Of krijg jij vaak dezelfde vragen in je mailbox? Beantwoord die vragen dan in een blogbericht. Of omschrijf jouw werkproces in een caseomschrijving van je afgeronde projecten. Je kan boeken lezen gericht op jouw vakgebied en daar een review over schrijven… Je ziet het; tal van mogelijkheden en opties.

En BONUS: De blogberichten die je op je website publiceert post je daarna op je Social Media kanalen. En in een later stadium ga je daar meerdere leuke posts over schrijven en doorverwijzen naar die berichten. Zo creëer je dan weer Social Media content.

Social Media content van waarde toevoegen

Naast de content uit je blogberichten zijn er nog veel meer manieren om je publiek op Social Media te bereiken. Elk platform heeft zo zijn eigen regels voor posts met waarde.

  • Facebook – informatief, met humor en af en toe privé gerelateerd
    Op facebook kun je heel goed posten over hoogtepunten die je behaald, tips en tricks geven uit jouw vakgebied en een kijkje geven in je keuken. Humor doet het enorm goed op FB. Je publiek hier is veelal in hun vrije tijd aan het surfen en er is een dunne lijn tussen de privé profielen en
    bedrijfspagina’s. Veelal worden door dezelfde persoon beiden gevolgd en wisselen de berichten elkaar af.
  • LinkedIn – Opinies, informatief en zakelijke artikelen
    Op LinkedIn worden berichten met humor en een kijkje in je keuken minder gewaardeerd. LinkedIn is een serieus platform waar opinies en informatieve actuele berichten veel meer waarde krijgen. Hier kun je perfect bloggen, boekreviews schrijven en mensen naar hun mening vragen als jij zelf ergens tegenaan loopt. Ook werkt het heel goed als je zelf actief deelneemt aan discussies en opinie berichten binnen jouw branche.
  • Instagram – Met humor en vertelt een verhaal
    Op Instagram vertel je jouw verhaal met beelden. Films en foto’s die soms aangevuld worden met een korte omschrijvende tekst. Bij Instagram gaat het erom dat je de mens achter je bedrijf laat zien. Zo verhoog je de gunfactor en de loyaliteit van je volgers. Hier vertel je het verhaal van jouw als ondernemer en neem je je volgers mee achter de schermen. Tussendoor geef je tips en tricks of quotes die op jouw vakgebied slaan. Je publiek op Instagram is op de eerste plaats benieuwd naar jouw als persoon en pas op de tweede plaats naar je expertise.

Vloggen

Hoewel vloggen veelvuldig gebeurt onder jongeren en je er onwijs veel geld mee kan verdienen als je het juiste publiek weet te boeien, wordt het nog relatief weinig structureel ingezet onder B2B bedrijven. Naast Google is Youtube de grootst groeiende zoekmachine en veel bedrijven missen daar de boot.

Vloggen kun je over een legio aan onderwerpen. Eigenlijk zijn dit dezelfde onderwerpen waarover je ook kan bloggen. De geschreven en gesproken boodschappen kunnen exact dezelfde zijn en je kunt ze ook perfect onderling linken en gebruiken op je website en Social Media. Er zijn nu eenmaal mensen die liever luisteren en anderen lezen liever. Het is compleet afhankelijk van je doelgroep maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Content marketing is geen Quick Fix

Wanneer je gaat werken met content marketing heb je een lange adem nodig. Je hebt niet opeens heel veel loyale lezers op je blog of enorme aantallen volgers op Social Media en Youtube. Je fanbase moet groeien over tijd en dat gaat maar langzaam. Geef daarom ook niet op als je niet direct een verhoging van je verkoop ziet. Zeker bij een informatief blog zul je dat niet direct merken. Veel mensen die dan je blog lezen zullen voornamelijk informatie zoeken en als ze het antwoord op hun vraag hebben gevonden weer bij je weg gaan zonder iets bij je te kopen. Met je blog gok je erop dat ze op een later moment met een andere vraag zitten en dan contact met je opnemen om het antwoord te krijgen of van je diensten gebruik te maken.

Geld verdienen met je blogs en vlogs

Wanneer je veel volgers krijgt kun je advertenties aan derde partijen verkopen op jouw blogpagina’s en kun je betaald bloggen en vloggen over producten en diensten van anderen om je eigen content aan te vullen en op die manier geld verdienen. Maar dat kan alleen als je een grote fanbase hebt. Op Youtube kun je bij 1.000 abonnees op jouw kanaal betaald krijgen door youtube als je de advertenties op de video’s aan zet.

Wil jij starten met content marketing creëren, maar weet je niet hoe je moet beginnen?

Bij ons kun je een brainstormsessie boeken waarbij we in twee uur tijd gaan mindmappen en brainstormen over onderwerpen waar jouw  content over kan gaan. Daarnaast leggen we je uit welk platform je het beste kunt inzetten op welke manier en je kan een Social Media workshop boeken waarbij we je kanaal gaan inrichten en je uitleggen hoe jij zelf super mooie visuals (afbeelding) kunt maken die binnen je huisstijl passen.

Wil jij jezelf als expert in de markt zetten?

blog-e-boek
Gratis e-boek

4 bewezen strategieën om jezelf als expert in de markt te zetten

In dit e-boek deel ik 4 bewezen strategieën om jezelf als expert in de markt te zetten op een authentieke manier. Geen ingewikkelde of moeilijke marketing technieken. Maar tips waarmee je vanuit jou eigen unieke eigenschappen een perfect personal brand opzet.

Deel dit blog op Social Media

Auteur:

Kelly Eekhof

Kelly studeerde af aan het Media College in Amsterdam als grafisch vormgever met de specialisaties typografie en kleurpsychologie.

Door de jaren heeft heeft zij zich tevens gespecialiseerd in Yoast SEO en Neuromarketing. Dit hele pakket aan vaardigheden maakt haar een expert op het gebied van online- en offline marketing.

kelly_profiel_klein

Advies nodig?

Neem contact op met Kelly.

E: kelly@sterkinmedia.nl
T: 06-509 69 173

Laat een reactie achter





Laatst toegevoegde artikelen

verschil-onsite-en-offsite-seo

Wat is het verschil tussen on-page en off-page SEO?

direct mail monica ebbes

Direct Mail: val op bij je doelgroep op de deurmat!

Branding doorvoeren op Social Media

Branding doorvoeren op je social media tijdlijnen. Hoe doe je dat?

branding zelf doen

Branding? Je kunt toch zelf wel een visitekaartje maken?!